Cykelhjälm?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Cykelhjälm?

    Vet ej om detta är rätt ämne men jag provar! Jag undrar om någon vet var man kan köpa en cykelhjälm som passar ett barn med huvudmått 43-44 cm. Har hittat en som heter moon gogo. Någon som provat den och vet om den är bra?
    Den finns på babyland men det har jag ej i närheten och på babyproffsen men där var det beställningsvara... vill ju inte vänta!! :-)
    Babyproffsen hade en som var från 45 cm hemma men det blir ju jättestort! Man kunde även beställa det från babyland men då får jag den inte förän nästa vecka och måste dessutom betala 75 kr i frakt...
    Hoppas på svar för vi vill ju cykla i helgen!

    //Tinak
  2. 1
    Cykelhjälm? Vet ej om detta är rätt ämne men jag provar! Jag undrar om någon vet var man kan köpa en cykelhjälm som passar ett barn med huvudmått 43-44 cm. Har hittat en som heter moon gogo. Någon som provat den och vet om den är bra?
    Den finns på babyland men det har jag ej i närheten och på babyproffsen men där var det beställningsvara... vill ju inte vänta!! :-)
    Babyproffsen hade en som var från 45 cm hemma men det blir ju jättestort! Man kunde även beställa det från babyland men då får jag den inte förän nästa vecka och måste dessutom betala 75 kr i frakt...
    Hoppas på svar för vi vill ju cykla i helgen!

    //Tinak
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vi har tre stycken hjälmar från babyland och dom är jättebra. Kikade på en av dom och den stod det moon på
    Vi letade länge innan vi vart nöjda. Vill ju ha med grönt spänne och en som går ner en bit i nacken och sitter bra på huvdet. Att den går att reglera för att ställa in hur bra den sitter är oxå jättebra. Tycker att väldigt många hjälmar sitter mer på huvudet än över på något vis! Väldigt dåliga passformar och dyra är dom! De här var väldigt bra och samtidigt rätt billiga. Extra bra mao tycker då jag
  4. 2
    Vi har tre stycken hjälmar från babyland och dom är jättebra. Kikade på en av dom och den stod det moon på
    Vi letade länge innan vi vart nöjda. Vill ju ha med grönt spänne och en som går ner en bit i nacken och sitter bra på huvdet. Att den går att reglera för att ställa in hur bra den sitter är oxå jättebra. Tycker att väldigt många hjälmar sitter mer på huvudet än över på något vis! Väldigt dåliga passformar och dyra är dom! De här var väldigt bra och samtidigt rätt billiga. Extra bra mao tycker då jag
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Vi har tre cykelhjälmar och alla har grönt spänne. Vi har även hockeyhjälm med grönt spänne.
    En cykelhjälm, den minsta, är köpt i en vanlig cykelaffär.
    De andra 2 och hockeyhjälmen har vi köpt på The Stadium.
    Supernöjd med alla hjälmarna.
  6. 3
    Vi har tre cykelhjälmar och alla har grönt spänne. Vi har även hockeyhjälm med grönt spänne.
    En cykelhjälm, den minsta, är köpt i en vanlig cykelaffär.
    De andra 2 och hockeyhjälmen har vi köpt på The Stadium.
    Supernöjd med alla hjälmarna.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    tänkt på att man kan bli lurad av det gröna spännet. vissa löser inte ut förrän vid 20-25 kg och då hjälper det ju ändå inte för dem små barn som har gröna spännen väger ju inte så mycket.
  8. 4
    tänkt på att man kan bli lurad av det gröna spännet. vissa löser inte ut förrän vid 20-25 kg och då hjälper det ju ändå inte för dem små barn som har gröna spännen väger ju inte så mycket.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Vi har en sån här

    http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=136839

    Men om den går att få sååååå liten vet jag inte men omöjligt är det inte. Jag kan prova på minstingen ikväll om du vill. Han har ett huvudmått på 45 cm.

    Jag har personligen inte brytt mig om gröna spännen på hjälmarna till de som är så små att jag lyfter dem i och ur en cykelsadel. Då tar jag ändå alltid av dem hjälmen när vi hoppar av cykeln.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    Vi har en sån här http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=136839

    Men om den går att få sååååå liten vet jag inte men omöjligt är det inte. Jag kan prova på minstingen ikväll om du vill. Han har ett huvudmått på 45 cm.

    Jag har personligen inte brytt mig om gröna spännen på hjälmarna till de som är så små att jag lyfter dem i och ur en cykelsadel. Då tar jag ändå alltid av dem hjälmen när vi hoppar av cykeln.

Liknande trådar

  1. Cykelhjälm
    By madicken73 in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 21:57
  2. Cykelhjälm
    By zucchini in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 14:19
  3. cykelhjälm
    By Fideli_76 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:47
  4. Cykelhjälm?
    By -liten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 10:16
  5. Cykelhjälm
    By Ansi64 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 06:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar