Enkät för att få oss lite aktiva här inn
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Enkät för att få oss lite aktiva här inn

    Jag tog mig friheten att "sno" en enkät ifrån september-03 gruppen ( förlåt , hoppas det är ok) bara för att få oss alla att skriva lite...
    1. Har påsken varit bra?
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    4. Hur tänkte ni då?
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    6. Hur långt sommarlov får septemberbarnet?
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Enkät för att få oss lite aktiva här inn Jag tog mig friheten att "sno" en enkät ifrån september-03 gruppen ( förlåt , hoppas det är ok) bara för att få oss alla att skriva lite...
    1. Har påsken varit bra?
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    4. Hur tänkte ni då?
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    6. Hur långt sommarlov får septemberbarnet?
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    1. Har påsken varit bra?
    Ja, skönt med lång ledighet och fint väder. Börjar redan nu på lördag att få måndagsångest...
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    Nej bara grejjat hemma, varit på bahuste, långa promenader...
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    Ja.
    4. Hur tänkte ni då?
    Tog skolan där dagis ligger. En toppenskola med skogen intill och en egen liten badplats.
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    Känns bra o spännande.
    6. Hur långt sommarlov får septemberbarnet?
    Inte så långt som det brukar vara. Runt 5-6 veckor.
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    Jag tar föräldraledigt.
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    Nej maken har nytt jobb så vi vet ännu ej hur det blir med semesten..Sommarland o kanske västkusten i en vecka.
  4. 2
    1. Har påsken varit bra?
    Ja, skönt med lång ledighet och fint väder. Börjar redan nu på lördag att få måndagsångest...
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    Nej bara grejjat hemma, varit på bahuste, långa promenader...
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    Ja.
    4. Hur tänkte ni då?
    Tog skolan där dagis ligger. En toppenskola med skogen intill och en egen liten badplats.
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    Känns bra o spännande.
    6. Hur långt sommarlov får septemberbarnet?
    Inte så långt som det brukar vara. Runt 5-6 veckor.
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    Jag tar föräldraledigt.
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    Nej maken har nytt jobb så vi vet ännu ej hur det blir med semesten..Sommarland o kanske västkusten i en vecka.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    DECEMBERBARN ska det givetvis stå.
  6. 3
    DECEMBERBARN ska det givetvis stå.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Jema svar

    1. Har påsken varit bra?
    * Ja det var den. Skönt med fint väder och fyra lediga dagar utan för många "måsten".

    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    * Vi tog det rätt lugnt.

    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    * Ja

    4. Hur tänkte ni då?
    * Tog den som ligger närmast och verkar bra. Enda nackdelen är väl att den bara är till 5:an, den andra vi hade kunnat valt (hade säkert inte fått plats) är till 9:an. Den skolan som Elias nu antagligen kommer hamna i efter 5:an (det är långt kvar så det kan ju ändras) ligger långt bort och är inte så bra (nu).

    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    * Bra, Elias har redan gått i skolans lokaler sen nyår så det blir nog enkelt.

    6. Hur långt sommarlov får decemberbarnet?
    * Vet inte riktigt, 5 - 8 veckor.

    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    * Vi har semester 4 veckor. Han får vara med morfar en vecka. Och sen är jag nog föräldraledig nån eller ett par veckor.

    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    * Inget planerat än.
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  8. 4
    Jema svar 1. Har påsken varit bra?
    * Ja det var den. Skönt med fint väder och fyra lediga dagar utan för många "måsten".

    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    * Vi tog det rätt lugnt.

    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    * Ja

    4. Hur tänkte ni då?
    * Tog den som ligger närmast och verkar bra. Enda nackdelen är väl att den bara är till 5:an, den andra vi hade kunnat valt (hade säkert inte fått plats) är till 9:an. Den skolan som Elias nu antagligen kommer hamna i efter 5:an (det är långt kvar så det kan ju ändras) ligger långt bort och är inte så bra (nu).

    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    * Bra, Elias har redan gått i skolans lokaler sen nyår så det blir nog enkelt.

    6. Hur långt sommarlov får decemberbarnet?
    * Vet inte riktigt, 5 - 8 veckor.

    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    * Vi har semester 4 veckor. Han får vara med morfar en vecka. Och sen är jag nog föräldraledig nån eller ett par veckor.

    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    * Inget planerat än.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Jennifers svar:

    1. Har påsken varit bra?
    Firar inte. Och själva ledigheten har jag inte märkt så mycket av, då jag är föräldraledig varje dag!
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    Nä inget speciellt. Träffat släkt och vänner, och fixat lite hemma. (Evigt renoveringsprojekt!)
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    Vi tog den som Colin tillhörde.
    4. Hur tänkte ni då?
    Den ligger nära, fem minuters bilfri promenad, och det verkar vara en bra skola.
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    Var på första besöket med Colin idag, och det kändes bra. (Men jag har ändå inte riktigt fattat att han har blivit så stor och ska börja skolan redan!)
    6. Hur långt sommarlov får decemberbarnet?
    Han börjar skolan 17 augusti. Har "sommarlov" tills dess.
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    Jag är föräldraledig.
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    Ska nog åka till Budapest och hälsa på två av min mans syskon som bor och arbetar där. Var där för två år sen, jättemysig stad!
    Sen skulle en all-inclusiveresa till nåt varmt ställe inte sitta helt fel förstås! Om min man säljer tillräckligt många fönster kanske? (Han säljer fönster och får provision per försäljning.)
    Jennifer med Colin 0312, Bianca 0511 och Leonard 0807
  10. 5
    Jennifers svar: 1. Har påsken varit bra?
    Firar inte. Och själva ledigheten har jag inte märkt så mycket av, då jag är föräldraledig varje dag!
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    Nä inget speciellt. Träffat släkt och vänner, och fixat lite hemma. (Evigt renoveringsprojekt!)
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    Vi tog den som Colin tillhörde.
    4. Hur tänkte ni då?
    Den ligger nära, fem minuters bilfri promenad, och det verkar vara en bra skola.
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    Var på första besöket med Colin idag, och det kändes bra. (Men jag har ändå inte riktigt fattat att han har blivit så stor och ska börja skolan redan!)
    6. Hur långt sommarlov får decemberbarnet?
    Han börjar skolan 17 augusti. Har "sommarlov" tills dess.
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    Jag är föräldraledig.
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    Ska nog åka till Budapest och hälsa på två av min mans syskon som bor och arbetar där. Var där för två år sen, jättemysig stad!
    Sen skulle en all-inclusiveresa till nåt varmt ställe inte sitta helt fel förstås! Om min man säljer tillräckligt många fönster kanske? (Han säljer fönster och får provision per försäljning.)
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Netiikans svar
    1. Har påsken varit bra?
    **Jadå
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    **Vi var hemma, det var hyfsat väder, William lärde sig cykla utan stödhjul och fick en ny större cykel, vi firade 5-årig bröllopsdag
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    **William är redan inne på andra året i skolan..
    4. Hur tänkte ni då?
    **Vi valde inte utan är mycket nöjda med den "publiic school" som vi tillhör. Däremot finns det ju valmöjligheten att ha banet i "French Immersion" vilket innebär skolgång på franska för de som inte är enbart fransktalande hemma (Canada är ju tvåspråkigt). Men för oss var det självklart med English Public School.
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    **Det är ju nervöst och spännande. Det var ju redan när William var knappt 4 år (Sept 2007) som vi vinkade av honom vid den gula skolbussen första gången... I höst börjar han 1st grade, men det är ju på samma skola så det blir ingen större skillnad.
    6. Hur långt sommarlov får septemberbarnet?
    **De slutar 26 Juni och börjar 1 September.
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    **Han ska gå på utomhus-fritis i 4 veckor, sen kommer mina föräldrar 2, 5 vecka så då har vi ledigt tillsammans. Efter det får han nog vara på "daycamp" i en vecka och hemma sista veckan innan skolan börjar igen.
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    **Det blir "bara" en tripp till Toronto i sommar. Mina föräldrar kommer också hit från Sverige och hälsar på i slutet av sommaren.
  12. 6
    Netiikans svar
    1. Har påsken varit bra?
    **Jadå
    2. Har ni gjort nåt speciellt och i så fall vaddå?
    **Vi var hemma, det var hyfsat väder, William lärde sig cykla utan stödhjul och fick en ny större cykel, vi firade 5-årig bröllopsdag
    3. Har ni valt skola åt ert barn?
    **William är redan inne på andra året i skolan..
    4. Hur tänkte ni då?
    **Vi valde inte utan är mycket nöjda med den "publiic school" som vi tillhör. Däremot finns det ju valmöjligheten att ha banet i "French Immersion" vilket innebär skolgång på franska för de som inte är enbart fransktalande hemma (Canada är ju tvåspråkigt). Men för oss var det självklart med English Public School.
    5. Och hur känns det inför skolstarten?
    **Det är ju nervöst och spännande. Det var ju redan när William var knappt 4 år (Sept 2007) som vi vinkade av honom vid den gula skolbussen första gången... I höst börjar han 1st grade, men det är ju på samma skola så det blir ingen större skillnad.
    6. Hur långt sommarlov får septemberbarnet?
    **De slutar 26 Juni och börjar 1 September.
    7. Hur löser ni det rent praktiskt?
    **Han ska gå på utomhus-fritis i 4 veckor, sen kommer mina föräldrar 2, 5 vecka så då har vi ledigt tillsammans. Efter det får han nog vara på "daycamp" i en vecka och hemma sista veckan innan skolan börjar igen.
    8. Ska ni göra nåt särskilt på semestern?
    **Det blir "bara" en tripp till Toronto i sommar. Mina föräldrar kommer också hit från Sverige och hälsar på i slutet av sommaren.

Liknande trådar

  1. Vad vi är aktiva :)
    By Leyse in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 21:11
  2. Oj vad ni är aktiva!!
    By Tekla in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 11:25
  3. Vad ni är aktiva!!!
    By Athena m. fyran in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 18:19
  4. Vad ni är aktiva!!
    By Katja in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar