Äter någon här östrogen?
Medelålders 45+
  1. anonymt namn
    #1

    Äter någon här östrogen?

    Jag tycker att mina "vallningar" börjar bli lite väl jobbiga. Samtidigt är jag alltid lite orolig över att stoppa i mig medikamenter som jag inte vet så mycket om.

    Är det någon av er här som tar östrogen och kan säga att det hjälpt? Hur länge äter man det isåfall? Handlar det om år, månader, veckor eller?
  2. 1
    Äter någon här östrogen? Jag tycker att mina "vallningar" börjar bli lite väl jobbiga. Samtidigt är jag alltid lite orolig över att stoppa i mig medikamenter som jag inte vet så mycket om.

    Är det någon av er här som tar östrogen och kan säga att det hjälpt? Hur länge äter man det isåfall? Handlar det om år, månader, veckor eller?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Nej, jag tvekar till sådant men det finns en del naturläkemedle som dämpar effekterna utan att direkt påverka hormonhalterna. Jättenattljusolja t.ex.
  4. 2
    Nej, jag tvekar till sådant men det finns en del naturläkemedle som dämpar effekterna utan att direkt påverka hormonhalterna. Jättenattljusolja t.ex.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Näe, jag gör det inte, men så fort jag tagit kontakt med gynekolog så ska jag börja, för jag orkar inte med vallningarna. Jag har pratat med två kvinnor på mitt jobb som ätit/äter östrogen och som sagt att det varit toppen! Så jag tänker att det kan hjälpa mej också.
  6. 3
    Näe, jag gör det inte, men så fort jag tagit kontakt med gynekolog så ska jag börja, för jag orkar inte med vallningarna. Jag har pratat med två kvinnor på mitt jobb som ätit/äter östrogen och som sagt att det varit toppen! Så jag tänker att det kan hjälpa mej också.
  7. Anonym
    #4
    Jag äter!! Provade först Angemin o den rekommenderar jag INTE! Fick kraftiga humörsvängningar! Stod ut i två veckor! Nu äter jag en annan sort och har ätit ca två veckor. Vallningarna är borta. Men annars märker jag ingen större skillnad. Tyvärr är jag väldigt ojämn i humöret, okoncentrerad både med och utan östrogen! Ska ge det lite mer tid, annars vet jag inte vad jag gör. Får prata med gynekologen igen isåfall.
  8. 4
    Jag äter!! Provade först Angemin o den rekommenderar jag INTE! Fick kraftiga humörsvängningar! Stod ut i två veckor! Nu äter jag en annan sort och har ätit ca två veckor. Vallningarna är borta. Men annars märker jag ingen större skillnad. Tyvärr är jag väldigt ojämn i humöret, okoncentrerad både med och utan östrogen! Ska ge det lite mer tid, annars vet jag inte vad jag gör. Får prata med gynekologen igen isåfall.
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Inte jag *ler* Men min fru äter
    I hennes fall gick alla besvär över på nolltid. Hon är mycket tacksam för pillren och har nu ätit dom i fyra år max lär vara fem år. Vad dom heter ???? men om någon är intresserad så ska jag titta efter
  10. 5
    Inte jag *ler* Men min fru äter
    I hennes fall gick alla besvär över på nolltid. Hon är mycket tacksam för pillren och har nu ätit dom i fyra år max lär vara fem år. Vad dom heter ???? men om någon är intresserad så ska jag titta efter
  11. tant_A
    #6
    Bidrottninggelé lär visst ha samma effekt.
  12. 6
    Bidrottninggelé lär visst ha samma effekt.
  13. Anonym
    #7
    Nej, jag håller näsan över ytan med naturläkemedlet Remifemin. På mig fungerar det jättebra, jag har haft vallningar i 1,5 år och hoppas att det inte ska bli värre.
  14. 7
    Nej, jag håller näsan över ytan med naturläkemedlet Remifemin. På mig fungerar det jättebra, jag har haft vallningar i 1,5 år och hoppas att det inte ska bli värre.
  15. Anonym
    #8
    Ingen förbättring för min del! Är nu inne på andra preparatet, det första funkade inte! Har ätit två veckor båda gångerna, märker ingen förbättring alls på humöret! Mår skit! Svallningarna är borta ,det är det enda. Funderar starkt på hälsokost eller ja, lyckopiller!!
  16. 8
    Ingen förbättring för min del! Är nu inne på andra preparatet, det första funkade inte! Har ätit två veckor båda gångerna, märker ingen förbättring alls på humöret! Mår skit! Svallningarna är borta ,det är det enda. Funderar starkt på hälsokost eller ja, lyckopiller!!
  17. Anonym
    #9
    Vill gärna veta vilken sort hon äter. Hur lång tid tog det innan hon kände någon förbättring? Om hon kommer ihåg.
  18. 9
    Vill gärna veta vilken sort hon äter. Hur lång tid tog det innan hon kände någon förbättring? Om hon kommer ihåg.
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10
    Pillret heter Novofem och besvären gick gradvis bort under två veckor
    Hustrun försökte sluta i höstas men besvären kom tillbaka på ca två veckor så det är väl så lång tid som pillren behöver ha på sig för att börja/sluta verka
    Du får läsa vidare på nätet
  20. 10
    Pillret heter Novofem och besvären gick gradvis bort under två veckor
    Hustrun försökte sluta i höstas men besvären kom tillbaka på ca två veckor så det är väl så lång tid som pillren behöver ha på sig för att börja/sluta verka
    Du får läsa vidare på nätet
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Jag äter inte, men är... imt
  22. 11
    Jag äter inte, men är... imt
  23. Medlem sedan
    May 2018
    #12
    Min flickvän äter och har likaså humörsvävningar!
  24. 12
    Min flickvän äter och har likaså humörsvävningar!

Liknande trådar

  1. östrogen?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 13:19
  2. Östrogen tabletter/plåster. Någon?
    By klimakterie häxa?? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 11:37
  3. Östrogen tabletter. Någon?
    By Klimakterie häxa?? in forum Medelålders 45+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 11:36
  4. Östrogen
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 09:56
  5. Östrogen
    By Bimmi in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar