TV-spel
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    TV-spel

    Blev frälst av Guitar Hero i helgen hos en kompis och undrar nu; vilken konsoll skulle ni välja och varför? Helt novis själv....
    Chessan med Linnea-03 & Hannah-05
  2. 1
    TV-spel Blev frälst av Guitar Hero i helgen hos en kompis och undrar nu; vilken konsoll skulle ni välja och varför? Helt novis själv....
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    vi har playstation 2, sonen x-box 360 och så har vi en gammal gamecube.
    Hade jag haft råd att köpa en ny konsoll hade det nog blivit ett wii av den anledningen att man kan spela mario på den.
    Behöver du dvd eller blueray så välj den spelkonsoll som har den funktionen.
  4. 2
    vi har playstation 2, sonen x-box 360 och så har vi en gammal gamecube.
    Hade jag haft råd att köpa en ny konsoll hade det nog blivit ett wii av den anledningen att man kan spela mario på den.
    Behöver du dvd eller blueray så välj den spelkonsoll som har den funktionen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Vi har ps2, wii och xbox 360, och har guitar hero till de två första. Skulle nog köpa en xbox eller ps3 om jag var du, och med rock band istället för GH.
  6. 3
    Vi har ps2, wii och xbox 360, och har guitar hero till de två första. Skulle nog köpa en xbox eller ps3 om jag var du, och med rock band istället för GH.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    PS2. Billigare än ps3 och wii men det finns massa kul spel till. Spel som tom JAG vill spela-Singstar, BUZZ.
    Annars kan jag nog tänka mig att wii är bra att ha och finns mkt kul och givande spel till.
  8. 4
    PS2. Billigare än ps3 och wii men det finns massa kul spel till. Spel som tom JAG vill spela-Singstar, BUZZ.
    Annars kan jag nog tänka mig att wii är bra att ha och finns mkt kul och givande spel till.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    varför inte wii?

    undrar bara, det var det kompisen hade.. Fördelar-nackdelar?
    Chessan med Linnea-03 & Hannah-05
  10. 5
    varför inte wii? undrar bara, det var det kompisen hade.. Fördelar-nackdelar?
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Vi har playstation 2 och wii. Jag skulle säga som så att om jag bara fick välja en då skulle jag ta wii:n för jag tycker spelen är bättre och jag gillar den mer helt enkelt (Zelda freak som jag är då...och jag har inte ens köpt Zeldaspelet än!!!! ).

    Men till barnen köpte jag playstation2 för det finns fler singstar-skivor till det och dessutom på svenska, det finns fler barnspel över huvud taget till playstation2 och det är lättare för barnen att styra.

    Och om man "bara" är intresserad av guitar hero och inte är intresserad av spel i övrigt så skulle jag välja playstation2 eftersom den är billigare

    Så det beror på vad man vill ha i övrigt enligt mig
  12. 6
    Vi har playstation 2 och wii. Jag skulle säga som så att om jag bara fick välja en då skulle jag ta wii:n för jag tycker spelen är bättre och jag gillar den mer helt enkelt (Zelda freak som jag är då...och jag har inte ens köpt Zeldaspelet än!!!! ).

    Men till barnen köpte jag playstation2 för det finns fler singstar-skivor till det och dessutom på svenska, det finns fler barnspel över huvud taget till playstation2 och det är lättare för barnen att styra.

    Och om man "bara" är intresserad av guitar hero och inte är intresserad av spel i övrigt så skulle jag välja playstation2 eftersom den är billigare

    Så det beror på vad man vill ha i övrigt enligt mig
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    kan kommentera en sak till då...xbox360 skulle jag knappt ta emot om någon slängde den efter mig
  14. 7
    kan kommentera en sak till då...xbox360 skulle jag knappt ta emot om någon slängde den efter mig
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    har fram tills nu alltid rekommenderat ps2, fast jag börjar märka att utfasningen blir tydligare, en del spel har på senare tid bara kommit till ps3.

    fast det är bra att börja med ps2, den är ju så billig och det finns ju massor av singstar och guitar hero till det.

    annars nintendo wii.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    har fram tills nu alltid rekommenderat ps2, fast jag börjar märka att utfasningen blir tydligare, en del spel har på senare tid bara kommit till ps3.

    fast det är bra att börja med ps2, den är ju så billig och det finns ju massor av singstar och guitar hero till det.

    annars nintendo wii.
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Tack

    Tja, jag är ju lite intresserad av fit också.. Men hur är det med spel till barnen till Wii? Nu gillade ju Linnea att spela takten på trummsetet så det fixade hon men annars? Till 3-åringen?
    Chessan med Linnea-03 & Hannah-05
  18. 9
    Tack Tja, jag är ju lite intresserad av fit också.. Men hur är det med spel till barnen till Wii? Nu gillade ju Linnea att spela takten på trummsetet så det fixade hon men annars? Till 3-åringen?
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    min treåring fixar itne riktigt wii. De har fått testa fit faktiskt men just Lovis då är ju lite för lätt för att brädan skall reagera helt på henne så man får hjälpa henne. Sedan finns ju många spel där man skall springa och då skall man skaka kontrollerna (varannan gång sas) och det märker jag att det är lite svårt de vill skaka båda händerna samtidigt.

    Trumsetet har vi inte vi har "bara" guitar hero

    Så skall barnen vara med så rekommenderar jag nog playstation2, så kan ni ju se hur mycket de tycker om det
  20. 10
    min treåring fixar itne riktigt wii. De har fått testa fit faktiskt men just Lovis då är ju lite för lätt för att brädan skall reagera helt på henne så man får hjälpa henne. Sedan finns ju många spel där man skall springa och då skall man skaka kontrollerna (varannan gång sas) och det märker jag att det är lite svårt de vill skaka båda händerna samtidigt.

    Trumsetet har vi inte vi har "bara" guitar hero

    Så skall barnen vara med så rekommenderar jag nog playstation2, så kan ni ju se hur mycket de tycker om det
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    lego-spelen... de är från tre år, tex star wars, batman, indiana jones...
    I much prefer whining to counting my blessings!
  22. 11
    lego-spelen... de är från tre år, tex star wars, batman, indiana jones...

Liknande trådar

  1. Spel, spel, spel, spel.... fortsätter
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 14:21
  2. Beg x-box med 10 spel
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 21:43
  3. Spel
    By memim in forum Stora barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 20:02
  4. Spel?
    By Katarina m L o M in forum _0407 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 13:45
  5. Jag får spel!!!
    By JennymH&E in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar