Spruta
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Spruta

    Måste bara skriva vad stolt jag är över J idag! Trots att jag hade minnesbilden av 6-årssprutan,hade jag bokat tid på vc för spruta mot TBE. Sist slutade det med att jag fick hålla fast honom och med fast ton säga till sköterkan att NU!
    Idag gjorde jag det till en lek genom att vi på vägen dit spelade sten,sax,påse om vem som skulle få äran att ta först. Jag vann/förlorade och J var rätt nöjd..... Väl inne förklarar han att han vill inte och tänker inte ta någon spruta. Äsch,säger jag ,drar upp min tröjärm och doktorn ger mig sprutan. J tittar storögd på och när det är klart drar han upp sin ärm och är beredd. Döm om min förvåning när killen helt lugnt säger till doktorn att nu är han klar och sedan tittar på under hela processen!!! När det är klart så tackar han nej till plåster och klistermärke, tackar för sig och säger att nu kan vi gå!!
    Känndes rätt skönt att vi redan var hos doktorn eftersom han var helt säger på att svimma av förvåning
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  2. 1
    Spruta Måste bara skriva vad stolt jag är över J idag! Trots att jag hade minnesbilden av 6-årssprutan,hade jag bokat tid på vc för spruta mot TBE. Sist slutade det med att jag fick hålla fast honom och med fast ton säga till sköterkan att NU!
    Idag gjorde jag det till en lek genom att vi på vägen dit spelade sten,sax,påse om vem som skulle få äran att ta först. Jag vann/förlorade och J var rätt nöjd..... Väl inne förklarar han att han vill inte och tänker inte ta någon spruta. Äsch,säger jag ,drar upp min tröjärm och doktorn ger mig sprutan. J tittar storögd på och när det är klart drar han upp sin ärm och är beredd. Döm om min förvåning när killen helt lugnt säger till doktorn att nu är han klar och sedan tittar på under hela processen!!! När det är klart så tackar han nej till plåster och klistermärke, tackar för sig och säger att nu kan vi gå!!
    Känndes rätt skönt att vi redan var hos doktorn eftersom han var helt säger på att svimma av förvåning
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    De kan när de vill gullungarna! Härligt att det gick så bra den här gången! Nellie har inte tagit sin 6-årsspruta än, och jag bävar verkligen för kallelsen till skolsköterskan för att göra det...
  4. 2
    De kan när de vill gullungarna! Härligt att det gick så bra den här gången! Nellie har inte tagit sin 6-årsspruta än, och jag bävar verkligen för kallelsen till skolsköterskan för att göra det...

Liknande trådar

  1. Så vad säger ni? Spruta/Ingen spruta?
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:49
  2. p-spruta?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 21:03
  3. Spruta
    By Kicki82 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 16:49
  4. BVC+spruta nr 2
    By kikie in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 19:23
  5. F*N för p-spruta!!!
    By GosGumman in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar