Färgval till vitt mexitegel?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Färgval till vitt mexitegel?

    Vårt hus är mexitegel med idag mörktblått trä upptill med bruna fönster och foder. Vi ska nu måla om och är sugna på att ändra färgen på träet. Kolla gärna bild i mitt galleri.
    Till vad??

    Är inne på vitt ELLER mörkt grått..Vita fönster och foder. Vad tycker ni??

    Vitt, nyans isåfall? kan nån ge exempel? Eller mörkt grått, nyans?
    Alla tips motages!!
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  2. 1
    Färgval till vitt mexitegel? Vårt hus är mexitegel med idag mörktblått trä upptill med bruna fönster och foder. Vi ska nu måla om och är sugna på att ändra färgen på träet. Kolla gärna bild i mitt galleri.
    Till vad??

    Är inne på vitt ELLER mörkt grått..Vita fönster och foder. Vad tycker ni??

    Vitt, nyans isåfall? kan nån ge exempel? Eller mörkt grått, nyans?
    Alla tips motages!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Inte grått! Det må vara hur modernt som helst, men passar det till mexitegel? Jag är mer inne på lite varmare färger, åt det gula hållet kanske? Gulockra tycker jag är jättefint... Vita fönster och gula träytor?
  4. 2
    Inte grått! Det må vara hur modernt som helst, men passar det till mexitegel? Jag är mer inne på lite varmare färger, åt det gula hållet kanske? Gulockra tycker jag är jättefint... Vita fönster och gula träytor?
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    Nääj, inte varma färger till mexi! Grått blir skitsnyggt, vänner till oss målade om från det där typiska bruna till grått och det blev helt fräscht, ett helt annat hus, ja, en helt annan stil. Nästan inte mexi:-)
  6. 3
    Nääj, inte varma färger till mexi! Grått blir skitsnyggt, vänner till oss målade om från det där typiska bruna till grått och det blev helt fräscht, ett helt annat hus, ja, en helt annan stil. Nästan inte mexi:-)
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Grått blir schysst, men inte för mörkt grå.
  8. 4
    Grått blir schysst, men inte för mörkt grå.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Fast man får nog välja den grå med omsorg så att inte teglet ser smutsigt ut eller vice versa!
  10. 5
    Fast man får nog välja den grå med omsorg så att inte teglet ser smutsigt ut eller vice versa!
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Det är ingen fara som jag ser det. Värre i så fall att försöka hitta rätt vit nyans. Det låter inget vidare.
  12. 6
    Det är ingen fara som jag ser det. Värre i så fall att försöka hitta rätt vit nyans. Det låter inget vidare.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Vitt ska man nog passa sig för, åtminstone på annat än foder.
    När jag tänker efter så blir nog gult för mycket av 70-tal om man vill försöka ta sig bort från det.
    Men det mesta är nog bättre än färgerna nu!
  14. 7
    Vitt ska man nog passa sig för, åtminstone på annat än foder.
    När jag tänker efter så blir nog gult för mycket av 70-tal om man vill försöka ta sig bort från det.
    Men det mesta är nog bättre än färgerna nu!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Instämmer, gu vad tråkigt med grått. Dra till med en läcker grekiskt blå istället.
  16. 8
    Instämmer, gu vad tråkigt med grått. Dra till med en läcker grekiskt blå istället.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Bryt av rejält, är mitt tips. Jag skulle kunna tänka mig att engelskt rött skulle bli väldigt fint, särskilt om man följer upp det med röda dynor ute och kanske en röd markis. Annars är riktigt mörkt grått (typ grafit) bra.
  18. 9
    Bryt av rejält, är mitt tips. Jag skulle kunna tänka mig att engelskt rött skulle bli väldigt fint, särskilt om man följer upp det med röda dynor ute och kanske en röd markis. Annars är riktigt mörkt grått (typ grafit) bra.
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Inte blått på hus! Det är åtminstone det värsta JAG vet. Såvida man inte bor i just Grekland och kan fånga upp havet. Här på våra breddgrader är havet oftast grågrönt.
  20. 10
    Inte blått på hus! Det är åtminstone det värsta JAG vet. Såvida man inte bor i just Grekland och kan fånga upp havet. Här på våra breddgrader är havet oftast grågrönt.
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11

    har ju blått nu

    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  22. 11
    har ju blått nu
  23. Medlem sedan
    Jul 2007
    #12
    Grått skulle jag helt klart tagit! Tycker detär snyggt till både mexitegel och putsat vitt! Lycka Till
  24. 12
    Grått skulle jag helt klart tagit! Tycker detär snyggt till både mexitegel och putsat vitt! Lycka Till
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Det finns många med blått hus, men jag tycker personligen att det är en anskrämlig färg. Men det finns nyanser av blått som är värre än andra!
  26. 13
    Det finns många med blått hus, men jag tycker personligen att det är en anskrämlig färg. Men det finns nyanser av blått som är värre än andra!

Liknande trådar

  1. Fasadefärg trä till vitt mexitegel?
    By Karro75 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 06:45
  2. Färgval till TIMMY
    By Anna in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 20:54
  3. Färgval till badrum?
    By Hella34 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 14:41
  4. Färgval till furu?
    By --vickan-- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 23:04
  5. Färgval till barnrum
    By LisaMEA in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 19:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar