Snart skolstart!
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Snart skolstart!

    Kan ni fatta att många av barnen härinne, (inte alla förstås), ska börja SKOLAN i höst!!!
    Tiden har gått så fort tycker jag! Känns som det var igår Colin föddes, och det var ju såå avlägset tills han skulle börja skolan!
    Sen blir det ju lite extra tidigt våra decemberbarn börjar skolan efterssom de är födda just i december.

    I måndags var jag på föräldramöte för Colins klass.
    Och idag var det första besöket för Colin i sin nya skola. Fick träffa de två lärarna och de 25 klasskamraterna.
    Verkar bra tycker jag. Men det är ju svårt att hinna få en uppfattning under en timmes besök.
    Det kommer att vara två till "inskolningsbesök" under våren, innan det är dags för skolstart 17 augusti.
    Spännande tider!
    Jennifer med Colin 0312, Bianca 0511 och Leonard 0807
  2. 1
    Snart skolstart! Kan ni fatta att många av barnen härinne, (inte alla förstås), ska börja SKOLAN i höst!!!
    Tiden har gått så fort tycker jag! Känns som det var igår Colin föddes, och det var ju såå avlägset tills han skulle börja skolan!
    Sen blir det ju lite extra tidigt våra decemberbarn börjar skolan efterssom de är födda just i december.

    I måndags var jag på föräldramöte för Colins klass.
    Och idag var det första besöket för Colin i sin nya skola. Fick träffa de två lärarna och de 25 klasskamraterna.
    Verkar bra tycker jag. Men det är ju svårt att hinna få en uppfattning under en timmes besök.
    Det kommer att vara två till "inskolningsbesök" under våren, innan det är dags för skolstart 17 augusti.
    Spännande tider!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Visst är det spännande!
    Jag har ju redan en skolpojke här, och det som jag tycker än en stor skillnad från när han var hos dagmamma och nu när det är skola alla dagar (i senior kindergarten, förra året i junior kindergarten var det bara skola varannan dag) är att de har ett eget, självständigt liv utanför hemmet. Det är klart att man vet på ett ungefär vad de gör, och är det nåt särkilt pratar vi ju med fröknarna - men oftast så är det ju bara "hur var det i skolan idag - bra" som gäller.
    De har läxor varje dag, läser, skriver små historer, lär sig att återvinna och jag vet inte allt. Tar ansvar för sina egna prylar, äter medhavd lunch osv..
    Jag är ganska förundrad och stolt över min lilla skolpojke.
    I höst börjar han första klass, men skillnaden är inte så jättestor egentligen, samma buss, samma skola bara lite annorlunda schema.
  4. 2
    Visst är det spännande!
    Jag har ju redan en skolpojke här, och det som jag tycker än en stor skillnad från när han var hos dagmamma och nu när det är skola alla dagar (i senior kindergarten, förra året i junior kindergarten var det bara skola varannan dag) är att de har ett eget, självständigt liv utanför hemmet. Det är klart att man vet på ett ungefär vad de gör, och är det nåt särkilt pratar vi ju med fröknarna - men oftast så är det ju bara "hur var det i skolan idag - bra" som gäller.
    De har läxor varje dag, läser, skriver små historer, lär sig att återvinna och jag vet inte allt. Tar ansvar för sina egna prylar, äter medhavd lunch osv..
    Jag är ganska förundrad och stolt över min lilla skolpojke.
    I höst börjar han första klass, men skillnaden är inte så jättestor egentligen, samma buss, samma skola bara lite annorlunda schema.

Liknande trådar

  1. Skolstart
    By Lena med M, F & O in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 21:40
  2. snart skolstart...
    By Malmis in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 14:46
  3. Snart dags för skolstart..
    By Nike1234 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 07:14
  4. Skolstart snart....
    By Crianna in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 11:56
  5. skolstart
    By Mamma S in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar