David och hans vikt...
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    David och hans vikt...

    Nu har vi varit på en andra koll efter sista inlägget, och BMI hade sjunkit lite till första och sedan varit oförändrat. Han är fortfarande fet enligt BMI-gränserna. Vi har inte varit riktigt lika strikta de sista månaderna kan jag erkänna, inte serverat grönsaker före varje måltid och så. Men jag blir så ledsen, jag vill ju inte vara den som inte unnar barnen något alls... Vi måste hela jävla tiden tänka på vad vi äter, vad vi serverar, och framför allt inte serverar. Vi dricker aldrig läsk, barnen får nästan aldrig kakor eller så. En tablettask på lördagen som sagt, thats it. Vi kan aldrig unna oss något extra känns det som, får gluffa när barnen har somnat men vi vill ju dela det med dem ibland också...

    Mitt BMI är på gränsen till undervikt i vanliga fall, lite bättre nu som gravid. Maken är välbyggd, har inget överflödigt fett men kraftig muskelmassa och benstomme och därför BMI strax över 25. Idas viktkurva hade dalat lite på treårskollen så hon är heller inte alls kraftig (lite över på längd och lite under på vikt). Vi får nu remiss till barnkliniken så de får testa så det inte är fel på hormoner/ämnesomsättningen.

    Vi som var på rätt väg...
  2. 1
    David och hans vikt... Nu har vi varit på en andra koll efter sista inlägget, och BMI hade sjunkit lite till första och sedan varit oförändrat. Han är fortfarande fet enligt BMI-gränserna. Vi har inte varit riktigt lika strikta de sista månaderna kan jag erkänna, inte serverat grönsaker före varje måltid och så. Men jag blir så ledsen, jag vill ju inte vara den som inte unnar barnen något alls... Vi måste hela jävla tiden tänka på vad vi äter, vad vi serverar, och framför allt inte serverar. Vi dricker aldrig läsk, barnen får nästan aldrig kakor eller så. En tablettask på lördagen som sagt, thats it. Vi kan aldrig unna oss något extra känns det som, får gluffa när barnen har somnat men vi vill ju dela det med dem ibland också...

    Mitt BMI är på gränsen till undervikt i vanliga fall, lite bättre nu som gravid. Maken är välbyggd, har inget överflödigt fett men kraftig muskelmassa och benstomme och därför BMI strax över 25. Idas viktkurva hade dalat lite på treårskollen så hon är heller inte alls kraftig (lite över på längd och lite under på vikt). Vi får nu remiss till barnkliniken så de får testa så det inte är fel på hormoner/ämnesomsättningen.

    Vi som var på rätt väg...
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Usch så jobbigt

    och tråkigt.

    Man drömmer ju om att få ge sina barn en barndom som i sagorna och då bjuds det på saft, bullar och glass...

    Bra att de kollar upp dock för om ni äter så hälsosamt så borde han ju inte vara överviktig. Håller tummarna för att ni lyckas komma fram till något som fungerar.
    Annika m. Emil & Erik
  4. 2
    Usch så jobbigt och tråkigt.

    Man drömmer ju om att få ge sina barn en barndom som i sagorna och då bjuds det på saft, bullar och glass...

    Bra att de kollar upp dock för om ni äter så hälsosamt så borde han ju inte vara överviktig. Håller tummarna för att ni lyckas komma fram till något som fungerar.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Nej, vad tråkigt. Det lät ju som sagt som att det var på rätt väg! Jag förstår att det måste kännas jätteledsamt att inte kunna "unna" barnen lite extra gott, det här med gottigheter är ju så förknippat med mys och fest. Hoppas att ni får komma till barnkliniken snart och att de hittar en lösning då!
    Kramar
  6. 3
    Nej, vad tråkigt. Det lät ju som sagt som att det var på rätt väg! Jag förstår att det måste kännas jätteledsamt att inte kunna "unna" barnen lite extra gott, det här med gottigheter är ju så förknippat med mys och fest. Hoppas att ni får komma till barnkliniken snart och att de hittar en lösning då!
    Kramar

Liknande trådar

  1. Hans ex
    By Anonym/svartsjuk in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 15:21
  2. Hans val - hans problem?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 21:09
  3. Nu är David här!
    By MrsHyde in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:39
  4. Hans
    By xyzzy in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 14:01
  5. Hans...
    By Suziq in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 14:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar