Nu har vi slutat med dagsömnen!
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Nu har vi slutat med dagsömnen!

    Den här veckan har Cornelia slutat sova på dagen på dagis. Äntligen! Det har varit så sena kvällar på sistone att det varit på tiden. Men, man får punktbevaka henne när man kommit hem från dagis - hon tar chansen att lägga sig och sova mest var som helst. Svårt när jag måste amma lillasyster titt som tätt (hon är 6 veckor gammal nu förresten, tiden flyger iväg). Hör till antar jag... är bara glad att det faktiskt går så bra som det gör.
  2. 1
    Nu har vi slutat med dagsömnen! Den här veckan har Cornelia slutat sova på dagen på dagis. Äntligen! Det har varit så sena kvällar på sistone att det varit på tiden. Men, man får punktbevaka henne när man kommit hem från dagis - hon tar chansen att lägga sig och sova mest var som helst. Svårt när jag måste amma lillasyster titt som tätt (hon är 6 veckor gammal nu förresten, tiden flyger iväg). Hör till antar jag... är bara glad att det faktiskt går så bra som det gör.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Vi sa faktiskt till på dagis

    igår att Pontus fick sova max 45 min och ville han inte sova alls så behövde han inte.

    Han sover nästan aldrig hemma på helgerna men på dagis har han sovit fram till nu.

    Igår hade han inte sovit så vi får se hur det går idag. Han klarar som regel en dag utan problem men kan bli trött efter 2-3 stycken. Skönt det är vår och ljust iaf så orkar de lite mer.

    Jennie var precis som din tjej att hon ville lägga sig och sova här och var när hon blev för trött. Pontus reagerar tvärtom och blir speedad och hittar på bus och djävulskap mot syrran i en fantastisk hastighet när han blir för trött.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Vi sa faktiskt till på dagis igår att Pontus fick sova max 45 min och ville han inte sova alls så behövde han inte.

    Han sover nästan aldrig hemma på helgerna men på dagis har han sovit fram till nu.

    Igår hade han inte sovit så vi får se hur det går idag. Han klarar som regel en dag utan problem men kan bli trött efter 2-3 stycken. Skönt det är vår och ljust iaf så orkar de lite mer.

    Jennie var precis som din tjej att hon ville lägga sig och sova här och var när hon blev för trött. Pontus reagerar tvärtom och blir speedad och hittar på bus och djävulskap mot syrran i en fantastisk hastighet när han blir för trött.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Lukas sover sällan middag numera. Inte planerat i alla fall... Men titt som tätt så har han somnat i bilen om man åker iväg på eftermiddagen. Och tyvärr så har han haft en period då han vaknar lite väl tidigt på morgnarna, vilket gör att han om han inte tar sig 10 minuter på dagen, så somnar han i soffan framför bolibompa klockan 18-18.30, som idag...
  6. 3
    Lukas sover sällan middag numera. Inte planerat i alla fall... Men titt som tätt så har han somnat i bilen om man åker iväg på eftermiddagen. Och tyvärr så har han haft en period då han vaknar lite väl tidigt på morgnarna, vilket gör att han om han inte tar sig 10 minuter på dagen, så somnar han i soffan framför bolibompa klockan 18-18.30, som idag...

Liknande trådar

  1. Strul med dagsömnen
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:13
  2. Tack för alla svar om dagsömnen
    By Mia_m_2+Molly in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 08:37
  3. Får inte till dagsömnen
    By Aniara_ in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 20:52
  4. nu har det slutat..
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:04
  5. Angående dagsömnen
    By På besök in forum _0507 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar