Spikmatta
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Spikmatta

    nån som provat och som har whiplash och Fibromyalgi

    jag är sugen men samtidigt en aningens tveksam för akupungtur har jag reagerar kraftigt emot och jag har svårt med beröring, samtidigt vill jag ge det en chans för provar man inte kan man ju inte veta

    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4973025.ab

    läste denna artikel och såg att det fanns en matta dom rekomenderade för just oss med whiplash och fibro

    nån som provat oavsett problem funkade det
  2. 1
    Spikmatta nån som provat och som har whiplash och Fibromyalgi

    jag är sugen men samtidigt en aningens tveksam för akupungtur har jag reagerar kraftigt emot och jag har svårt med beröring, samtidigt vill jag ge det en chans för provar man inte kan man ju inte veta

    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4973025.ab

    läste denna artikel och såg att det fanns en matta dom rekomenderade för just oss med whiplash och fibro

    nån som provat oavsett problem funkade det
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Jag har en

    jag har bara så vansinnigt svårt att ligga på den just nu. Det gör för ont. Vet inte varför, provade att ligga på en förra sommaren och då klarade jag 20 min, nu klarar jag inte mer än 5 min. Antar att jag måste vara envis.

    Känner två personer som har whiplash och fibro som använder spikmatta regelbundet resultatet vet jag tyvärr inte.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  4. 2
    Jag har en jag har bara så vansinnigt svårt att ligga på den just nu. Det gör för ont. Vet inte varför, provade att ligga på en förra sommaren och då klarade jag 20 min, nu klarar jag inte mer än 5 min. Antar att jag måste vara envis.

    Känner två personer som har whiplash och fibro som använder spikmatta regelbundet resultatet vet jag tyvärr inte.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Ok

    den jag tittar på rekomenderade dom att man kunde lägga nått i mellan från början så trycket inte blir för hårt,
    skulle vilja prova men det är svårt här i Frankrike får kanske försöka i sommar då jag är i sverige och se om någon jag känner har en eller investera i en matta då
  6. 3
    Ok den jag tittar på rekomenderade dom att man kunde lägga nått i mellan från början så trycket inte blir för hårt,
    skulle vilja prova men det är svårt här i Frankrike får kanske försöka i sommar då jag är i sverige och se om någon jag känner har en eller investera i en matta då
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Det star att man inte ska rulla ner ryggen pa mattan utan lagga sej med hela tyngden pa en gang. Hur i hela friden ska det ga till?
  8. 4
    Det star att man inte ska rulla ner ryggen pa mattan utan lagga sej med hela tyngden pa en gang. Hur i hela friden ska det ga till?
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Man får kanske

    kasta sig över den?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  10. 5
    Man får kanske kasta sig över den?
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Det ar just det jag tanker mej. eller om jag kan hanga i taket pa nagot satt och sakta sanka mej ner.
  12. 6
    Det ar just det jag tanker mej. eller om jag kan hanga i taket pa nagot satt och sakta sanka mej ner.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Jag gillar den skarpt,
    första gången är speciell. Men du måste få ner hela ryggen direkt och sedan känns spikarna mycket, men efter ett par minuter så avtar den känslan och du blir varm och pirrig. Efter ett tag så somnar du på den och vaknar efter en trekvart och ser ut på ryggen som om du är skjuten med hagel men är mjuk och skön i hela kroppen och färdig för sängen och du kommer att sova jättegott. Har även provat att ligga på mage och det var ok men för trötta bakben och rumpa var det kanon. Även skönt att sitta i soffan och trycka ner fötterna i mattan och efter ett tag ställa sig på den. Fot massage eller zonterapi. Sonen på 7 år tycker om att bara ha kalsonger på och ligga på mattan och mysa. Första gångerna hade jag tshirt men sedan blir det naturell. Lycka till!
  14. 7
    Jag gillar den skarpt,
    första gången är speciell. Men du måste få ner hela ryggen direkt och sedan känns spikarna mycket, men efter ett par minuter så avtar den känslan och du blir varm och pirrig. Efter ett tag så somnar du på den och vaknar efter en trekvart och ser ut på ryggen som om du är skjuten med hagel men är mjuk och skön i hela kroppen och färdig för sängen och du kommer att sova jättegott. Har även provat att ligga på mage och det var ok men för trötta bakben och rumpa var det kanon. Även skönt att sitta i soffan och trycka ner fötterna i mattan och efter ett tag ställa sig på den. Fot massage eller zonterapi. Sonen på 7 år tycker om att bara ha kalsonger på och ligga på mattan och mysa. Första gångerna hade jag tshirt men sedan blir det naturell. Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    undrar jag också

    speciellt då man är osmidig som ett kylskåp.

    men om familjen lyfter mamman och en stoppar under spickmattan och familjen lägger ned mamman sakta så kanske kanske frågan är Vem orkar lyfta mamman och kan man lära hundarna att lägga spikmattan på plats för dom behöver nog vara tre som lyfter ???? mysteriet får lösa sig den dagen jag vågar prova, kasnke bara får investera i en spikmatta för fötterna verkar passa veklingar som jag
  16. 8
    undrar jag också speciellt då man är osmidig som ett kylskåp.

    men om familjen lyfter mamman och en stoppar under spickmattan och familjen lägger ned mamman sakta så kanske kanske frågan är Vem orkar lyfta mamman och kan man lära hundarna att lägga spikmattan på plats för dom behöver nog vara tre som lyfter ???? mysteriet får lösa sig den dagen jag vågar prova, kasnke bara får investera i en spikmatta för fötterna verkar passa veklingar som jag
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    Har inte provat själv men känner flera som provat och alla har bara gott att säga om den.
  18. 9
    Har inte provat själv men känner flera som provat och alla har bara gott att säga om den.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    vet du

    om någon av dom har fibro eller whiplash eller är väldigt känslig för beröring är väll de senare som får mig att tveka samtidigt vem vet de kanske funkar samtidigt känns 700:- mycket om det blir något jag aldrig kan använda
  20. 10
    vet du om någon av dom har fibro eller whiplash eller är väldigt känslig för beröring är väll de senare som får mig att tveka samtidigt vem vet de kanske funkar samtidigt känns 700:- mycket om det blir något jag aldrig kan använda
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    Jag har en Shaktimatta och den är guld värd. Lite smärta först, men sen blir det kanon! Jag har själv problem m ryggen och det hjälpen mycket att ligga på spikmattan, jag somnar ibland.
  22. 11
    Jag har en Shaktimatta och den är guld värd. Lite smärta först, men sen blir det kanon! Jag har själv problem m ryggen och det hjälpen mycket att ligga på spikmattan, jag somnar ibland.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Jag rullar mig ner först, sätter sedan händerna i midjehöjd och lyfter och sänker igen för att komma rakt på. Går jättesmidigt även om jag inte är så bra på att förklara.
  24. 12
    Jag rullar mig ner först, sätter sedan händerna i midjehöjd och lyfter och sänker igen för att komma rakt på. Går jättesmidigt även om jag inte är så bra på att förklara.
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    Jag vet att den ena tjejen har svår eksem över hela kroppen men hon kan använda den.
  26. 13
    Jag vet att den ena tjejen har svår eksem över hela kroppen men hon kan använda den.
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Jag har en shaktimatta, och den fungerar strålande mot min allmänt diffusa ryggvärk, men mest som avkopplings- och njutningsmedel.
  28. 14
    Jag har en shaktimatta, och den fungerar strålande mot min allmänt diffusa ryggvärk, men mest som avkopplings- och njutningsmedel.

Liknande trådar

  1. På tal om spikmatta
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 06:39
  2. Spikmatta
    By morsanpia in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 17:44
  3. Spikmatta???
    By vovve in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 10:46
  4. SPIKMATTA
    By RYGGVÄRK in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 11:39
  5. Spikmatta...
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar