Sammandragningar var 10:e minut
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Sammandragningar var 10:e minut

    Varför i hela friden ska man måsta ha så regelbundna sammandragningar då de ändå inte gör något egentlig nytta? Jag menar, riktiga värkar hade varit sååå mycket bättre! Ska dock försöka komma ihåg att jag tyckte det när jag är öppen de där 8 cm.

    Någon annan med täta sammandragningar? Har haft så här till och från sen igår eftermiddag.
    Endast den som vågar kan vinna!
  2. 1
    Sammandragningar var 10:e minut Varför i hela friden ska man måsta ha så regelbundna sammandragningar då de ändå inte gör något egentlig nytta? Jag menar, riktiga värkar hade varit sååå mycket bättre! Ska dock försöka komma ihåg att jag tyckte det när jag är öppen de där 8 cm.

    Någon annan med täta sammandragningar? Har haft så här till och från sen igår eftermiddag.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Men det kanske blir något ändå? Håller tummarna! :-)
  4. 2
    Men det kanske blir något ändå? Håller tummarna! :-)
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Håller tummarna för att det är något på G för dig! När har du BF? Är det ok med bebis nu?

    Har haft regelbundna sammandragningar, tom lite smärtsamma sådana som stannat av flera ggr allt sedan v 26. Visst kan det vara lurigt, men å andra sidan började min sista förlossning på precis det sättet. Hade sammandragningar som inte gjorde ont, regelbundet i flera timmar innan det drog igång med mer smärta...

    Ha det! Kram!
  6. 3
    Håller tummarna för att det är något på G för dig! När har du BF? Är det ok med bebis nu?

    Har haft regelbundna sammandragningar, tom lite smärtsamma sådana som stannat av flera ggr allt sedan v 26. Visst kan det vara lurigt, men å andra sidan började min sista förlossning på precis det sättet. Hade sammandragningar som inte gjorde ont, regelbundet i flera timmar innan det drog igång med mer smärta...

    Ha det! Kram!
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Har haft ganska täta för någon vecka sen men de gick över.10 minuter är ju inte så tätt,det ska väl vara 3-5 minuter för att det ska vara på g.Fast det är väl lite spännande ändå på något sätt?
  8. 4
    Har haft ganska täta för någon vecka sen men de gick över.10 minuter är ju inte så tätt,det ska väl vara 3-5 minuter för att det ska vara på g.Fast det är väl lite spännande ändå på något sätt?
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Tack för era svar!

    Förra förlossningen startade med värkar. Hade inte en enda sammandragning/förvärk innan så när det väl satte igång visste jag helt klart att det var på gång. Trodde att det skulle vara lika tydligt denna gång men det kan kanske vara olika från gång till gång alltså? Spännande i såna fall men jag tror inte det är på gång, tyvärr. Räknar kallt med att gå över tiden, är nog bäst så slipper jag bli så besviken.

    Har 11 dagar till BF.
  10. 5
    Tack för era svar!

    Förra förlossningen startade med värkar. Hade inte en enda sammandragning/förvärk innan så när det väl satte igång visste jag helt klart att det var på gång. Trodde att det skulle vara lika tydligt denna gång men det kan kanske vara olika från gång till gång alltså? Spännande i såna fall men jag tror inte det är på gång, tyvärr. Räknar kallt med att gå över tiden, är nog bäst så slipper jag bli så besviken.

    Har 11 dagar till BF.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    men 11 dagar är ju inte så mycke, kanske är de på G, gu va spännande
  12. 6
    men 11 dagar är ju inte så mycke, kanske är de på G, gu va spännande
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Jag tycker att jag har smärtsamma sammandragningar hela tiden. Men, regelbundna täta värkar har jag bara haft en eller två gånger. Nu senast igår kväll. Men, ingen bebis ännu. Fast det kanske är bra i och för sig. En månad kvar innan BF. Men hoppas att du slipper vänta allt för länge nu! :-)
  14. 7
    Jag tycker att jag har smärtsamma sammandragningar hela tiden. Men, regelbundna täta värkar har jag bara haft en eller två gånger. Nu senast igår kväll. Men, ingen bebis ännu. Fast det kanske är bra i och för sig. En månad kvar innan BF. Men hoppas att du slipper vänta allt för länge nu! :-)
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    vad spännande! Det kanske blivit "värre" nu? Du kanske t o m åkt in och fött barn? Hoppas!

    Kram!
  16. 8
    vad spännande! Det kanske blivit "värre" nu? Du kanske t o m åkt in och fött barn? Hoppas!

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Är kvar hemma med bebis i magen. Igår kväll drog det igång med så täta sammandragningar och molvärk i ryggen att jag bitvis hade svårt att tänka på något annat men efter middagen lugnade det ner sig och övergick till endast smärtfria sammandragningar. Så jag antar att det är livmodern som tränar inför den maraton den ska genomgå.

    Spännande är det i alla fall, maken får en glansartad blick varje gång jag får ont, mysigt!
  18. 9
    Är kvar hemma med bebis i magen. Igår kväll drog det igång med så täta sammandragningar och molvärk i ryggen att jag bitvis hade svårt att tänka på något annat men efter middagen lugnade det ner sig och övergick till endast smärtfria sammandragningar. Så jag antar att det är livmodern som tränar inför den maraton den ska genomgå.

    Spännande är det i alla fall, maken får en glansartad blick varje gång jag får ont, mysigt!

Liknande trådar

  1. 144 slag/minut
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 10:23
  2. Äta var 90e minut?
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 11:41
  3. 100 m häck om 1 minut
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 12:45
  4. 1 minut, flera ??
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 21:15
  5. 1½ minut!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar