Just hittat hit!
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Just hittat hit!

    Hej! jag har en son på 3 1/2 månad som har läpp/käkspalt,han ska opereras den 6 maj, alltså ganska snart. jag skulle vilja ha kontakt med andra vars barn genomgått samma operation eller SKA genomgå. Hur det gick, ev problem, tiden efteråt osv. Jag börjar bli nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få det gjort:-)
    Operationen ska göras i Uppsala och dom är så duktiga och proffsiga så det känns tryggt:-)
    Skriv gärna,här eller i min inbox(för visst har man en sån? är helt ny här..hehe)
  2. 1
    Just hittat hit! Hej! jag har en son på 3 1/2 månad som har läpp/käkspalt,han ska opereras den 6 maj, alltså ganska snart. jag skulle vilja ha kontakt med andra vars barn genomgått samma operation eller SKA genomgå. Hur det gick, ev problem, tiden efteråt osv. Jag börjar bli nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få det gjort:-)
    Operationen ska göras i Uppsala och dom är så duktiga och proffsiga så det känns tryggt:-)
    Skriv gärna,här eller i min inbox(för visst har man en sån? är helt ny här..hehe)
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Oj! Nu har det gått ett tag sedan operationen t o m och jag hade inte ens varit inne här på ett tag och sett ditt inlägg. Hur har det gått?
    Vår son kommer att opereras någon gång när han är ca 1 år, är tanken..Det låter lite tufft för er med en så tidig operation. Hoppas allt gick bra! Berätta gärna!
  4. 2
    Oj! Nu har det gått ett tag sedan operationen t o m och jag hade inte ens varit inne här på ett tag och sett ditt inlägg. Hur har det gått?
    Vår son kommer att opereras någon gång när han är ca 1 år, är tanken..Det låter lite tufft för er med en så tidig operation. Hoppas allt gick bra! Berätta gärna!
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Hej! Nej, det verkar inte vara så stor aktivitet här inne, tyvärr. Tre veckor har gått sedan operationen och det har gått rätt bra. Det finns några stygn kvar oh vi tejpar på ett par veckor till. Läppen är lite bullig om man säger så, men et kanske rättar till sig eller så kommer han se ut så. Det gör inget, jag är nöjd ändå:-)
    Han kom igång att äta rätt fort efter op och det gick bättre än förväntat med armmanschtterna. Men han har varit orolig på nätterna ändå sedan op,men det kan ju bero på annat. Så i det stora hela har det gått bra:-)
    Nu blir inte nästa op förrän de ska fixa käken, när han är 8-10 år alltså.
    Vad har din son för sorts spalt?
    Lycka till och ha det bra!
  6. 3
    Hej! Nej, det verkar inte vara så stor aktivitet här inne, tyvärr. Tre veckor har gått sedan operationen och det har gått rätt bra. Det finns några stygn kvar oh vi tejpar på ett par veckor till. Läppen är lite bullig om man säger så, men et kanske rättar till sig eller så kommer han se ut så. Det gör inget, jag är nöjd ändå:-)
    Han kom igång att äta rätt fort efter op och det gick bättre än förväntat med armmanschtterna. Men han har varit orolig på nätterna ändå sedan op,men det kan ju bero på annat. Så i det stora hela har det gått bra:-)
    Nu blir inte nästa op förrän de ska fixa käken, när han är 8-10 år alltså.
    Vad har din son för sorts spalt?
    Lycka till och ha det bra!

Liknande trådar

  1. Nu har jag hittat nåt kul!
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 20:29
  2. Vi har hittat ett hus!
    By LiZ. in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 12:07
  3. Har hittat hit...
    By Annica m Felix in forum Många barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 07:45
  4. NU har jag hittat dem..
    By SANDEE in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:39
  5. Jag har hittat...
    By Annica m Felix in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 09:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar