Lägesrapport...
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Lägesrapport...

    Är mitt uppe i renoveringen av nya huset. Ni som följer min blogg har ju sett bilderna. Det går sakta men säkert framåt. I helgen blir övervåningen HELT klar. Då har vi bredspacklat bort ALL väv (det var väv i hela huset), målat tak och väggar, bytt alla golv mot mattlackad ekparkett, målat alla fönterkarmar (ja inte vi utan målaren ;-)), bytt ut alla dörrar, slagit ut en klädkammare som vi ej ville ha, satt igen en öppning mellan två rum och öppnat upp en ny dörröppning osv.

    Nu ser det verkligen annorlunda ut, och sååå fint! Ska dit m barnen i eftermiddag och ta nya kort så de hamnar i bloggen ikväll :-)

    Maken jobbar alla eftermiddagar och sena kvällar och helger där, stackarn.

    Bottenvåningen och köket tar vi när vi flyttat in. Köket ska bara slås ut helt. Vi ska sätta in ny balkongdörr och ett liggande fönster ovanför ena arbetsbänken.

    Nu till det tråkiga.

    Säljaren! Suck, vet inte riktigt var jag ska börja, men hon uppgav inte vid försäljning att värmekostnaden kom utanför månadsavgiften (det är bostadsrätt), utan det stod i objektsbeskrivningen att värmen ingick. Så nu håller vi på och ska förhandla med henne om kompensation, för det blir en avservärt högre månadsavgift när värmen tillkommer.
    Säljaren är rasande och går inte att prata med, inte ens mäklaren mäktar med henne och vill att vi ska lösa det genom att skriva ett brev.

    Jag talade dock med en jurist igår som sa att vi absolut inte ska göra det. Så han ska troligtvis hjälpa oss nu. Enligt honom så är det en rejäl kompensation vi talar om, då detta är en kostnad vi kommer ha under alla år.

    I övrigt jobbar jag häcken av mig, känns som att man knappt är hemma. Och denna helgen är jag ledig 4 dagar och ska under dessa dagar lyckas rensar ur och packa hela vårt hem). Så önska mig lycka till, haha.

    Längtar så enormt tills renoveringen är klar och vi har kommit i ordning och jag längtar verkligen tills vi åker till Mallis. Det ska bli helt underbart efter denna hektiska vår.

    Hoppas att allt är väl med er alla här inne. :-)

    Det var en liten rapport från mig...

    kram kram

    www.anjasvardagsblogg.blogspot.com
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  2. 1
    Lägesrapport... Är mitt uppe i renoveringen av nya huset. Ni som följer min blogg har ju sett bilderna. Det går sakta men säkert framåt. I helgen blir övervåningen HELT klar. Då har vi bredspacklat bort ALL väv (det var väv i hela huset), målat tak och väggar, bytt alla golv mot mattlackad ekparkett, målat alla fönterkarmar (ja inte vi utan målaren ;-)), bytt ut alla dörrar, slagit ut en klädkammare som vi ej ville ha, satt igen en öppning mellan två rum och öppnat upp en ny dörröppning osv.

    Nu ser det verkligen annorlunda ut, och sååå fint! Ska dit m barnen i eftermiddag och ta nya kort så de hamnar i bloggen ikväll :-)

    Maken jobbar alla eftermiddagar och sena kvällar och helger där, stackarn.

    Bottenvåningen och köket tar vi när vi flyttat in. Köket ska bara slås ut helt. Vi ska sätta in ny balkongdörr och ett liggande fönster ovanför ena arbetsbänken.

    Nu till det tråkiga.

    Säljaren! Suck, vet inte riktigt var jag ska börja, men hon uppgav inte vid försäljning att värmekostnaden kom utanför månadsavgiften (det är bostadsrätt), utan det stod i objektsbeskrivningen att värmen ingick. Så nu håller vi på och ska förhandla med henne om kompensation, för det blir en avservärt högre månadsavgift när värmen tillkommer.
    Säljaren är rasande och går inte att prata med, inte ens mäklaren mäktar med henne och vill att vi ska lösa det genom att skriva ett brev.

    Jag talade dock med en jurist igår som sa att vi absolut inte ska göra det. Så han ska troligtvis hjälpa oss nu. Enligt honom så är det en rejäl kompensation vi talar om, då detta är en kostnad vi kommer ha under alla år.

    I övrigt jobbar jag häcken av mig, känns som att man knappt är hemma. Och denna helgen är jag ledig 4 dagar och ska under dessa dagar lyckas rensar ur och packa hela vårt hem). Så önska mig lycka till, haha.

    Längtar så enormt tills renoveringen är klar och vi har kommit i ordning och jag längtar verkligen tills vi åker till Mallis. Det ska bli helt underbart efter denna hektiska vår.

    Hoppas att allt är väl med er alla här inne. :-)

    Det var en liten rapport från mig...

    kram kram

    www.anjasvardagsblogg.blogspot.com
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  4. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Det verkar som ni har fullt upp med renoveringen. Tråkigt med problemen med säljaren.
  5. 3
    Det verkar som ni har fullt upp med renoveringen. Tråkigt med problemen med säljaren.
  6. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Kul att se bilder! Det kommer nog att bli toppenfint till slut!
  7. 4
    Kul att se bilder! Det kommer nog att bli toppenfint till slut!

Liknande trådar

  1. Lägesrapport
    By Maria i fabriken in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 11:21
  2. lägesrapport
    By zingo in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 09:28
  3. Lägesrapport, UL
    By jämtland in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 08:54
  4. Lägesrapport
    By vill ha en 2:a in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 11:26
  5. Lägesrapport
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar