Hur får man livet att gå ihop?
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Hur får man livet att gå ihop?

    Hur jag än försöker så får inte allt plats,så känns det i alla fall.Gå ned i arbetstid?Om jag skulle få det så lär jag förlora min tjänst.Om jag får en annan tjänst förlorar jag med säkerhet mycket pengar.Gillar mitt jobb även om det är tufft nu.
    är det "normalt" att en tonåring har betydligt sämre koll på sina tabletter,skola och allt "det där" än i låg/mellanstadiet?Hur får man skolaarbetet att funka?är övertygad om att dotterns RH-skola gjort henne mer handikappad.I behov av mer stöd,assistans.är jag tokig?För krävande?Hennes pappa är ju inte direkt någon hjälp,hon är där varannan helg.Vet att hon tycker det är rätt tråkigt då han sälland tar sig tid för henne.Han nya har sina barn samma helger,de är yngre och verkar ha förtur.
    Vi ska skicka in en ansökan om kontaktperson,men i dessa tider?överklagan om avslag på plats på RH-gymnasiet är under behandling.Tydligen har alla som överklagat fått plats.Men hon vill inte gå där,så det handlar om pengar.Gymnasiet hon sökt har inte ens fått svar av vår kommun. Blir såååååå trött.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    Hur får man livet att gå ihop? Hur jag än försöker så får inte allt plats,så känns det i alla fall.Gå ned i arbetstid?Om jag skulle få det så lär jag förlora min tjänst.Om jag får en annan tjänst förlorar jag med säkerhet mycket pengar.Gillar mitt jobb även om det är tufft nu.
    är det "normalt" att en tonåring har betydligt sämre koll på sina tabletter,skola och allt "det där" än i låg/mellanstadiet?Hur får man skolaarbetet att funka?är övertygad om att dotterns RH-skola gjort henne mer handikappad.I behov av mer stöd,assistans.är jag tokig?För krävande?Hennes pappa är ju inte direkt någon hjälp,hon är där varannan helg.Vet att hon tycker det är rätt tråkigt då han sälland tar sig tid för henne.Han nya har sina barn samma helger,de är yngre och verkar ha förtur.
    Vi ska skicka in en ansökan om kontaktperson,men i dessa tider?överklagan om avslag på plats på RH-gymnasiet är under behandling.Tydligen har alla som överklagat fått plats.Men hon vill inte gå där,så det handlar om pengar.Gymnasiet hon sökt har inte ens fått svar av vår kommun. Blir såååååå trött.
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2

    Ny på sidan

    Hej på dig

    Jag brukar ibland titta in på allt om barn för att kolla forum för RMB. Har själv en 13årig dotter med denna diagnos. (1 gången jag skriver)

    Jag känner igen allt du skriver om stress och otillräcklighet. + tankar kring ekonomin.
    För 6 månader blev vår dotter beviljad personlig assistans och detta gjorde att jag kunde ändra mina arbetsförhållanden. Jag jobbar nu som assistent för min dotter vissa timmar i hemmet + att vi kunnat anställa externa assistenter för hennes fritid. Detta har för oss inneburit att vår dotter blivit mer självständig och att vi har mer tid för annat.

    Jag vet inget om hur er situation ser ut och om just era möjligheter att få assistans, men jag rekommenderar er att prova.
    Vad gäller tonårstiden generellt tror jag att det är "helt normalt" att slarva med mediciner och toatider. Jag tror att en mentor ( habiliteringspersonal, släkning, lärare eller kompis)
    skulle kunna vara något. Då kan man prata om viktiga saker utan att mamma är med
    Oj nu ryms det inte mer. Hej så länge från Umeå
  4. 2
    Ny på sidan Hej på dig

    Jag brukar ibland titta in på allt om barn för att kolla forum för RMB. Har själv en 13årig dotter med denna diagnos. (1 gången jag skriver)

    Jag känner igen allt du skriver om stress och otillräcklighet. + tankar kring ekonomin.
    För 6 månader blev vår dotter beviljad personlig assistans och detta gjorde att jag kunde ändra mina arbetsförhållanden. Jag jobbar nu som assistent för min dotter vissa timmar i hemmet + att vi kunnat anställa externa assistenter för hennes fritid. Detta har för oss inneburit att vår dotter blivit mer självständig och att vi har mer tid för annat.

    Jag vet inget om hur er situation ser ut och om just era möjligheter att få assistans, men jag rekommenderar er att prova.
    Vad gäller tonårstiden generellt tror jag att det är "helt normalt" att slarva med mediciner och toatider. Jag tror att en mentor ( habiliteringspersonal, släkning, lärare eller kompis)
    skulle kunna vara något. Då kan man prata om viktiga saker utan att mamma är med
    Oj nu ryms det inte mer. Hej så länge från Umeå
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Hej och välkommen

    Hoppas du fortsätter att skriva,saknar tonårsföräldrar.Vi ska söka kontaktperson, någon som kan följa med/sparka igång henne.Hon klarar det mesta själv,men glömmer.Kommer inte igång,får det inte gjort.Hon behöver komma ut och röra på sig.Sen hon fastnade vid msn,FB har hon gått upp i vikt.Jag vill absolut inte vara ass. till min dotter.Då mitt ex hade och har noll koll på allt så har vi levt länge som siamesiska tvillingar.
    Hur skolgången ut för er?Väldigt nyfiken då jag är mycket besviken på skolan.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Hej och välkommen Hoppas du fortsätter att skriva,saknar tonårsföräldrar.Vi ska söka kontaktperson, någon som kan följa med/sparka igång henne.Hon klarar det mesta själv,men glömmer.Kommer inte igång,får det inte gjort.Hon behöver komma ut och röra på sig.Sen hon fastnade vid msn,FB har hon gått upp i vikt.Jag vill absolut inte vara ass. till min dotter.Då mitt ex hade och har noll koll på allt så har vi levt länge som siamesiska tvillingar.
    Hur skolgången ut för er?Väldigt nyfiken då jag är mycket besviken på skolan.

Liknande trådar

  1. Bryt ihop, bit ihop det ordnar sig....
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 18:59
  2. Hur får ni ihop livet???
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 22:02
  3. Livet leker, livet känns underbart,
    By ho0mii3z in forum _1107 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 19:24
  4. Går det att få ihop allt i livet?
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 18:03
  5. Hur får Ni ihop livet
    By ninna65 in forum Epilepsi
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 21:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar