Trotsiga barn?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Trotsiga barn?

    Hur trotsiga är era "små" nu vid ca 2,5 års ålder? Här är det trosigt värre och ALLT ska testas. Ibland tryter tålamodet, speciellt när det händer x antal gånger per dag och allt ska göras tvärtemot vad jag säger... Blir så trött... Men jag vet att det är helt normalt för deras utveckling så det är väl bara att bita ihop... eller nåt!
  2. 1
    Trotsiga barn? Hur trotsiga är era "små" nu vid ca 2,5 års ålder? Här är det trosigt värre och ALLT ska testas. Ibland tryter tålamodet, speciellt när det händer x antal gånger per dag och allt ska göras tvärtemot vad jag säger... Blir så trött... Men jag vet att det är helt normalt för deras utveckling så det är väl bara att bita ihop... eller nåt!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Ja usch och gah!!! Här testas framförallt mamma... allting jag säger - eller ber honom om - reaktionen är 89% av gångerna tvärstopp och trotsigt beteende som svar.
    Så jag försöker se de ljusa stunderna och längtar tills han blir runt tre... min storasyster har då lovat att de blir underbart gulliga då... och om hon har fel - ska hon få spö! det är min rätt som lillasyster

    hav tålamod - håll ut - bit ihop och räkna får...

    kram
    =)
    R
  4. 2
    Ja usch och gah!!! Här testas framförallt mamma... allting jag säger - eller ber honom om - reaktionen är 89% av gångerna tvärstopp och trotsigt beteende som svar.
    Så jag försöker se de ljusa stunderna och längtar tills han blir runt tre... min storasyster har då lovat att de blir underbart gulliga då... och om hon har fel - ska hon få spö! det är min rätt som lillasyster

    hav tålamod - håll ut - bit ihop och räkna får...

    kram
    =)
    R
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag tycker faktiskt att Alfons är ganska okej just nu. Visst kan han sätta emot och bli tvärarg men honom går det ju iaf att bara bära iväg med eller ignorera hans beteende när han slänger sig på golvet och gallskriker. Jag har värre duster med min snart 6 åring kan jag säga, som jag blir skogstokig på typ 100 gånger varje dag just nu.... Han beter sig ungefär som en trotsig 2½ åring Men som sagt, det är bara att bita ihop vilken ålder det än gäller och hoppas på att det ger med sig snart...
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  6. 3
    Jag tycker faktiskt att Alfons är ganska okej just nu. Visst kan han sätta emot och bli tvärarg men honom går det ju iaf att bara bära iväg med eller ignorera hans beteende när han slänger sig på golvet och gallskriker. Jag har värre duster med min snart 6 åring kan jag säga, som jag blir skogstokig på typ 100 gånger varje dag just nu.... Han beter sig ungefär som en trotsig 2½ åring Men som sagt, det är bara att bita ihop vilken ålder det än gäller och hoppas på att det ger med sig snart...
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Ja, samma här

    snart 6-åringen är 100 ggr värre! Love är än så länge inte ens i närheten av vad hans syster var i den åldern så jag antar att jag har något att se fram emot framöver... Trotsig 2,5-åring OCH trotsig snart 6-åring... Samtidigt.
  8. 4
    Ja, samma här snart 6-åringen är 100 ggr värre! Love är än så länge inte ens i närheten av vad hans syster var i den åldern så jag antar att jag har något att se fram emot framöver... Trotsig 2,5-åring OCH trotsig snart 6-åring... Samtidigt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Just nu är det ganska lugnt, det brukar vara en liten diskussion varje morgon kring vad hon ska ha på sig (får hon sin vilja igenom blir det strumpbyxor och kjol/klänning) men annars är hon ganska intresserad av att samarbeta. Men det har varit väldigt mycket trots under vintern.
    De gånger hon absolut inte vill något funkar det alltid att säga att hon inte får för då ändrar hon sig direkt men vi brukar inte anv'nda det för det känns inte rätt.
  10. 5
    Just nu är det ganska lugnt, det brukar vara en liten diskussion varje morgon kring vad hon ska ha på sig (får hon sin vilja igenom blir det strumpbyxor och kjol/klänning) men annars är hon ganska intresserad av att samarbeta. Men det har varit väldigt mycket trots under vintern.
    De gånger hon absolut inte vill något funkar det alltid att säga att hon inte får för då ändrar hon sig direkt men vi brukar inte anv'nda det för det känns inte rätt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    jupp, här är det trots till tusen, kommit in i e ny fas där det står "bitas" och "sparkas" på listan... mindre kul när pedagoger runt om säger att "låt han göra allt själv" vilket resulterar i en kille som tvärvägrar göra allt... så tvångspåklädning är rätt vanligt förekommande här. har hört att det är normalt, bra och sunt, men så känns det inte i stundens hetta!
  12. 6
    jupp, här är det trots till tusen, kommit in i e ny fas där det står "bitas" och "sparkas" på listan... mindre kul när pedagoger runt om säger att "låt han göra allt själv" vilket resulterar i en kille som tvärvägrar göra allt... så tvångspåklädning är rätt vanligt förekommande här. har hört att det är normalt, bra och sunt, men så känns det inte i stundens hetta!
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Där håller jag med Malo & Lina,min blivande 6 åring hon är hopplös just nu så sonen kommer i skymundan med sina trotsigheter
    Det som har hjälpt när han börjar kasta saker och härja har varit att helt enkelt avleda honom och försöka få honom intresserad av nåt annat just då.
    Ja det är som sagt övergående för att sedan återkomma....
  14. 7
    Där håller jag med Malo & Lina,min blivande 6 åring hon är hopplös just nu så sonen kommer i skymundan med sina trotsigheter
    Det som har hjälpt när han börjar kasta saker och härja har varit att helt enkelt avleda honom och försöka få honom intresserad av nåt annat just då.
    Ja det är som sagt övergående för att sedan återkomma....

Liknande trådar

  1. 2 års trotsiga barn?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:52
  2. Trotsiga barn?!!
    By Svammelmamma in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 14:09
  3. Trotsiga barn del 2
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:47
  4. Trotsiga barn!
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:46
  5. Är era barn bara trotsiga mot er
    By Nettan in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar