Alice önskar sig... En docka som kan prata och kissa. Hon önskar sig även starwarsgubbar och prinsessklänningar. (Ärligt talat så finns det nog INGET som hon INTE önskar sig). Hon började prata om vad hon önskade sig redan några dagar efter sin förra födelsedag.
Hon har dessutom berättat för sina dagisfröknar om det OTROLIGA kalaset hon tydligen ska ha
Hon ska ha glass, tårta, godis, chips, läsk, kakor, och så ska det vara disco och allting ska vara pyntat med rosa och glitter och ja, jag vet inte allt hon hade beskrivit för dem.
De tog mig åt sidan och sa att Alice har VÄLDIGT höga förväntningar på sitt stunande kalas (med glimten i ögat) bara så jag skulle vara lite förvarnad. Var dock inget jag INTE var medveten om med tanke på att hon pratar ganska mycket om det.
Är nästan så att man får lite prestationsångest!
Det absolut värsta hot Alice kan komma med, när hon är RIKTIGT arg på någon här hemma är "Då får du inte komma på mitt kalas". Usch vad vi har tragglat med det, men det var länge sedan jag hörde det nu.
Upplever ni oxå att era snart 5-åringar har lugnat ner sig mycket på sistone. Alice har gjort det tycker jag. Nu är det lillebror som är energiknippet som inte vill lyssna, som är tetig och busig och gör precis som han vill.
Tar oxå gärna emot tips på födelsedagspresenter som passar för femåringar.
:-)