Snart är det dags!!
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Snart är det dags!!

    5-årskalasen alltså.
    Vad önskar sig era barn och vad önskar ni att dom ska få?
    Det enda Isak kan komma på är en radiostyrn traktor och transformers. Inte mycket det inte, traktorn hittade jag i en butik i går så den är redan inhandlad.
    Sen tänkte jag mig ett par riktiga snickarbyxsor och så har vi funderat på något spel till ps2. Buzz har han redan men finns det något annat som inte bara är en massa slagsmål och liknande?
    Fler presentförslag?

    Kram Maria
  2. 1
    Snart är det dags!! 5-årskalasen alltså.
    Vad önskar sig era barn och vad önskar ni att dom ska få?
    Det enda Isak kan komma på är en radiostyrn traktor och transformers. Inte mycket det inte, traktorn hittade jag i en butik i går så den är redan inhandlad.
    Sen tänkte jag mig ett par riktiga snickarbyxsor och så har vi funderat på något spel till ps2. Buzz har han redan men finns det något annat som inte bara är en massa slagsmål och liknande?
    Fler presentförslag?

    Kram Maria
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Thora har en American girl docka

    http://www.americangirl.com/

    så hon kommer att få lite tillbehör till den.

    Sonen älskar lego. Det kanske kan vara något för Isak?
  4. 2
    Thora har en American girl docka

    http://www.americangirl.com/

    så hon kommer att få lite tillbehör till den.

    Sonen älskar lego. Det kanske kan vara något för Isak?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Hon gillar även littlest petshop

    http://www.hasbrotoyshop.com/ProductsByBrand.htm?BR=755

    så det kommer jag att tipsa släktingar om när det gäller födelsedagspresenter.
  6. 3
    Hon gillar även littlest petshop

    http://www.hasbrotoyshop.com/ProductsByBrand.htm?BR=755

    så det kommer jag att tipsa släktingar om när det gäller födelsedagspresenter.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Elias önskar sig brinnande hett Mac - lastbilen från filmen Cars - och den får han av min bror med familj. Han har önskat sig den i snart ett år och sparar alla pengar han kommer över, sötisen för att kunna köpa den så det ska bli så roligt att se honom när han får den.

    Vi ger honom en riddarborg i trä med "gubbar" till - en drake och fyra riddare. Han får även en världskarta att ha på väggen i sitt rum, en bok om dinosaurier och (från mig som har lika fånig humor som han.. *s*) en pruttkudde.

    Min farmor skickade pengar och för dem har jag köpt en skjorta och lego.
  8. 4
    Elias önskar sig brinnande hett Mac - lastbilen från filmen Cars - och den får han av min bror med familj. Han har önskat sig den i snart ett år och sparar alla pengar han kommer över, sötisen för att kunna köpa den så det ska bli så roligt att se honom när han får den.

    Vi ger honom en riddarborg i trä med "gubbar" till - en drake och fyra riddare. Han får även en världskarta att ha på väggen i sitt rum, en bok om dinosaurier och (från mig som har lika fånig humor som han.. *s*) en pruttkudde.

    Min farmor skickade pengar och för dem har jag köpt en skjorta och lego.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Alice önskar sig...

    En docka som kan prata och kissa. Hon önskar sig även starwarsgubbar och prinsessklänningar. (Ärligt talat så finns det nog INGET som hon INTE önskar sig). Hon började prata om vad hon önskade sig redan några dagar efter sin förra födelsedag.

    Hon har dessutom berättat för sina dagisfröknar om det OTROLIGA kalaset hon tydligen ska ha

    Hon ska ha glass, tårta, godis, chips, läsk, kakor, och så ska det vara disco och allting ska vara pyntat med rosa och glitter och ja, jag vet inte allt hon hade beskrivit för dem.

    De tog mig åt sidan och sa att Alice har VÄLDIGT höga förväntningar på sitt stunande kalas (med glimten i ögat) bara så jag skulle vara lite förvarnad. Var dock inget jag INTE var medveten om med tanke på att hon pratar ganska mycket om det.

    Är nästan så att man får lite prestationsångest!

    Det absolut värsta hot Alice kan komma med, när hon är RIKTIGT arg på någon här hemma är "Då får du inte komma på mitt kalas". Usch vad vi har tragglat med det, men det var länge sedan jag hörde det nu.

    Upplever ni oxå att era snart 5-åringar har lugnat ner sig mycket på sistone. Alice har gjort det tycker jag. Nu är det lillebror som är energiknippet som inte vill lyssna, som är tetig och busig och gör precis som han vill.

    Tar oxå gärna emot tips på födelsedagspresenter som passar för femåringar.

    :-)
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  10. 5
    Alice önskar sig... En docka som kan prata och kissa. Hon önskar sig även starwarsgubbar och prinsessklänningar. (Ärligt talat så finns det nog INGET som hon INTE önskar sig). Hon började prata om vad hon önskade sig redan några dagar efter sin förra födelsedag.

    Hon har dessutom berättat för sina dagisfröknar om det OTROLIGA kalaset hon tydligen ska ha

    Hon ska ha glass, tårta, godis, chips, läsk, kakor, och så ska det vara disco och allting ska vara pyntat med rosa och glitter och ja, jag vet inte allt hon hade beskrivit för dem.

    De tog mig åt sidan och sa att Alice har VÄLDIGT höga förväntningar på sitt stunande kalas (med glimten i ögat) bara så jag skulle vara lite förvarnad. Var dock inget jag INTE var medveten om med tanke på att hon pratar ganska mycket om det.

    Är nästan så att man får lite prestationsångest!

    Det absolut värsta hot Alice kan komma med, när hon är RIKTIGT arg på någon här hemma är "Då får du inte komma på mitt kalas". Usch vad vi har tragglat med det, men det var länge sedan jag hörde det nu.

    Upplever ni oxå att era snart 5-åringar har lugnat ner sig mycket på sistone. Alice har gjort det tycker jag. Nu är det lillebror som är energiknippet som inte vill lyssna, som är tetig och busig och gör precis som han vill.

    Tar oxå gärna emot tips på födelsedagspresenter som passar för femåringar.

    :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Något fint...

    att hänga upp på väggen i hennes nya rum har jag tänkt att hon skulle få också. Detta blir hennes allra första EGNA rum och det är en jättestor grej för henne och hon har även här, stora planer på hur hon ska ha det.

    Hon berättade häromdagen att hon ska ha eget kylskåp i sitt rum. Intressant!
    Det hade jag ingen aning om ;-)
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  12. 6
    Något fint... att hänga upp på väggen i hennes nya rum har jag tänkt att hon skulle få också. Detta blir hennes allra första EGNA rum och det är en jättestor grej för henne och hon har även här, stora planer på hur hon ska ha det.

    Hon berättade häromdagen att hon ska ha eget kylskåp i sitt rum. Intressant!
    Det hade jag ingen aning om ;-)
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Hi, hi! Eget kylskåp på rummet låter ju kul! Kanske kan hon ta sig ett mellanmål ibland...
  14. 7
    Hi, hi! Eget kylskåp på rummet låter ju kul! Kanske kan hon ta sig ett mellanmål ibland...
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Dom gillar storasyster mycket men Isak är inte så intersserad.
    Däremot fick jag ett tips av en av hans dagisfröknar som ju också är min kollega,det är bra att ha allt i ett Hon har gjort ett projekt med insekter och maskar med de större barnen och Isak var helt uppslukad som han aldrig blir annars om det inte gäller bandy på dagis så en insektsbok och kanske en burk med förstoringsglas trodde hon skulle passa honom utmärkt.
  16. 8
    Dom gillar storasyster mycket men Isak är inte så intersserad.
    Däremot fick jag ett tips av en av hans dagisfröknar som ju också är min kollega,det är bra att ha allt i ett Hon har gjort ett projekt med insekter och maskar med de större barnen och Isak var helt uppslukad som han aldrig blir annars om det inte gäller bandy på dagis så en insektsbok och kanske en burk med förstoringsglas trodde hon skulle passa honom utmärkt.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Vi brukar beställa fjärilslarver åt barnen för att se hemma hur de utvecklas till fjärilar. Det är väldigt populärt.

    Jag såg att man kan beställa dem även i Sverige

    http://www.hos.se/
  18. 9
    Vi brukar beställa fjärilslarver åt barnen för att se hemma hur de utvecklas till fjärilar. Det är väldigt populärt.

    Jag såg att man kan beställa dem även i Sverige

    http://www.hos.se/
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Såg nu att länken är väldigt rörig, men man kan se bättre om man klickar på "snabborder fjärilar" till vänster.

    Vi har redan alla grejorna så vi beställer bara fjärilslarverna i burk.
  20. 10
    Såg nu att länken är väldigt rörig, men man kan se bättre om man klickar på "snabborder fjärilar" till vänster.

    Vi har redan alla grejorna så vi beställer bara fjärilslarverna i burk.
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Coolt!!!
    Hade Isak sagt. Det ska jag kolla upp. Tack snälla för tipset!
  22. 11
    Coolt!!!
    Hade Isak sagt. Det ska jag kolla upp. Tack snälla för tipset!

Liknande trådar

  1. Är det snart dags?
    By Bex in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 20:55
  2. Snart dags att gå på bio!
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 16:43
  3. Snart så är det dags!
    By Cinderella in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 17:14
  4. Snart dags!
    By sensommarbarn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 20:25
  5. Snart dags....
    By Lisse in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar