Flygande tänder
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Flygande tänder

    Sent i em hoppade Thea och lillasyster på studsmattan i trädgården och lekte med bollar och rätt som det var kom en flygande rakt i ansiktet på henne. Storgråtande kom hon inspringande med sin andra framtand (tappade den första för knappt två veckor sen) i handen och blodet rinnande ur mungipan.

    Jösses, ett öb trodde jag att hon hade slagit ut en av de tre nya tänderna men sen såg jag att det var den sista lösa framtanden som tagit smällen och flugit ut.

    Hon ser såååå söt ut med sitt stora glapp i fram och nu läspar hon lite lagom så att man inte kan låta bli att le hela tiden. Nåja, hon väntade i alla fall tills 6 år innan hon slog ut en tand. Själv slog jag ut både de övre framtänderna när jag bara var 3 år och fick vara tandlös i flera år innan de nya kom
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Flygande tänder Sent i em hoppade Thea och lillasyster på studsmattan i trädgården och lekte med bollar och rätt som det var kom en flygande rakt i ansiktet på henne. Storgråtande kom hon inspringande med sin andra framtand (tappade den första för knappt två veckor sen) i handen och blodet rinnande ur mungipan.

    Jösses, ett öb trodde jag att hon hade slagit ut en av de tre nya tänderna men sen såg jag att det var den sista lösa framtanden som tagit smällen och flugit ut.

    Hon ser såååå söt ut med sitt stora glapp i fram och nu läspar hon lite lagom så att man inte kan låta bli att le hela tiden. Nåja, hon väntade i alla fall tills 6 år innan hon slog ut en tand. Själv slog jag ut både de övre framtänderna när jag bara var 3 år och fick vara tandlös i flera år innan de nya kom
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jacob slog ut en av framtänderna våren innan han skulle fylla 4 år så han har gått med en framtand i över två år nu...
  4. 2
    Jacob slog ut en av framtänderna våren innan han skulle fylla 4 år så han har gått med en framtand i över två år nu...
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Sen blir man nästan förvånad när den riktiga tanden dyker upp för då har man ju liksom vant sig vid gluggen
  6. 3
    Sen blir man nästan förvånad när den riktiga tanden dyker upp för då har man ju liksom vant sig vid gluggen
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4
    min dotter har varit tandlös fram nu i 3 år sen hon slog ut dem.. ser lite lustigt ut eftersom hon fått permanenta tänder nere redan..
  8. 4
    min dotter har varit tandlös fram nu i 3 år sen hon slog ut dem.. ser lite lustigt ut eftersom hon fått permanenta tänder nere redan..
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Ja de är för söta när de är helt tandlösa och vår dotter lässpar lite gulligt dessutom så jag bara ler åt henne hela tiden
  10. 5
    Ja de är för söta när de är helt tandlösa och vår dotter lässpar lite gulligt dessutom så jag bara ler åt henne hela tiden

Liknande trådar

  1. Flygande cirkus
    By fudge in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 20:15
  2. Flygande groda???
    By Carina_1 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:28
  3. Flygande barn...
    By Maria m. Hampus in forum _02 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 16:33
  4. flygande jakob...
    By CissiNL m J&S in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 11:16
  5. Flygande jacob
    By Marre in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar