illamående
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    illamående

    Hur har ni det med ert illamående? Jag mådde hiskeligt mellan v5-v10 och sedan släppte allt i v 12 för att nu komma tillbaka!!!!!! går in i v 15 imorgon och tyckte att det borde vara över nu - hade inget mer illamående från v 12 med dottern.

    Känns ganska drygt just nu.....
    mamma till Ella - född 070727 och Elias - född 091021
  2. 1
    illamående Hur har ni det med ert illamående? Jag mådde hiskeligt mellan v5-v10 och sedan släppte allt i v 12 för att nu komma tillbaka!!!!!! går in i v 15 imorgon och tyckte att det borde vara över nu - hade inget mer illamående från v 12 med dottern.

    Känns ganska drygt just nu.....
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2

    Mitt illamående

    var gräsligt v 5-11, sen började det så smått avta. Men nu har jag mått blärk i några dagar (är i v 14). Antar att det kan gå upp och ner men det är jobbigt att må illa isch.
  4. 2
    Mitt illamående var gräsligt v 5-11, sen började det så smått avta. Men nu har jag mått blärk i några dagar (är i v 14). Antar att det kan gå upp och ner men det är jobbigt att må illa isch.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    mår riktigt risigt fortfarande, kräks 3 ggr/dag o däremellan är jag ingen rolig syn, haha. Är i vecka 11 bara dock o känns inte som det börjar ge med sig än...med 1a barnet mådde ja såhär fram t v 17, med andra tom v 13, så det borde ju sluta snart=)
  6. 3
    mår riktigt risigt fortfarande, kräks 3 ggr/dag o däremellan är jag ingen rolig syn, haha. Är i vecka 11 bara dock o känns inte som det börjar ge med sig än...med 1a barnet mådde ja såhär fram t v 17, med andra tom v 13, så det borde ju sluta snart=)
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Jag mår fortfarande illa och är i v. 14 nu. Men det har blivit mycket bättre. Med sonen mådde jag illa fram till v. 18 ungefär. Jobbigt att ditt illamående har kommit tillbaka. När man äntligen blivit av med det tror man ju att det ska vara så resten av graviditeten men jag tror det är vanligt att det kan komma och gå. Hoppas illamåendet försvinner för oss bägge och alla andra här som mår illa snart.
  8. 4
    Jag mår fortfarande illa och är i v. 14 nu. Men det har blivit mycket bättre. Med sonen mådde jag illa fram till v. 18 ungefär. Jobbigt att ditt illamående har kommit tillbaka. När man äntligen blivit av med det tror man ju att det ska vara så resten av graviditeten men jag tror det är vanligt att det kan komma och gå. Hoppas illamåendet försvinner för oss bägge och alla andra här som mår illa snart.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Oj vad jobbigt att få tillbaka det!! HOppas verkligen inte jag råkar ut för det...

    Jag vågar inte berätta hur jag mår, varje gång jag har gjort det här på sidan så har jag alltid mått uselt sen.. Ja, jag har blivit skrockfull - kan jag skylla på hormonerna?
  10. 5
    Oj vad jobbigt att få tillbaka det!! HOppas verkligen inte jag råkar ut för det...

    Jag vågar inte berätta hur jag mår, varje gång jag har gjort det här på sidan så har jag alltid mått uselt sen.. Ja, jag har blivit skrockfull - kan jag skylla på hormonerna?
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Sådär...

    Illamåendet var som värst v. 8-11 och har därefter klingar av succesivt. Med de andra barnen minns jag att det slutade tvärt i v.11-12 någonting, men jag kan faktiskt fortfarande känna mig lite illamående, speciellt om jag är trött och/eller hungrig (är i v. 14 nu).
    En annan olustkänsla har jag börjat få också, precis efter jag ätit. Då får jag nån kombination av halsbränna och äckelsmak i munnen, som bara är så obehaglig. Äter jag glass eller dricker mjölk så dämpas det. Ska testa Novalucol eller något liknande också och se om det blir bättre.
    Aldrig får man må riktigt bra heller.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  12. 6
    Sådär... Illamåendet var som värst v. 8-11 och har därefter klingar av succesivt. Med de andra barnen minns jag att det slutade tvärt i v.11-12 någonting, men jag kan faktiskt fortfarande känna mig lite illamående, speciellt om jag är trött och/eller hungrig (är i v. 14 nu).
    En annan olustkänsla har jag börjat få också, precis efter jag ätit. Då får jag nån kombination av halsbränna och äckelsmak i munnen, som bara är så obehaglig. Äter jag glass eller dricker mjölk så dämpas det. Ska testa Novalucol eller något liknande också och se om det blir bättre.
    Aldrig får man må riktigt bra heller.

Liknande trådar

  1. Illamående / inte illamående
    By Holmeen in forum _1211 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 16:25
  2. Ni med illamående
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 11:03
  3. illamående?
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 14:07
  4. illamående
    By Smaragd in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 15:52
  5. ILLAMÅENDE!
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar