Jag vill bli gravid.......
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Jag vill bli gravid.......

    ....eller nåt....eller skämt åsido,eg räcker de barn vi har....

    Fick tillbaka mensen några mån efter att Calle fötts,haft p-spruta (2 efter varann) och blödde ständigt.....har nu satt in en kopparspiral ....och har blött VARJE dag i en månad !!!! Suck!!

    Pratade med min bm idag o ska testa cyklo-f nästa period jag har "mens" ,dv blöder mer än de andra dagarna......funkar inte det ska de skriva ut p-piller för att stoppa blödningen som troligen kommer av p-sprutan fortfarande.
    P-piller glömmer jag lätt,kondom får jag klåda av och hormonspiralen mådde jag heller inte bra av-.....så snart är det avhållsamhet helt ,sterilisering eller graviditet som gäller för att slippa ständiga blödningar
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    Jag vill bli gravid....... ....eller nåt....eller skämt åsido,eg räcker de barn vi har....

    Fick tillbaka mensen några mån efter att Calle fötts,haft p-spruta (2 efter varann) och blödde ständigt.....har nu satt in en kopparspiral ....och har blött VARJE dag i en månad !!!! Suck!!

    Pratade med min bm idag o ska testa cyklo-f nästa period jag har "mens" ,dv blöder mer än de andra dagarna......funkar inte det ska de skriva ut p-piller för att stoppa blödningen som troligen kommer av p-sprutan fortfarande.
    P-piller glömmer jag lätt,kondom får jag klåda av och hormonspiralen mådde jag heller inte bra av-.....så snart är det avhållsamhet helt ,sterilisering eller graviditet som gäller för att slippa ständiga blödningar
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    P-plåster?

    Har det fungerat bra med p-piller förut? Om enda nackdelen med dem är att du lätt glömmer dem så varför inte prova p-plåster? Det byter man en gång i veckan.
    Jag har använt p-plåster förut och var jättenöjd.
  4. 2
    P-plåster? Har det fungerat bra med p-piller förut? Om enda nackdelen med dem är att du lätt glömmer dem så varför inte prova p-plåster? Det byter man en gång i veckan.
    Jag har använt p-plåster förut och var jättenöjd.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    det funkade ju sådär

    då det är hormoner(som jag antar det är i p-plåster med) och jag mår inte bra av det alls.....ojämn i humöret,fryser,hungrig(ökar i vikt)
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    det funkade ju sådär då det är hormoner(som jag antar det är i p-plåster med) och jag mår inte bra av det alls.....ojämn i humöret,fryser,hungrig(ökar i vikt)
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    P-ring? Har själv testat spiral och piller utan framgång, blödningar och grav pms. Stod inte ut. Fick tips om Nuvaring av BM - funkar jättebra för mig. Man sätter in den i slidan och där blir den kvar i en månad och avsöndrar små små mängder hormoner i lagom takt.... Kanske värt att test?
  8. 4
    P-ring? Har själv testat spiral och piller utan framgång, blödningar och grav pms. Stod inte ut. Fick tips om Nuvaring av BM - funkar jättebra för mig. Man sätter in den i slidan och där blir den kvar i en månad och avsöndrar små små mängder hormoner i lagom takt.... Kanske värt att test?
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Va e det ? har aldrig hört talas om den berätta gärna mera

    '
  10. 5
    Va e det ? har aldrig hört talas om den berätta gärna mera

    '
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6

    P-piller, p-plåster...

    ...och p-ring är i stort sett samma, är bara det att plåster och ring avger en jämn dos hormon hela tiden och direkt ut i blodet. Plåster byter man en gång i veckan och ringen en gång i månden. Här finns mer att läsa om p-ringen: http://preventivmedel.nu/preventivmedel/p-ring/
  12. 6
    P-piller, p-plåster... ...och p-ring är i stort sett samma, är bara det att plåster och ring avger en jämn dos hormon hela tiden och direkt ut i blodet. Plåster byter man en gång i veckan och ringen en gång i månden. Här finns mer att läsa om p-ringen: http://preventivmedel.nu/preventivmedel/p-ring/
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    de är väl alla

    hormonbaserade så då funkar det inte för mig tyvärr
    Förr var förr...Nu är nu!
  14. 7
    de är väl alla hormonbaserade så då funkar det inte för mig tyvärr
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8

    Ja det är de

    P-plåster och P-ring innehåller samma sorts hormon som P-piller men jag vet faktiskt några som mått dåligt av P-piller men som klarat av tex P-plåster, kan bero på att de hela tiden avger en jämn dos hormon.
  16. 8
    Ja det är de P-plåster och P-ring innehåller samma sorts hormon som P-piller men jag vet faktiskt några som mått dåligt av P-piller men som klarat av tex P-plåster, kan bero på att de hela tiden avger en jämn dos hormon.
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    jag har p-stav, en sån man sätter under huden i armen. har för mig att det är ett annat hormon än i p-piller. har funkat jättebra för mig, ajg har mens jättesällan och bara små blödningar men det finns ju de som får mycket blödningar av det också men kanske vär att ta upp till diskussion med barnmorskan iaf? Man byter den vart tredje år!
  18. 9
    jag har p-stav, en sån man sätter under huden i armen. har för mig att det är ett annat hormon än i p-piller. har funkat jättebra för mig, ajg har mens jättesällan och bara små blödningar men det finns ju de som får mycket blödningar av det också men kanske vär att ta upp till diskussion med barnmorskan iaf? Man byter den vart tredje år!
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10

    P-stav hade jag förut

    Satte in den våren 2002 och den var veeerkligen ett effektivt p-medel, blödde nästan konstant. *S* Efter knappt ett år var jag sååå trött på den så då tog jag ut den.
    Men skönt att den fungerar för dig och jag har ju hört många andra också som tycker den är jättebra.
  20. 10
    P-stav hade jag förut Satte in den våren 2002 och den var veeerkligen ett effektivt p-medel, blödde nästan konstant. *S* Efter knappt ett år var jag sååå trött på den så då tog jag ut den.
    Men skönt att den fungerar för dig och jag har ju hört många andra också som tycker den är jättebra.
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    jag hade kopparspiral oxå förut, blödde i början kanske 1mån isträck sen försvann den i 1år och kom tebax med varje dag i en månad då bestämde jag mig för å ta ut den, sen testade jag p-ringen den funkar jättebra, fast nu har jag hormonspiral för att jag ska slippa tänka på det.
  22. 11
    jag hade kopparspiral oxå förut, blödde i början kanske 1mån isträck sen försvann den i 1år och kom tebax med varje dag i en månad då bestämde jag mig för å ta ut den, sen testade jag p-ringen den funkar jättebra, fast nu har jag hormonspiral för att jag ska slippa tänka på det.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    ja HAR HÖRT OM MÅNGA SOM HAFT DET SÅ OCKSÅ. JAG HAR VÄL HAFT TUR! (OJ ursäkta caps lock, tryckte fel)
  24. 12
    ja HAR HÖRT OM MÅNGA SOM HAFT DET SÅ OCKSÅ. JAG HAR VÄL HAFT TUR! (OJ ursäkta caps lock, tryckte fel)
  25. Medlem sedan
    Mar 2008
    #13
    Oj vilken bra sida du tipsade om!
    precis vad jag letat efter. Tack
  26. 13
    Oj vilken bra sida du tipsade om!
    precis vad jag letat efter. Tack
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14
    Jag blödde mycket i början med kopparspiralen och upptäckte att det var för jag ätit lätt blodförtunnande mediciner (bla ipren, asperin, voltaren mfl eftersom jag hade molvärk efter isättningen). Blödningarna gjorde molvärken värre och mer utdragen så det var en ond cirkel alltihop. Nu läser jag noga på alla bipacksedlar.

    Det tog en eller två månader innan det blev okej efter att jag kommit på vad boven var.

    Hormonpreparat är inte för alla, det funkar för dom flesta men man måste acceptera att det finns dom som inte mår bra av dom eller som de inte ger tillräckligt skydd för.


    Jag hoppas det löser sig för dig!
  28. 14
    Jag blödde mycket i början med kopparspiralen och upptäckte att det var för jag ätit lätt blodförtunnande mediciner (bla ipren, asperin, voltaren mfl eftersom jag hade molvärk efter isättningen). Blödningarna gjorde molvärken värre och mer utdragen så det var en ond cirkel alltihop. Nu läser jag noga på alla bipacksedlar.

    Det tog en eller två månader innan det blev okej efter att jag kommit på vad boven var.

    Hormonpreparat är inte för alla, det funkar för dom flesta men man måste acceptera att det finns dom som inte mår bra av dom eller som de inte ger tillräckligt skydd för.


    Jag hoppas det löser sig för dig!

Liknande trådar

  1. vill bli gravid)
    By annette37 in forum Planera för barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 15:53
  2. Jag vill bli gravid.......
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 12:37
  3. Jag vill bli gravid.......
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 17:03
  4. gravid och vill ut
    By smultronrt in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 14:41
  5. Vill och vill inte vara gravid!
    By anonymt namn in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar