Fläckar!
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Fläckar!

    Hur får ni bort tex mat fläckar på kläder.
    Jag var ju otroligt smart när jag gav Alice morotspuré i nya vita pop-tröjan......
    Jag har tidigare använt Grumme bleksalt med gott resultat på bajs men morötter bet det inte på.

    Hur gör ni?
  2. 1
    Fläckar! Hur får ni bort tex mat fläckar på kläder.
    Jag var ju otroligt smart när jag gav Alice morotspuré i nya vita pop-tröjan......
    Jag har tidigare använt Grumme bleksalt med gott resultat på bajs men morötter bet det inte på.

    Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Vanish!

    Det är min absoluta favorit! Vid de svåraste flackarna har jag blandat pulver med lite vatten, så det blir som en trög massa. sen stryker jag det på fläcken och låter ligga ganska länge, över en natt brukar jag låta det vara. Det biter på det mesta!
  4. 2
    Vanish! Det är min absoluta favorit! Vid de svåraste flackarna har jag blandat pulver med lite vatten, så det blir som en trög massa. sen stryker jag det på fläcken och låter ligga ganska länge, över en natt brukar jag låta det vara. Det biter på det mesta!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    blåbärspuré är inte heller lätt att få bort på vita kläder! *vet*
    Testa galltvål, det är ett mirakelmedel som heter duga!
  6. 3
    blåbärspuré är inte heller lätt att få bort på vita kläder! *vet*
    Testa galltvål, det är ett mirakelmedel som heter duga!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Svaret på frågan är: GALLTVÅL!
    Detta är guds gåva till småbarnsföräldern. Hjälper t o m mot banan och avocado, som annars ger hopplöst svåra fläckar.
  8. 4
    Svaret på frågan är: GALLTVÅL!
    Detta är guds gåva till småbarnsföräldern. Hjälper t o m mot banan och avocado, som annars ger hopplöst svåra fläckar.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Jo, blåbär (bärfläckar) är buslätt om man tar fläcken direkt. Koka upp vatten och häll över fläcken, den försvinner i ett nafs.
  10. 5
    Jo, blåbär (bärfläckar) är buslätt om man tar fläcken direkt. Koka upp vatten och häll över fläcken, den försvinner i ett nafs.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Det enda som fungerar för oss är att ta hand om fläcken DIREKT efter måltiden. Vanish eller galltvål kör vi här. Inte alltid man får bort fläckarna. Dock är helvitt bra, då kan man köra optiskt blekmedel eller i värsta fall klorin (inte så miljövänligt I know)
  12. 6
    Det enda som fungerar för oss är att ta hand om fläcken DIREKT efter måltiden. Vanish eller galltvål kör vi här. Inte alltid man får bort fläckarna. Dock är helvitt bra, då kan man köra optiskt blekmedel eller i värsta fall klorin (inte så miljövänligt I know)
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Nästan alla fläckar

    försvinner när jag först blöter med kallt vatten och sedan tar Yes diskmedel på fläcken. Superbra!
  14. 7
    Nästan alla fläckar försvinner när jag först blöter med kallt vatten och sedan tar Yes diskmedel på fläcken. Superbra!

Liknande trådar

  1. På tal om fläckar....
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 16:30
  2. Fläckar
    By pebe1 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 21:13
  3. fläckar
    By atsalea in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 16:28
  4. Fläckar
    By Labolina m nr 2 in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 19:15
  5. fläckar?
    By Anne-Marie in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 19:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar