Apropå "sura" barn - boktips
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Apropå "sura" barn - boktips

    Ni har väl läst den underbara boken Ja-trollet och Nej-trollet av Inger Edelfelt? Helt underbar bok om en som bara kan säga ja och en som aldrig kan säga ja och aldrig är nöjd. Majken - och jag - skrattar gott åt nej-trollet som säger: För varmt! För kallt! För lagom"

    I går frågade Majken om jag tyckte att hon liknade ja-trollet eller nej-trollet, och så fick vi en liten bra diskussion.

    http://www.bokia.se/jatrollet-och-ne...9789150101577/
  2. 1
    Apropå "sura" barn - boktips Ni har väl läst den underbara boken Ja-trollet och Nej-trollet av Inger Edelfelt? Helt underbar bok om en som bara kan säga ja och en som aldrig kan säga ja och aldrig är nöjd. Majken - och jag - skrattar gott åt nej-trollet som säger: För varmt! För kallt! För lagom"

    I går frågade Majken om jag tyckte att hon liknade ja-trollet eller nej-trollet, och så fick vi en liten bra diskussion.

    http://www.bokia.se/jatrollet-och-ne...9789150101577/
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Den har vi också och den är verkligen helt underbar. Vad bra att Majken själv frågade, då är hon säkert lite medveten om sitt humör.
  4. 2
    Den har vi också och den är verkligen helt underbar. Vad bra att Majken själv frågade, då är hon säkert lite medveten om sitt humör.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    NU har jag beställt den! Verkar superskojjig...
  6. 3
    NU har jag beställt den! Verkar superskojjig...

Liknande trådar

  1. "Sura mamman"..
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 22:32
  2. MaryT - "sura"
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 17:09
  3. Apropå "gömma " sina barn från
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 16:10
  4. Boktips om "busiga" barn?
    By V med 2 in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar