Kan någon säga till min 5-åring..
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Kan någon säga till min 5-åring..

    . att vissa aktiviteter inte passar just nu?! Alltså jag har tre (9, 7 och 5 år) motoriska ungar, som håller i gång hela tiden. =Jättebra! Men just nu, när hon går med gipsad arm, så är det inte jättelyckad kanske att åka inlines?! Det försökte hon smita iväg med igår innan jag kom på henne, just nu har hon sin bästa kompis här och de är uppe i skogen och leker ormar .

    Jätteroligt har de, men vad är det för fel med att ta det liiite lugnt bara ibland?! :-)
    /Pillan
  2. 1
    Kan någon säga till min 5-åring.. . att vissa aktiviteter inte passar just nu?! Alltså jag har tre (9, 7 och 5 år) motoriska ungar, som håller i gång hela tiden. =Jättebra! Men just nu, när hon går med gipsad arm, så är det inte jättelyckad kanske att åka inlines?! Det försökte hon smita iväg med igår innan jag kom på henne, just nu har hon sin bästa kompis här och de är uppe i skogen och leker ormar .

    Jätteroligt har de, men vad är det för fel med att ta det liiite lugnt bara ibland?! :-)
    /Pillan
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Hihi, känner igen det där! Hugo är också extremt aktiv och det var verkligen inte lätt för honom att dra ner på tempot när han bröt nyckelbenet i höstas! Fick nästan binda fast honom hemma ;-)
  4. 2
    Hihi, känner igen det där! Hugo är också extremt aktiv och det var verkligen inte lätt för honom att dra ner på tempot när han bröt nyckelbenet i höstas! Fick nästan binda fast honom hemma ;-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Ja, det kan man fråga sig. Albin slog i huvudet rejält i vintras, ingen hjärnskakning dock, men med stränga order om att ta det lugnt ett par dagar (utan dator spel). Trodde dom ja! Dagen efter var han lika i gasen som han brukar, det var stört omöjligt att få honom att göra något lugnt (och TV och dator var försökte vi minimera).
  6. 3
    Ja, det kan man fråga sig. Albin slog i huvudet rejält i vintras, ingen hjärnskakning dock, men med stränga order om att ta det lugnt ett par dagar (utan dator spel). Trodde dom ja! Dagen efter var han lika i gasen som han brukar, det var stört omöjligt att få honom att göra något lugnt (och TV och dator var försökte vi minimera).
  7. Xappoline
    #4
    Så länge det inte gör ont så gör det nog inget tror jag. Jag har spelat volleyboll med bruten arm, det var en sjukt bra fördel, de smasharna..! Fick visserligen laga det en gång, men det är ju ingen fara.
  8. 4
    Så länge det inte gör ont så gör det nog inget tror jag. Jag har spelat volleyboll med bruten arm, det var en sjukt bra fördel, de smasharna..! Fick visserligen laga det en gång, men det är ju ingen fara.

Liknande trådar

  1. Kan någon säga till mig...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 13:59
  2. Skulle ni säga till någon... Men vilka
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 19:22
  3. Kan någon säga till min gipsade 5 åring.
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 15:09
  4. Kan inte någon säga till mig...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 13:44
  5. Är det ok att säga till någon
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar