Tips på doppresent?
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Tips på doppresent?

    Ska på dop i slutet av maj och har idétorka ang. doppresent, till en liten flicka.
    Nån som har några bra idéer??
  2. 1
    Tips på doppresent? Ska på dop i slutet av maj och har idétorka ang. doppresent, till en liten flicka.
    Nån som har några bra idéer??
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Jag brukar köpa...

    ... antingen en liten tennkista (mina första tänder) eller en riktigt bra bok som dom kan läsa när dom blir större men text på insidan från dig, nån söt dikt eller söta ord, typ hela Narnia-serien eller den oändliga historien av M Ende. Jag hade en sån liten kista själv när jag var liten och vårdade den ömt lääänge.
    Den som inte passar uppsatta tider...
    ...slösar med andras tid så som det vore deras egen.
  4. 2
    Jag brukar köpa... ... antingen en liten tennkista (mina första tänder) eller en riktigt bra bok som dom kan läsa när dom blir större men text på insidan från dig, nån söt dikt eller söta ord, typ hela Narnia-serien eller den oändliga historien av M Ende. Jag hade en sån liten kista själv när jag var liten och vårdade den ömt lääänge.
  5. Anonym
    #3
    Finns fina doptavlor via nätet där en kvinna målar in namn vikt och det man vill ha med sen köper man en fin ram till, jättefina verkligen.
    Är du händig kan du ju göra en själv :-)
  6. 3
    Finns fina doptavlor via nätet där en kvinna målar in namn vikt och det man vill ha med sen köper man en fin ram till, jättefina verkligen.
    Är du händig kan du ju göra en själv :-)
  7. S-mamman
    #4
    Smycken funkar alltid, tycker jag, t.ex. ett silverhalsband med ett litet hjärta. Kan användas hela livet om man byter till en längre kedja då man blir större.
    Annars kanske en bok, t.ex. ur Barnkammarserien. Söta bestick. Barnservis med mugg, tallrik och djup tallrik, finns många fina.
  8. 4
    Smycken funkar alltid, tycker jag, t.ex. ett silverhalsband med ett litet hjärta. Kan användas hela livet om man byter till en längre kedja då man blir större.
    Annars kanske en bok, t.ex. ur Barnkammarserien. Söta bestick. Barnservis med mugg, tallrik och djup tallrik, finns många fina.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5

    några tips kommer här

    Personligen är jag inte mycket för de klassiska gåvorna, skallror och skedar od... men det är jag det...

    Ett tips som jag tycker är fint är ett litet träd eller liknande att plantera. Det är personligt och vackert, men det kräver också att det finns en plats att plantera växten på.

    Ett namnsmycke eller liknande att ha när hon blir äldre.

    Andra bra saker är absolut fina barnböcker.

    Jag har gett en pekbibel vid ett dop. Det var väldigt uppskattat, inte så många hade sett den boken heller, och det är ingen dyr present.

    Vi fick en lammskinnsfäll som vi verkligen har använt.

    Några förslag iaf.
    Lycka till!
  10. 5
    några tips kommer här Personligen är jag inte mycket för de klassiska gåvorna, skallror och skedar od... men det är jag det...

    Ett tips som jag tycker är fint är ett litet träd eller liknande att plantera. Det är personligt och vackert, men det kräver också att det finns en plats att plantera växten på.

    Ett namnsmycke eller liknande att ha när hon blir äldre.

    Andra bra saker är absolut fina barnböcker.

    Jag har gett en pekbibel vid ett dop. Det var väldigt uppskattat, inte så många hade sett den boken heller, och det är ingen dyr present.

    Vi fick en lammskinnsfäll som vi verkligen har använt.

    Några förslag iaf.
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Ett lagringsbart vintage portvin är cool, med personlig text skriven i trädlådan, När personen i fråga fyller 18 år kan han/hon sälja det för många tusen kr eller njuta många år framöver över ett glas mycket lagrat portvin. Det är häftigt.

    annars en liten pall/stol personligt pimpad, dvs en liten trästol från ikea man målar o skriver in födelsedatum o namn på på baksidan o målar, limmar på fina märken, o sen lackar.

    Nelli fick allt detta..hehe..plus ett underbart hjärta av silvermetall med en plinga i...oh den blev jag kär i o Nelli med!!
  12. 6
    Ett lagringsbart vintage portvin är cool, med personlig text skriven i trädlådan, När personen i fråga fyller 18 år kan han/hon sälja det för många tusen kr eller njuta många år framöver över ett glas mycket lagrat portvin. Det är häftigt.

    annars en liten pall/stol personligt pimpad, dvs en liten trästol från ikea man målar o skriver in födelsedatum o namn på på baksidan o målar, limmar på fina märken, o sen lackar.

    Nelli fick allt detta..hehe..plus ett underbart hjärta av silvermetall med en plinga i...oh den blev jag kär i o Nelli med!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #7
    jag har varit på ett dop och ska på dop i helgen igen, och jag har köpt samma sak till dem båda, en personlig sagobok.
    En sådan bok där huvudrollsinnehavaren i boken bär det barnets namn, och så är två av barnet vänner också med, och staden barnet bor i.

    En rolig present från vänner tycker jag. Alla familjemedlemmar och släkt brukar köpa smycken!
  14. 7
    jag har varit på ett dop och ska på dop i helgen igen, och jag har köpt samma sak till dem båda, en personlig sagobok.
    En sådan bok där huvudrollsinnehavaren i boken bär det barnets namn, och så är två av barnet vänner också med, och staden barnet bor i.

    En rolig present från vänner tycker jag. Alla familjemedlemmar och släkt brukar köpa smycken!
  15. Ann&Nymph
    #8
  16. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Tack för alla tips!
    Är inte heller överförtjust i bestick m.m..
    en sådan där personlig bok gav jag till barnets bror i födelsedagspresent nyss.. Annars är det en toppenidé.. O de där doptavlorna gör hon inte längre har jag läst på hemsidan, de heter typ reda och oreda eller nåt sånt.. men de är underbart fina!!

    Är innte på nåt fint smycke.. den länken hade väldigt fina grejer..
  17. 9
    Tack för alla tips!
    Är inte heller överförtjust i bestick m.m..
    en sådan där personlig bok gav jag till barnets bror i födelsedagspresent nyss.. Annars är det en toppenidé.. O de där doptavlorna gör hon inte längre har jag läst på hemsidan, de heter typ reda och oreda eller nåt sånt.. men de är underbart fina!!

    Är innte på nåt fint smycke.. den länken hade väldigt fina grejer..
  18. Medlem sedan
    Jan 2011
    #10

    Handmålad spargris i keramik

    Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. thecreativityhouse.se Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank
  19. 10
    Handmålad spargris i keramik Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. thecreativityhouse.se Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank

Liknande trådar

  1. Tips på doppresent
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 21:33
  2. Doppresent tips
    By Timjan m 2 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 22:38
  3. Tips på doppresent?
    By Cissi med G och A in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 20:21
  4. Tips på doppresent?
    By Ellinor m två in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 20:14
  5. Doppresent - tips??
    By Villemo in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar