får han låna?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    får han låna?

    Man, utan barn och familj, vill köpa hus i 1.7 miljoners-klassen. Han har 340 000 kr i årsinkomst och ca 2500 kr i övriga utgifter, förutom mat. Är det någon idé att gå till banken och kolla eller kommer de hånskratta åt honom för att han vill köpa ett rätt stort hus ensam?
  2. 1
    får han låna? Man, utan barn och familj, vill köpa hus i 1.7 miljoners-klassen. Han har 340 000 kr i årsinkomst och ca 2500 kr i övriga utgifter, förutom mat. Är det någon idé att gå till banken och kolla eller kommer de hånskratta åt honom för att han vill köpa ett rätt stort hus ensam?
  3. anonymt namn
    #2

    tror det ska gå bra

    min kille köpte ett 1,5 miljonershus själv..ok han tjänar lite mer men kolla kan han ju alltid göra
  4. 2
    tror det ska gå bra min kille köpte ett 1,5 miljonershus själv..ok han tjänar lite mer men kolla kan han ju alltid göra
  5. Anonym
    #3
    Kul! Då ska jag tipsa om att faktiskt våga gå till banken! Glömde säga att han har 10 % till insats.
  6. 3
    Kul! Då ska jag tipsa om att faktiskt våga gå till banken! Glömde säga att han har 10 % till insats.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Han har ju hög inkomst, så klart han borde få lån med en gång. Min särbo har hus med lån på en miljon och han tjänar 19.600 brutto och har underhåll och annat att betala, mkt mera utgifter än mannen i ditt exempel.
  8. 4
    Han har ju hög inkomst, så klart han borde få lån med en gång. Min särbo har hus med lån på en miljon och han tjänar 19.600 brutto och har underhåll och annat att betala, mkt mera utgifter än mannen i ditt exempel.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Man kan alltid söka lånelöfte hos SBAB direkt på nätet om man gillar att vara lite mer anonym... lägger man in alla lån hos dem blir det en bra ränta.
  10. 5
    Man kan alltid söka lånelöfte hos SBAB direkt på nätet om man gillar att vara lite mer anonym... lägger man in alla lån hos dem blir det en bra ränta.
  11. anonymt namn
    #6

    gör det

    hoppas att det går bra

    med insats lär det ju vara bättre
  12. 6
    gör det hoppas att det går bra

    med insats lär det ju vara bättre

Liknande trådar

  1. Nu ska jag låna
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 21:54
  2. låna eller inte låna?
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:57
  3. Vad får vi låna?
    By tingeling2 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 12:37
  4. Får jag låna er?
    By Bridz in forum IVF-föräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:34
  5. Låna!
    By Jessica in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 22:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar