Jag blir galen på vår 5-åring
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Jag blir galen på vår 5-åring

    Hej

    Har inte skrivit mkt här men behöver verkligen råd. 5-åringen driver oss til vansinne här hemma och maken och jag är lite lätt villrådiga.

    Han får sådana fruktansvärda utbrott, idag tex skulle han hämtas hem från en kompis och det var inte kul tyckte han. Han skriker, sparkar och slåss och blir helgalen.
    Lugnar inte alls ner sig när vi kommer hem utan fortsätter och skriker och lever rövare. Går inte alls att få tyst på honom vad man än gör. Utbrottet varar en timme innan han slutligen lugnar sig.

    Vad göra? Orkar snart inte mer...
  2. 1
    Jag blir galen på vår 5-åring Hej

    Har inte skrivit mkt här men behöver verkligen råd. 5-åringen driver oss til vansinne här hemma och maken och jag är lite lätt villrådiga.

    Han får sådana fruktansvärda utbrott, idag tex skulle han hämtas hem från en kompis och det var inte kul tyckte han. Han skriker, sparkar och slåss och blir helgalen.
    Lugnar inte alls ner sig när vi kommer hem utan fortsätter och skriker och lever rövare. Går inte alls att få tyst på honom vad man än gör. Utbrottet varar en timme innan han slutligen lugnar sig.

    Vad göra? Orkar snart inte mer...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Lite sent svar...

    då jag inte har varit in här på evigheter Men jag vill bara berätta hur jag hanterade Maja när hon hade samma beteende.

    Först pratade vi igenom hur det skulle vara när jag kom och hämtade. Att då skulle vi ta på kläderna, säga tack och hej och gå hem. Jag talade också om vilken tid jag skulle komma (hon kan iofs inte klockan). Jag bad sedan kompisens mamma att säga till Maja 5-10 minuter innan jag kom, att det snart var dags att gå hem. Första gången gick det inte alls... Hon sprang in och fortsatte leka, tjafsade och skrek när vi skulle ta på kläder osv. Det slutade med att jag tog unge och kläder under armen och gick...

    Sen blev det "kompisförbud". Inte länge, bara nästa gång hon frågade om hon fick gå. Sen gjorde vi ett nytt försök, noggrann genomgång innan vi gick dit, påminnelse strax innan jag kom osv. Det gick bättre, även om hon försökte tjafsa Jag haffade henne, satte mig på huk och viskade "kommer du ihåg hur vi skulle göra när jag hämtade dig?" Det gjorde hon ju såklart En gång till blev det kompisförbud, sen har det inte varit något tjafs mer.

    Hoppas att din son lugnat ner sig, annars kanske min "metod" är värd att pröva
  4. 2
    Lite sent svar... då jag inte har varit in här på evigheter Men jag vill bara berätta hur jag hanterade Maja när hon hade samma beteende.

    Först pratade vi igenom hur det skulle vara när jag kom och hämtade. Att då skulle vi ta på kläderna, säga tack och hej och gå hem. Jag talade också om vilken tid jag skulle komma (hon kan iofs inte klockan). Jag bad sedan kompisens mamma att säga till Maja 5-10 minuter innan jag kom, att det snart var dags att gå hem. Första gången gick det inte alls... Hon sprang in och fortsatte leka, tjafsade och skrek när vi skulle ta på kläder osv. Det slutade med att jag tog unge och kläder under armen och gick...

    Sen blev det "kompisförbud". Inte länge, bara nästa gång hon frågade om hon fick gå. Sen gjorde vi ett nytt försök, noggrann genomgång innan vi gick dit, påminnelse strax innan jag kom osv. Det gick bättre, även om hon försökte tjafsa Jag haffade henne, satte mig på huk och viskade "kommer du ihåg hur vi skulle göra när jag hämtade dig?" Det gjorde hon ju såklart En gång till blev det kompisförbud, sen har det inte varit något tjafs mer.

    Hoppas att din son lugnat ner sig, annars kanske min "metod" är värd att pröva

Liknande trådar

  1. En galen 9 åring
    By Rickie in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 11:05
  2. jag blir galen på min 2- åring (sömn)
    By Familjnu in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 13:30
  3. Galen 6-åring
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:13
  4. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  5. Blir galen av 5 åring
    By fiia in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 07:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar