Fick Frågan igår...
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Fick Frågan igår...

    Vi pratade om bebisar vid nattningen. Och då kom den: "Men mamma, hur kommer bebisen in i magen då?"

    Det var bara att ta ett djupt andetag och försöka förklara. Hon blev väldigt fnittrig och ställde inga följdfrågor... Kanske är dags att låna någon bok om barnalstring? Någon som har ett tips?
  2. 1
    Fick Frågan igår... Vi pratade om bebisar vid nattningen. Och då kom den: "Men mamma, hur kommer bebisen in i magen då?"

    Det var bara att ta ett djupt andetag och försöka förklara. Hon blev väldigt fnittrig och ställde inga följdfrågor... Kanske är dags att låna någon bok om barnalstring? Någon som har ett tips?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Hugo har också varit nyfiken nu när han äntligen ska få ett syskon och vi har köpt Håkan Bråkan och bebismysteriet, som förklarar väldigt rakt på sak och som vi tycker har varit bra!
  4. 2
    Hugo har också varit nyfiken nu när han äntligen ska få ett syskon och vi har köpt Håkan Bråkan och bebismysteriet, som förklarar väldigt rakt på sak och som vi tycker har varit bra!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Tack för tipset, ska kolla efter den.

    Vad härligt med syskon... de blev oavsiktligt tätt mellan mina två och jag känner mig inte riktigt "klar". Vi får se om jag kan få maken att gå med på att försöka få en unge till!
  6. 3
    Tack för tipset, ska kolla efter den.

    Vad härligt med syskon... de blev oavsiktligt tätt mellan mina två och jag känner mig inte riktigt "klar". Vi får se om jag kan få maken att gå med på att försöka få en unge till!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Hur har det gått? Tror jag skulle behöva förklara lite för Jonna också för hon har uppenbarligen fått lite info från _någon_ iaf. Härom veckan när min pojkvän var barnvakt åt barnen så frågade Jonna om han tyckte om mammas snippa! :O Gissa om han blev ställd.
  8. 4
    Hur har det gått? Tror jag skulle behöva förklara lite för Jonna också för hon har uppenbarligen fått lite info från _någon_ iaf. Härom veckan när min pojkvän var barnvakt åt barnen så frågade Jonna om han tyckte om mammas snippa! :O Gissa om han blev ställd.

Liknande trådar

  1. Fick ni frågan om abort på MVC?
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 16:34
  2. Igår fick jag första frågan...
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 12:00
  3. Idag fick jag frågan ...
    By smulan-75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 20:29
  4. Fick frågan
    By MYZOXE! in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 17:07
  5. Fick "frågan" idag!!!!!
    By Trean06 bf 9/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 21:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar