Jag blir galen :D
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Jag blir galen :D

    Är era augustibarn också helt omöjliga nu? Miranda struntat blank i precis allt jag säger och om man säger att hon inte får göra något för man snabbt ett snäsigt "Det får jag visst" tillbaka. Jag sliter mitt hår!!!
    Sen, att både storebror och lillebror går igenom intressanta perioder för tillfället gör ju inte tålamodet större precis men min augustiskrutta är envisast och odrägligast av dem alla tror jag minsann.

    (Jag sitter och ler när jag skriver detta. Jag älskar hennes stönighet, självsäkerhet och envishet, jag önskar bara att det fanns lite medgörlighet också just nu... )

    mvh Malin med Jonathan(feb -04), Miranda(aug -05) och Elliot (jun -07)
  2. 1
    Jag blir galen :D Är era augustibarn också helt omöjliga nu? Miranda struntat blank i precis allt jag säger och om man säger att hon inte får göra något för man snabbt ett snäsigt "Det får jag visst" tillbaka. Jag sliter mitt hår!!!
    Sen, att både storebror och lillebror går igenom intressanta perioder för tillfället gör ju inte tålamodet större precis men min augustiskrutta är envisast och odrägligast av dem alla tror jag minsann.

    (Jag sitter och ler när jag skriver detta. Jag älskar hennes stönighet, självsäkerhet och envishet, jag önskar bara att det fanns lite medgörlighet också just nu... )

    mvh Malin med Jonathan(feb -04), Miranda(aug -05) och Elliot (jun -07)
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2

    Ja, principfasta och envisa är våra gullungar. Mitt augustibarn -07, säger rätt ut att det är han som bestämmer när vi säger nej.

    En dag kom han och sa att han ville gå över till en kompis. Vi sa nej, att vi skulle äta först, och sen kunde vi gå över till grannen. Då ställer han sig upp och säger; jag går ändå.
    Sen går han ut till sin pappa, som står och grillar, och säger; Nu går jag till Elias. Mamma sa att hon blir arg, men jag går ändå.

    Vad gör man? Hur svarar man?

    Detta är samma pojke som uttrycker sig följande när han ska gå och lägga sig;
    Mamma, jag kommer sakna dig. Älskar dig.

    Snacka om ens mammahjärta smälter.
  4. 2
    Ja, principfasta och envisa är våra gullungar. Mitt augustibarn -07, säger rätt ut att det är han som bestämmer när vi säger nej.

    En dag kom han och sa att han ville gå över till en kompis. Vi sa nej, att vi skulle äta först, och sen kunde vi gå över till grannen. Då ställer han sig upp och säger; jag går ändå.
    Sen går han ut till sin pappa, som står och grillar, och säger; Nu går jag till Elias. Mamma sa att hon blir arg, men jag går ändå.

    Vad gör man? Hur svarar man?

    Detta är samma pojke som uttrycker sig följande när han ska gå och lägga sig;
    Mamma, jag kommer sakna dig. Älskar dig.

    Snacka om ens mammahjärta smälter.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Jaa du,jag känner igen mig!Jonna är en bestämd liten fröken med skinn på näsan!Det är en väldigt kul period det där,men också jobbig!Jag har gått igenom den med Vilma,Julie,Sebastian och Simon också så man vänjer sig.Och snart lär väl Emilia(dec-06) börja hon med...Inte en lugn stund i huset!
  6. 3
    Jaa du,jag känner igen mig!Jonna är en bestämd liten fröken med skinn på näsan!Det är en väldigt kul period det där,men också jobbig!Jag har gått igenom den med Vilma,Julie,Sebastian och Simon också så man vänjer sig.Och snart lär väl Emilia(dec-06) börja hon med...Inte en lugn stund i huset!

Liknande trådar

  1. jag blir galen!!
    By annapanna82 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 07:18
  2. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  3. Blir galen
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 21:23
  4. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  5. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar