rese enkät
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    rese enkät

    vilka länder har ni varit i?
    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    bästa resan - varför?
    sämsta resan - varför?
    senaste resan du/ni var på?
    nästa planerade resa?
    hur bor ni?
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
  2. 1
    rese enkät vilka länder har ni varit i?
    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    bästa resan - varför?
    sämsta resan - varför?
    senaste resan du/ni var på?
    nästa planerade resa?
    hur bor ni?
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    EGNA SVAR
    vilka länder har ni varit i? USA, BRASILIEN, LANZAROTE & MALLORCA I SPANIEN, GREKLAND, TURKIET, BULGARIEN, POLEN, ITALIEN, SCHWEIZ, TYSKLAND, FRANKRIKE, NEDERLÄNDERNA, ENGLAND, DANMARK, NORGE, FINLAND, LETTLAND, INDIEN, KINA, HONGKONG (innan det blev Kinesiskt igen), THAILAND, MALAYSIA, SINGAPORE, INDONESIEN,
    vilka resemål får ni aldrig nog av? NEW YORK & LONDON
    bästa resan - varför? EN RESA MED MIN PAPPA TILL SINGAPORE, TIOMAN (MALAYSIA) & HONGKONG - DET VAR EN SÅN AVKOPPLANDE RESA & UNDERBARA VATTEN ATT BADA I
    sämsta resan - varför? INGEN HAR VARIT SUPERDÅLIG... ALLA GER NÅGOT, MEN BULGARIEN LOCKAR MIG INTE IGEN & SKULLE JAG ÅKA TILL INDIEN SÅ SKULLE JAG PASSA MAGEN BÄTTRE
    senaste resan du/ni var på? LONDON I SLUTET AV MARS
    nästa planerade resa? VET INTE MEN KANSKE SCOTLAND (RYANAIR HAR JU SÅ LÅGA PRISER DIT NU) ELLER KANSKE DANMARK MED BARNEN I SOMMAR BLIR INGET AV SÅ BLIR DET IAF EN RESA UNDER HÖSTLOVET
    hur bor ni? HELST HOTELL, MEN SENAST SÅ PROVADE VI PÅ COUCHSURFING
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse? JORDEN RUNT MED STOP I VIETNAMN, AUSTRALIEN, FIJI, HAWAII, LOSANGELES/SANFRANSISCO & ISLAND
  4. 2
    EGNA SVAR
    vilka länder har ni varit i? USA, BRASILIEN, LANZAROTE & MALLORCA I SPANIEN, GREKLAND, TURKIET, BULGARIEN, POLEN, ITALIEN, SCHWEIZ, TYSKLAND, FRANKRIKE, NEDERLÄNDERNA, ENGLAND, DANMARK, NORGE, FINLAND, LETTLAND, INDIEN, KINA, HONGKONG (innan det blev Kinesiskt igen), THAILAND, MALAYSIA, SINGAPORE, INDONESIEN,
    vilka resemål får ni aldrig nog av? NEW YORK & LONDON
    bästa resan - varför? EN RESA MED MIN PAPPA TILL SINGAPORE, TIOMAN (MALAYSIA) & HONGKONG - DET VAR EN SÅN AVKOPPLANDE RESA & UNDERBARA VATTEN ATT BADA I
    sämsta resan - varför? INGEN HAR VARIT SUPERDÅLIG... ALLA GER NÅGOT, MEN BULGARIEN LOCKAR MIG INTE IGEN & SKULLE JAG ÅKA TILL INDIEN SÅ SKULLE JAG PASSA MAGEN BÄTTRE
    senaste resan du/ni var på? LONDON I SLUTET AV MARS
    nästa planerade resa? VET INTE MEN KANSKE SCOTLAND (RYANAIR HAR JU SÅ LÅGA PRISER DIT NU) ELLER KANSKE DANMARK MED BARNEN I SOMMAR BLIR INGET AV SÅ BLIR DET IAF EN RESA UNDER HÖSTLOVET
    hur bor ni? HELST HOTELL, MEN SENAST SÅ PROVADE VI PÅ COUCHSURFING
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse? JORDEN RUNT MED STOP I VIETNAMN, AUSTRALIEN, FIJI, HAWAII, LOSANGELES/SANFRANSISCO & ISLAND
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    vilka länder har ni varit i? Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien, Irland, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Liechtenstein, Schweiz, Österrike, Italien, Vatikanstaten, Monaco, Frankrike, Ungern, Polen, Grekland, Portugal, Spanien, USA, Canada, Nya Zeeland, Australien och Fji.

    vilka resemål får ni aldrig nog av? Vill gärna resa tillbaka till Australien.

    bästa resan - varför? 7 veckor i Australien, Nya Zeeland och Fiji. Mycket att se och trevliga människor.

    sämsta resan - varför? När vi fick salmonella i Polen, det var inte så kul...

    senaste resan du/ni var på? I San Francisco i mars.

    nästa planerade resa? Hawaii i augusti.

    hur bor ni? Villa.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse? Galapagos med hela familjen.
  6. 3
    vilka länder har ni varit i? Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien, Irland, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Liechtenstein, Schweiz, Österrike, Italien, Vatikanstaten, Monaco, Frankrike, Ungern, Polen, Grekland, Portugal, Spanien, USA, Canada, Nya Zeeland, Australien och Fji.

    vilka resemål får ni aldrig nog av? Vill gärna resa tillbaka till Australien.

    bästa resan - varför? 7 veckor i Australien, Nya Zeeland och Fiji. Mycket att se och trevliga människor.

    sämsta resan - varför? När vi fick salmonella i Polen, det var inte så kul...

    senaste resan du/ni var på? I San Francisco i mars.

    nästa planerade resa? Hawaii i augusti.

    hur bor ni? Villa.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse? Galapagos med hela familjen.
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4
    Besökta länder; De nordiska, Tyskland, Frankrike, Rumänien, Ryssland, Estland, Portugal, Spanien, Grekland, Turkiet, Egypten, Tunisien, Senegal, Usa, Thailand.. så här på rak arm, är nog nåt mer land jag inte minns just nu.

    Får aldrig nog av afrika!

    Bästa resan - Senegal för att jag fick ta så nära del av landet och befolkningen. Egypten för jag reste ensam med maken och bara hade det gott! Usa för det var så häftigt.

    Sämsta.. har nog ingen sämsta resa för jag älskar alla resor. Även de upplevelserna som inte gick som de skulle. De blir härligt minnen efteråt!

    Senaste resan - ensam, till Portugal på träningsläger! Sprang mina längsta pass någonsin och träffade massa likasinnade!

    Nästa resa - troligen dykresa i höst till Egypten med maken. Sen med husvagn i sommar förstås, ev fjällen eller öland

    Bor i villa. Drömresan är att bila genom hela den nordamerikanska kontinenten. Eller segla i karibien. finns så mkt jag vill se och göra!
  8. 4
    Besökta länder; De nordiska, Tyskland, Frankrike, Rumänien, Ryssland, Estland, Portugal, Spanien, Grekland, Turkiet, Egypten, Tunisien, Senegal, Usa, Thailand.. så här på rak arm, är nog nåt mer land jag inte minns just nu.

    Får aldrig nog av afrika!

    Bästa resan - Senegal för att jag fick ta så nära del av landet och befolkningen. Egypten för jag reste ensam med maken och bara hade det gott! Usa för det var så häftigt.

    Sämsta.. har nog ingen sämsta resa för jag älskar alla resor. Även de upplevelserna som inte gick som de skulle. De blir härligt minnen efteråt!

    Senaste resan - ensam, till Portugal på träningsläger! Sprang mina längsta pass någonsin och träffade massa likasinnade!

    Nästa resa - troligen dykresa i höst till Egypten med maken. Sen med husvagn i sommar förstås, ev fjällen eller öland

    Bor i villa. Drömresan är att bila genom hela den nordamerikanska kontinenten. Eller segla i karibien. finns så mkt jag vill se och göra!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    vilka länder har ni varit i?
    De nordiska, Grekland (Kreta, Thassos, Korfu), Spanien (via Tyskland & Frankrike), Holland, Belgien, Thailand
    vilka resemål får ni aldrig nog av? Thailand
    bästa resan - varför? Våra Thailandsresor - sol, värme, maten, människorna, helheten
    sämsta resan - varför? När vi åkte buss med Lion Beach till Spanien. Lloret de Mar var bra men 42 tim på en buss var en mardröm
    senaste resan du/ni var på? Thailand mars -08
    nästa planerade resa? Kina för att hämta hem vår prins/essa
    hur bor ni? Hotell av "måttlig" standard, 3-4stjärnor, aldrig all-inclusive!
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Serengeti (safari)
  10. 5
    vilka länder har ni varit i?
    De nordiska, Grekland (Kreta, Thassos, Korfu), Spanien (via Tyskland & Frankrike), Holland, Belgien, Thailand
    vilka resemål får ni aldrig nog av? Thailand
    bästa resan - varför? Våra Thailandsresor - sol, värme, maten, människorna, helheten
    sämsta resan - varför? När vi åkte buss med Lion Beach till Spanien. Lloret de Mar var bra men 42 tim på en buss var en mardröm
    senaste resan du/ni var på? Thailand mars -08
    nästa planerade resa? Kina för att hämta hem vår prins/essa
    hur bor ni? Hotell av "måttlig" standard, 3-4stjärnor, aldrig all-inclusive!
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Serengeti (safari)
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Nissa svarar

    vilka länder har ni varit i?
    -Portugal
    Danmark
    Norge
    Grekland
    Finland
    Israel
    Frankrike
    Italien
    Egypten
    Island
    Schweiz
    Fd Tjeckoslovakien
    England
    Spanien
    Thailand
    Malaysia
    Singpore
    Indonesien
    Cypern

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    -Har inte upprepat resorna, så jag kan bara gissa. Egypten skulle jag vilja se mer av, men i lagom doser (man blir allergisk mot tempel...).

    bästa resan - varför?
    -Att bo och jobba på Island. Så häftigt land!

    sämsta resan - varför?
    -Malysia. Penang var tråkigt, bara turistanläggningar.

    senaste resan du/ni var på?
    -Cypern för två år sedan

    nästa planerade resa?
    -Gran Canaria i december

    hur bor ni?
    -Eftersom vi har småbarn med så har vi valt ett Blue Village med all-inclusive.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    -Gissar på någon naturupplevelse i Afrika eller Borneo.
  12. 6
    Nissa svarar vilka länder har ni varit i?
    -Portugal
    Danmark
    Norge
    Grekland
    Finland
    Israel
    Frankrike
    Italien
    Egypten
    Island
    Schweiz
    Fd Tjeckoslovakien
    England
    Spanien
    Thailand
    Malaysia
    Singpore
    Indonesien
    Cypern

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    -Har inte upprepat resorna, så jag kan bara gissa. Egypten skulle jag vilja se mer av, men i lagom doser (man blir allergisk mot tempel...).

    bästa resan - varför?
    -Att bo och jobba på Island. Så häftigt land!

    sämsta resan - varför?
    -Malysia. Penang var tråkigt, bara turistanläggningar.

    senaste resan du/ni var på?
    -Cypern för två år sedan

    nästa planerade resa?
    -Gran Canaria i december

    hur bor ni?
    -Eftersom vi har småbarn med så har vi valt ett Blue Village med all-inclusive.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    -Gissar på någon naturupplevelse i Afrika eller Borneo.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    vilka länder har ni varit i?

    Europa; Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Österrike, Polen Tjeckien, Ungern, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Grekland, Storbritannien, Irland, Monaco, Luxemburg, Portugal, Italien.

    Nordamerika; USA, Mexico, Canada

    Centralamerika; Belize, Honduras, El Salvador och Guatemala

    Asien; Thailand, Singapore, Indonesien och Malaysia, Indien och Sri Lanka

    Australien & Pacific; Australien, Nya Zeeland och Tonga. Det är ev alla, säkert har något kommit bort i farten.

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    Oj, det är många, främst storstäder har ju otroligt mycket att ge, London kan jag åka till hur många gånger som helst! Jag älskar Australien och har trots flera resor dit mycket kvar att se. Centralamerika är en annan favorit som jag gärna åker tillbaka till. Sedan gillar jag att bila runt i Frankrike och på västkusten i Sverige.

    bästa resan - varför?
    Igen, jättesvårt! Men när vi reste i Asien och Australien med barnen i tre månader, det är en av de bättre resorna.

    sämsta resan - varför?
    Tonga, jag gillade verkligen inte Tonga.

    senaste resan du/ni var på?
    Vi var på Costa Brava kusten på höstlovet, och det var väldigt trevligt!

    nästa planerade resa?
    Något blir det i sommar men vi vet inte vad så nästa med säkerhet planerade resa är Sydafrika i höst.

    hur bor ni?
    På alla möjliga vis. Senaste resan bodde vi på hotell, annars tältar vi gärna eller bor på vandrarhem/guesthouses eller hyr stugor på campingplatser -det gjorde vi mycket i Australien och det är perfekt, stora ytor till barnen!

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    En ordentlig tur till Australien för att täcka alla delar vi inte hunnit se samt åka till alla gamla favoriter igen gärna i kombination med en lång rundresa i Sydamerika.
  14. 7
    vilka länder har ni varit i?

    Europa; Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Österrike, Polen Tjeckien, Ungern, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Grekland, Storbritannien, Irland, Monaco, Luxemburg, Portugal, Italien.

    Nordamerika; USA, Mexico, Canada

    Centralamerika; Belize, Honduras, El Salvador och Guatemala

    Asien; Thailand, Singapore, Indonesien och Malaysia, Indien och Sri Lanka

    Australien & Pacific; Australien, Nya Zeeland och Tonga. Det är ev alla, säkert har något kommit bort i farten.

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    Oj, det är många, främst storstäder har ju otroligt mycket att ge, London kan jag åka till hur många gånger som helst! Jag älskar Australien och har trots flera resor dit mycket kvar att se. Centralamerika är en annan favorit som jag gärna åker tillbaka till. Sedan gillar jag att bila runt i Frankrike och på västkusten i Sverige.

    bästa resan - varför?
    Igen, jättesvårt! Men när vi reste i Asien och Australien med barnen i tre månader, det är en av de bättre resorna.

    sämsta resan - varför?
    Tonga, jag gillade verkligen inte Tonga.

    senaste resan du/ni var på?
    Vi var på Costa Brava kusten på höstlovet, och det var väldigt trevligt!

    nästa planerade resa?
    Något blir det i sommar men vi vet inte vad så nästa med säkerhet planerade resa är Sydafrika i höst.

    hur bor ni?
    På alla möjliga vis. Senaste resan bodde vi på hotell, annars tältar vi gärna eller bor på vandrarhem/guesthouses eller hyr stugor på campingplatser -det gjorde vi mycket i Australien och det är perfekt, stora ytor till barnen!

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    En ordentlig tur till Australien för att täcka alla delar vi inte hunnit se samt åka till alla gamla favoriter igen gärna i kombination med en lång rundresa i Sydamerika.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    vilka länder har ni varit i?
    Norden, England, Skottland, Frankrike, Tyskland,Spanien, Grekland, Thailand.

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    Thailand

    bästa resan - varför?
    Thailand- människorna, maten, havet, städerna.

    sämsta resan - varför?
    När jag som tjurig tonåring var med föräldrarna i Tyskland. Hade nog inte spelat nån roll vart vi åkte för jag ville inte semestra utan vara hemma med mina vänner.

    senaste resan du/ni var på?
    Madrid i höstas.

    nästa planerade resa?
    Danmark på torsdag och Barcelona i sommar.

    hur bor ni?
    Vi väljer oftast något barnvänligt med stor pool.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Nya Zeland
  16. 8
    vilka länder har ni varit i?
    Norden, England, Skottland, Frankrike, Tyskland,Spanien, Grekland, Thailand.

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    Thailand

    bästa resan - varför?
    Thailand- människorna, maten, havet, städerna.

    sämsta resan - varför?
    När jag som tjurig tonåring var med föräldrarna i Tyskland. Hade nog inte spelat nån roll vart vi åkte för jag ville inte semestra utan vara hemma med mina vänner.

    senaste resan du/ni var på?
    Madrid i höstas.

    nästa planerade resa?
    Danmark på torsdag och Barcelona i sommar.

    hur bor ni?
    Vi väljer oftast något barnvänligt med stor pool.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Nya Zeland
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    hur bor ni?

    Om det med den frågan menas hur man bor på semestern så brukar vi på hotell, lägenhet eller stuga. Nu när barnen är lite äldre så brukar vi försöka få ett hotellrum med två rum så att vi inte sover i samma rum (om vi sover i samma rum så har barnen svårt att somna).
  18. 9
    hur bor ni?

    Om det med den frågan menas hur man bor på semestern så brukar vi på hotell, lägenhet eller stuga. Nu när barnen är lite äldre så brukar vi försöka få ett hotellrum med två rum så att vi inte sover i samma rum (om vi sover i samma rum så har barnen svårt att somna).
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    vilka länder har ni varit i?
    Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Frankrike, Spanien, Italien, Grekland, Turkiet, Marocko, Portugal, Estland, Storbrittanien.
    vilka resemål får ni aldrig nog av? Danmark & UK.
    bästa resan - varför? Har svårt att välja, med västra jyllandskusten är svårslagen.
    sämsta resan - varför? Estland, det var jäkligt mycket mygg och det är så länge sen, då var det fortfarande alldeles för mycket sovjet.
    senaste resan du/ni var på? Senaste nöjesresan var till Danmark, men jag har nyligen jobbat i Marocko.
    nästa planerade resa? Danmark.
    hur bor ni? Bostadsrättradhus.
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse? Jag har börjat titta lite på Thailand faktiskt, har inte varit i Asien innan men nu funderar jag på om jag och barnen kanske ska försöka komma iväg till Koh Samui.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  20. 10
    vilka länder har ni varit i?
    Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Frankrike, Spanien, Italien, Grekland, Turkiet, Marocko, Portugal, Estland, Storbrittanien.
    vilka resemål får ni aldrig nog av? Danmark & UK.
    bästa resan - varför? Har svårt att välja, med västra jyllandskusten är svårslagen.
    sämsta resan - varför? Estland, det var jäkligt mycket mygg och det är så länge sen, då var det fortfarande alldeles för mycket sovjet.
    senaste resan du/ni var på? Senaste nöjesresan var till Danmark, men jag har nyligen jobbat i Marocko.
    nästa planerade resa? Danmark.
    hur bor ni? Bostadsrättradhus.
    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse? Jag har börjat titta lite på Thailand faktiskt, har inte varit i Asien innan men nu funderar jag på om jag och barnen kanske ska försöka komma iväg till Koh Samui.
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    vilka länder har ni varit i?

    Spanien , Danmark, Storbrittanien, Frankrike, Finland, Estland och Thailand. -mellanlandningar i Förenade arabemiraten och Portugal

    vilka resemål får ni aldrig nog av? Storstäder som Paris och London.

    bästa resan - varför?
    Vinterns resa till Thailand, för att det var så underbart barnvänligt och genomhärligt.

    sämsta resan - varför?
    Kanse en kanarieö-tur i tonåren, fast ingen resa har varit direkt dålig.

    senaste resan du/ni var på?

    Thailand i februari.

    nästa planerade resa?
    Ev London i sommar.

    hur bor ni?

    hos vänner om det blir av i sommar, annars på hotell.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?

    En jordenrunt-resa helt utan back-packing inslag.
  22. 11
    vilka länder har ni varit i?

    Spanien , Danmark, Storbrittanien, Frankrike, Finland, Estland och Thailand. -mellanlandningar i Förenade arabemiraten och Portugal

    vilka resemål får ni aldrig nog av? Storstäder som Paris och London.

    bästa resan - varför?
    Vinterns resa till Thailand, för att det var så underbart barnvänligt och genomhärligt.

    sämsta resan - varför?
    Kanse en kanarieö-tur i tonåren, fast ingen resa har varit direkt dålig.

    senaste resan du/ni var på?

    Thailand i februari.

    nästa planerade resa?
    Ev London i sommar.

    hur bor ni?

    hos vänner om det blir av i sommar, annars på hotell.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?

    En jordenrunt-resa helt utan back-packing inslag.
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    vilka länder har ni varit i?
    *Norge, Finland, Danmark, Estland, Tyskland, Portugal, Frankrike, England, Österrike, Mexico, USA, Indonesien, Japan, Australien, Turkiet

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    * Sverige! Det finns så mycket vackert och roligt att göra här hemma!

    bästa resan - varför?
    *Australien - oerhört trevligt land med trevliga människor. Höjdpunkten var självklart att hälsa på min mans "låtsasfamilj" i tio dagar.

    sämsta resan - varför?
    * Första omgången i Tokyo - var för trött efter fyra veckors flängande omkring i Australien och ville bara hem, inte vara i ett Tokyo som var 35 grader varmt.

    senaste resan du/ni var på?
    * Estland över valborg.

    nästa planerade resa?
    * Sverige i sommar.

    hur bor ni?
    * till vardags i villa, olika på semestern

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    * Återvända till Australien och ta Nya Zeeland på vägen.
  24. 12
    vilka länder har ni varit i?
    *Norge, Finland, Danmark, Estland, Tyskland, Portugal, Frankrike, England, Österrike, Mexico, USA, Indonesien, Japan, Australien, Turkiet

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    * Sverige! Det finns så mycket vackert och roligt att göra här hemma!

    bästa resan - varför?
    *Australien - oerhört trevligt land med trevliga människor. Höjdpunkten var självklart att hälsa på min mans "låtsasfamilj" i tio dagar.

    sämsta resan - varför?
    * Första omgången i Tokyo - var för trött efter fyra veckors flängande omkring i Australien och ville bara hem, inte vara i ett Tokyo som var 35 grader varmt.

    senaste resan du/ni var på?
    * Estland över valborg.

    nästa planerade resa?
    * Sverige i sommar.

    hur bor ni?
    * till vardags i villa, olika på semestern

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    * Återvända till Australien och ta Nya Zeeland på vägen.
  25. Medlem sedan
    Aug 2001
    #13

    Mina svar

    vilka länder har ni varit i?
    Norge, Danmark, Finland, Polen, Frankrike, Spanien, Grekland, Tyskland, Estland, Thailand, Sri Lanka, Gambia, USA, Egypten (tror det var alla :-))

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    New York i USA känns som en sådan stad där det alltid finns nya saker att upptäcka. Och så måste jag säga Thailand.

    bästa resan - varför?
    Det var nog Thailand 2004 för det var en så bra mix av äventyr och lugn. Dessutom hade vi otroligt trevligt sällskap på resan och det var kul att uppleva så mycket tillsammans med goa vänner.

    sämsta resan - varför?
    Gambia. Vet inte varför, det var nog en ok resa då. Men nu sedan vi sett andra ställen som vi tycker bättre om så har Gambia hamnat längst ner på listan.

    senaste resan du/ni var på?
    Sharm el Sheik i Egypten december 2008

    nästa planerade resa?
    Ska till Luleå nästa helg...
    Men nästa längre resa blir förhoppningsvis Thailand feb-mars 2010

    hur bor ni?
    Bostadsrätt

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Oj, det finns så många.
    Ett halvår i Asien för att känna lugnet och bara vara vore otroligt skönt. Eller att ta ett år och åka jorden runt men där skulle nog målet vara att se så många olika platser som möjligt så det blir nog inte så mycket lugn och ro. Vill också ta med sonen på safari i Afrika när han blir äldre och resa från kust till kust i USA.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  26. 13
    Mina svar vilka länder har ni varit i?
    Norge, Danmark, Finland, Polen, Frankrike, Spanien, Grekland, Tyskland, Estland, Thailand, Sri Lanka, Gambia, USA, Egypten (tror det var alla :-))

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    New York i USA känns som en sådan stad där det alltid finns nya saker att upptäcka. Och så måste jag säga Thailand.

    bästa resan - varför?
    Det var nog Thailand 2004 för det var en så bra mix av äventyr och lugn. Dessutom hade vi otroligt trevligt sällskap på resan och det var kul att uppleva så mycket tillsammans med goa vänner.

    sämsta resan - varför?
    Gambia. Vet inte varför, det var nog en ok resa då. Men nu sedan vi sett andra ställen som vi tycker bättre om så har Gambia hamnat längst ner på listan.

    senaste resan du/ni var på?
    Sharm el Sheik i Egypten december 2008

    nästa planerade resa?
    Ska till Luleå nästa helg...
    Men nästa längre resa blir förhoppningsvis Thailand feb-mars 2010

    hur bor ni?
    Bostadsrätt

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Oj, det finns så många.
    Ett halvår i Asien för att känna lugnet och bara vara vore otroligt skönt. Eller att ta ett år och åka jorden runt men där skulle nog målet vara att se så många olika platser som möjligt så det blir nog inte så mycket lugn och ro. Vill också ta med sonen på safari i Afrika när han blir äldre och resa från kust till kust i USA.
  27. Medlem sedan
    Aug 2001
    #14

    Oj då

    Såg att frågan om boende avser hur man bor på resan (såklart!!).
    Då svarar jag hotell!
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  28. 14
    Oj då Såg att frågan om boende avser hur man bor på resan (såklart!!).
    Då svarar jag hotell!
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Mina svar

    vilka länder har ni varit i?
    Danmark, Norge, Estland, Spanien, Storbrittanien, Grekland, Thailand, Tunisien, Australien, Cypern,

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    USA

    bästa resan - varför?
    Thailand - min man, jag och vår då 2½ årige son luffade runt och bara tog dagen som den kom. Det var bara så härligt!

    sämsta resan - varför?
    Cypern - för mycket alkohol inblandat den gången...

    senaste resan du/ni var på?
    New York i fem nätter i januari 09

    nästa planerade resa?
    Vi ska bila hela familjen i Europa i tre veckor nu i sommar. Ska bli kul att få se lite av det som finns närmast oss

    hur bor ni?
    Villa

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    En riktig jorden runt resa i typ 1 år med massor av stopp och bara kunna åka iväg precis till det ställe man mest känner för just då.
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  30. 15
    Mina svar vilka länder har ni varit i?
    Danmark, Norge, Estland, Spanien, Storbrittanien, Grekland, Thailand, Tunisien, Australien, Cypern,

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    USA

    bästa resan - varför?
    Thailand - min man, jag och vår då 2½ årige son luffade runt och bara tog dagen som den kom. Det var bara så härligt!

    sämsta resan - varför?
    Cypern - för mycket alkohol inblandat den gången...

    senaste resan du/ni var på?
    New York i fem nätter i januari 09

    nästa planerade resa?
    Vi ska bila hela familjen i Europa i tre veckor nu i sommar. Ska bli kul att få se lite av det som finns närmast oss

    hur bor ni?
    Villa

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    En riktig jorden runt resa i typ 1 år med massor av stopp och bara kunna åka iväg precis till det ställe man mest känner för just då.
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16
    vilka länder har ni varit i?
    Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Tjeckien, Storbritannien, Belgien, Spanien, Portugal, Italien, Grekland, Malta, Tunisien, Malaysia, Australien, Kanada, USA, Mexiko, Venezuela, Barbados, Guadeloupe, St Maarten, St Bartholomé, Trinidad, Grand Cayman, Bahamas

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    USA har jag bara sett en bråkdel av!

    bästa resan - varför?
    Australien, såååå trevliga människor och så mycket fantastiskt och annorlunda att se. Synd att det ligger så långt bort bara!

    sämsta resan - varför?
    Har haft en del bottennapp i Norge, dyrt , läbbig mat, ursnuskiga toaletter på rastplatserna och rätt uselt väder. Men dit åker vi titt som tätt så de har fortfarande chansen att bättra sig!

    senaste resan du/ni var på? Skidweekend i Vemdalen i april.

    nästa planerade resa?
    Florida i juni!!!!

    hur bor ni?
    villa

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Australien och Nya Zeeland. Skulle gärna vilja resa runt i husbil på Nya Zeeland samt dyka/snorkla i Australien.
  32. 16
    vilka länder har ni varit i?
    Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Tjeckien, Storbritannien, Belgien, Spanien, Portugal, Italien, Grekland, Malta, Tunisien, Malaysia, Australien, Kanada, USA, Mexiko, Venezuela, Barbados, Guadeloupe, St Maarten, St Bartholomé, Trinidad, Grand Cayman, Bahamas

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    USA har jag bara sett en bråkdel av!

    bästa resan - varför?
    Australien, såååå trevliga människor och så mycket fantastiskt och annorlunda att se. Synd att det ligger så långt bort bara!

    sämsta resan - varför?
    Har haft en del bottennapp i Norge, dyrt , läbbig mat, ursnuskiga toaletter på rastplatserna och rätt uselt väder. Men dit åker vi titt som tätt så de har fortfarande chansen att bättra sig!

    senaste resan du/ni var på? Skidweekend i Vemdalen i april.

    nästa planerade resa?
    Florida i juni!!!!

    hur bor ni?
    villa

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    Australien och Nya Zeeland. Skulle gärna vilja resa runt i husbil på Nya Zeeland samt dyka/snorkla i Australien.
  33. Medlem sedan
    Feb 2006
    #17
    Missuppfattade frågen om boendet! Hemma bor vi i villa, på semestern bor vi på hotell, vandrarhem, eller så byter vi hus med en utländsk familj via intervac.
  34. 17
    Missuppfattade frågen om boendet! Hemma bor vi i villa, på semestern bor vi på hotell, vandrarhem, eller så byter vi hus med en utländsk familj via intervac.
  35. Medlem sedan
    Oct 1999
    #18

    Svammelsvar

    vilka länder har ni varit i? -Massor av länder i Europa samt i Thailand...

    vilka resemål får ni aldrig nog av? -Har inget sånt....eller, London kanske.

    bästa resan - varför? -oj, finns många som varit bäst - på olika sätt liksom.

    sämsta resan - varför? - Kommer inte på vilken det skulle kunna vara.

    senaste resan du/ni var på?-en månad i Thailand nu i februari

    nästa planerade resa? - har faktiskt ingen på G just nu....funderar på VästIndien eller Egypten i januari med några kompisar....men fick lite nog nu när vi var i Thailand. Så här års trivs jag dessutom bäst här i Sverige.

    hur bor ni? - Var? När?

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    -Oj, ingen aning faktiskt....känner för olika saker vid olika tillfällen . Men jag skulle vilja åka och rida någonstans, Portugal, England, Italien eller nåt sånt. Kombinerat med utsökt mat och pittoreska boenden samt vackra vyer.
  36. 18
    Svammelsvar vilka länder har ni varit i? -Massor av länder i Europa samt i Thailand...

    vilka resemål får ni aldrig nog av? -Har inget sånt....eller, London kanske.

    bästa resan - varför? -oj, finns många som varit bäst - på olika sätt liksom.

    sämsta resan - varför? - Kommer inte på vilken det skulle kunna vara.

    senaste resan du/ni var på?-en månad i Thailand nu i februari

    nästa planerade resa? - har faktiskt ingen på G just nu....funderar på VästIndien eller Egypten i januari med några kompisar....men fick lite nog nu när vi var i Thailand. Så här års trivs jag dessutom bäst här i Sverige.

    hur bor ni? - Var? När?

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    -Oj, ingen aning faktiskt....känner för olika saker vid olika tillfällen . Men jag skulle vilja åka och rida någonstans, Portugal, England, Italien eller nåt sånt. Kombinerat med utsökt mat och pittoreska boenden samt vackra vyer.
  37. Medlem sedan
    Feb 1999
    #19
    vilka länder har ni varit i?
    - england, tyskland, frankrike, italien, norge, danmark, holland, belgien, australien, fiji, S.Korea, Japan, Costa Rica, Dominikanska Republiken, Cuba, Bahamas, Trinidad, USA, Canada,

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    - jag vill se nya saker hela tiden. Men medger att jag älskar Italien.

    bästa resan - varför?
    - Costa Rica och Australien. Blandning, spännande, djur, vandringar, klimatet

    sämsta resan - varför?
    - florida .. såååååååååå tråkigt.

    senaste resan du/ni var på?
    Costa Rica

    nästa planerade resa?
    - Trolien Vietnam-Cambodia

    hur bor ni?
    Hotell, stugor, kompisar, lägenheter.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?

    jorden runt
  38. 19
    vilka länder har ni varit i?
    - england, tyskland, frankrike, italien, norge, danmark, holland, belgien, australien, fiji, S.Korea, Japan, Costa Rica, Dominikanska Republiken, Cuba, Bahamas, Trinidad, USA, Canada,

    vilka resemål får ni aldrig nog av?
    - jag vill se nya saker hela tiden. Men medger att jag älskar Italien.

    bästa resan - varför?
    - Costa Rica och Australien. Blandning, spännande, djur, vandringar, klimatet

    sämsta resan - varför?
    - florida .. såååååååååå tråkigt.

    senaste resan du/ni var på?
    Costa Rica

    nästa planerade resa?
    - Trolien Vietnam-Cambodia

    hur bor ni?
    Hotell, stugor, kompisar, lägenheter.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?

    jorden runt
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20
    vilka länder har ni varit i?
    Danmark, Finland, Norge, Island, England, Tyskland, Österike, Schweiz, Frankrike, Spanien, Italien, Tjeckien, Monaco, Litauen, Irland,

    USA, Mexico, Australien, Thailand, Singapore, Malaysia, ett par Västindiska öar, Egypten, Sydafrika, Israel, Jordanien

    vilka resemål får ni aldrig nog av?USA, Thailand, Australien, Sydafrika, Spanien mfl mfl.....

    bästa resan - varför? Sydafrika för att det var så otroligt vackert. Det var en studieresa och vi fick verkligen se jättemycket. Åkte bl.a det kända och exklusiva tåget Rovos rail, bara det var en fantastisk upplevelse. Vingårdar, hav, fantastiska vyer och naturligtvis safari.
    USA resan med familjen förra året var också jättelyckad. Malaysia resan tillsammans med maken innan barnen kom var även den fantastisk.
    Parisresorna med bästa väninnan var ju ett äventyr..
    Tycker att det är jättesvårt att välja då i stort sett alla resor jag gjort har varit lyckade.


    sämsta resan - varför?Ingen än så länge....


    senaste resan du/ni var på? Jordanien

    nästa planerade resa?Thailand eller ev Sydafrika hoppas jag på 2010. Vi får se vad det blir.

    hur bor ni?Hotell eller vandrarhem helst med pool. Vill helst inte ha det för enkelt. Inte nu när man reser med barn i alla fall.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    En jordenrunt resa med hela familjen hade ju varit kul. Kankse vara borta 3-4 månader.
  40. 20
    vilka länder har ni varit i?
    Danmark, Finland, Norge, Island, England, Tyskland, Österike, Schweiz, Frankrike, Spanien, Italien, Tjeckien, Monaco, Litauen, Irland,

    USA, Mexico, Australien, Thailand, Singapore, Malaysia, ett par Västindiska öar, Egypten, Sydafrika, Israel, Jordanien

    vilka resemål får ni aldrig nog av?USA, Thailand, Australien, Sydafrika, Spanien mfl mfl.....

    bästa resan - varför? Sydafrika för att det var så otroligt vackert. Det var en studieresa och vi fick verkligen se jättemycket. Åkte bl.a det kända och exklusiva tåget Rovos rail, bara det var en fantastisk upplevelse. Vingårdar, hav, fantastiska vyer och naturligtvis safari.
    USA resan med familjen förra året var också jättelyckad. Malaysia resan tillsammans med maken innan barnen kom var även den fantastisk.
    Parisresorna med bästa väninnan var ju ett äventyr..
    Tycker att det är jättesvårt att välja då i stort sett alla resor jag gjort har varit lyckade.


    sämsta resan - varför?Ingen än så länge....


    senaste resan du/ni var på? Jordanien

    nästa planerade resa?Thailand eller ev Sydafrika hoppas jag på 2010. Vi får se vad det blir.

    hur bor ni?Hotell eller vandrarhem helst med pool. Vill helst inte ha det för enkelt. Inte nu när man reser med barn i alla fall.

    drömresan (om pengarna inte hade nån betydelse?
    En jordenrunt resa med hela familjen hade ju varit kul. Kankse vara borta 3-4 månader.

Liknande trådar

  1. Rese-enkät
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 14:57
  2. rese enkät
    By Curious George in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 10:42
  3. rese enkät
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 13:53
  4. Rese-enkät
    By Sara in forum Resesnack
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 10:43
  5. Rese enkät!!!!
    By anna in forum Resesnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar