Får inga svar
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Får inga svar

    Fick reda på i v 32 (förra torsdagen) genom ultraljud att vår bebis har för mycket vatten i skallen, blev skickad till en mer noggrann ultraljudsundersökning men känner att jag inte fick de svar jag behöver. Är nu inne och läser överallt vad som kan hända etc. Är det så att vår bebis har hydrocefalus??? Det läkaren sa var att det bästa vi kunde hoppas på är att det är stopp någonstans och att en shunt kan opereras in.... Har i tisdags varit på MR undersökning, men enligt läkaren så kan man via den endast ev få reda på vad orsaken till varför det blivit mer vatten inte vad som kommer hända. Denna ovisshet gör en frusrerad och ledsen. Har två barn sen tidigare 7 och 1,5 år är så himla orolig att tiden inte kommer räcka till för dem...
  2. 1
    Får inga svar Fick reda på i v 32 (förra torsdagen) genom ultraljud att vår bebis har för mycket vatten i skallen, blev skickad till en mer noggrann ultraljudsundersökning men känner att jag inte fick de svar jag behöver. Är nu inne och läser överallt vad som kan hända etc. Är det så att vår bebis har hydrocefalus??? Det läkaren sa var att det bästa vi kunde hoppas på är att det är stopp någonstans och att en shunt kan opereras in.... Har i tisdags varit på MR undersökning, men enligt läkaren så kan man via den endast ev få reda på vad orsaken till varför det blivit mer vatten inte vad som kommer hända. Denna ovisshet gör en frusrerad och ledsen. Har två barn sen tidigare 7 och 1,5 år är så himla orolig att tiden inte kommer räcka till för dem...
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    Hejsan

    Hur har det gått för er?

    Tims mamma
    Tim född 1992 med kongenital hydrocefalus
    som upptäcktes i grav v 37
  4. 2
    Hejsan

    Hur har det gått för er?

    Tims mamma
    Tim född 1992 med kongenital hydrocefalus
    som upptäcktes i grav v 37
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Hej

    Tack för du fråga!!
    var inget stopp utan han har corpus callosum agenesi och bris på vit hjärnsubstans. Vet varken in eller ut hur det ska framtiden ser ut. Idag är han 1år och är lite sen i utvecklingen. Men man är inne och läser och letar på alla möjliga sidor och ibland blir man hoppfull och ibland bryter man ihop. Läste precis om en flicka som har samma saknad och hon är snart 8 år och som en 18 månaders bebis... usch denna ovisshet är hemsk men samtidigt hoppfull. Hoppas allt är så bra det kan vara med din lille Tim.
  6. 3
    Hej

    Tack för du fråga!!
    var inget stopp utan han har corpus callosum agenesi och bris på vit hjärnsubstans. Vet varken in eller ut hur det ska framtiden ser ut. Idag är han 1år och är lite sen i utvecklingen. Men man är inne och läser och letar på alla möjliga sidor och ibland blir man hoppfull och ibland bryter man ihop. Läste precis om en flicka som har samma saknad och hon är snart 8 år och som en 18 månaders bebis... usch denna ovisshet är hemsk men samtidigt hoppfull. Hoppas allt är så bra det kan vara med din lille Tim.
  7. Anonym
    #4
    hej! Hur går det gör er? Jag har nyss fått en dotter för en månad sedan som föddes med corpus callosum agenesi.. Jag vaknar med ångest varje morgon.. Vet inte vad jag ska ta mig till
  8. 4
    hej! Hur går det gör er? Jag har nyss fått en dotter för en månad sedan som föddes med corpus callosum agenesi.. Jag vaknar med ångest varje morgon.. Vet inte vad jag ska ta mig till

Liknande trådar

  1. Nu får jag väl inga svar...
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 19:20
  2. Inga svar...???
    By Lite ledsen in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 00:52
  3. Inga svar...
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:54
  4. Inga svar..
    By Missemu in forum Styvfamiljer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 14:12
  5. Inga svar och mer oro...
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar