Möhippa i morgon
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Möhippa i morgon

    I morgon är det dags för möhippa för en mina bästa vänner. Vi ska bla. ha lite mini-spa och hon ska få göra en skivinspelning.
    Jag har sett fram emot denna dag länge men nu har jag blandade känslor. Jag ammar ju nästan Ebba helt än. Hon vägrar dricka ur flaska, kopp, pipmugg och mugg. Har provat både urpumpat och ersättning. Hennes grötsmakisar är ju långt ifrån stora så hon blir inte proppmätt på dem. Och mat äter hon inte alls.
    Jag hade ju ändå räknat med att åka hem nån gång under dagen och amma men nu ser det ut att bli några gånger istället. Det tar ca 25 min hem från stan så det är ju överkomligt. Kanske händer det ett mirakel när jag är borta och inte kommer med bröstet direkt hon vill ha det. Eller så blir det långa 25 min av skrik innan jag är hemma....

    Håll tummarna för oss!!
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  2. 1
    Möhippa i morgon I morgon är det dags för möhippa för en mina bästa vänner. Vi ska bla. ha lite mini-spa och hon ska få göra en skivinspelning.
    Jag har sett fram emot denna dag länge men nu har jag blandade känslor. Jag ammar ju nästan Ebba helt än. Hon vägrar dricka ur flaska, kopp, pipmugg och mugg. Har provat både urpumpat och ersättning. Hennes grötsmakisar är ju långt ifrån stora så hon blir inte proppmätt på dem. Och mat äter hon inte alls.
    Jag hade ju ändå räknat med att åka hem nån gång under dagen och amma men nu ser det ut att bli några gånger istället. Det tar ca 25 min hem från stan så det är ju överkomligt. Kanske händer det ett mirakel när jag är borta och inte kommer med bröstet direkt hon vill ha det. Eller så blir det långa 25 min av skrik innan jag är hemma....

    Håll tummarna för oss!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Glöm inte att ha riktigt riktigt roligt på möhippan också!

    Visst kanske det blir skrik hemma, men det är ju inte så att ni inte erbjuder något annat, vem vet förresten, kanske det går bättre när du inte är i närheten och inget annat bjuds. Har du provat på hipps 4-månaders gröt förresten, den skall tydligen vara supersöt, så att bebisar som vägrar äta lassar friskt. Jag har hört många som lyckats få igång matvägrare med den.

    Jag skall på möhippa nästa helg, övernatt, för det är långt hemifrån. Det blir första natten utan bebis sedan hon föddes, skall bli superkul. Elin äter dock gröt, så hon får leva på det.
  4. 2
    Glöm inte att ha riktigt riktigt roligt på möhippan också!

    Visst kanske det blir skrik hemma, men det är ju inte så att ni inte erbjuder något annat, vem vet förresten, kanske det går bättre när du inte är i närheten och inget annat bjuds. Har du provat på hipps 4-månaders gröt förresten, den skall tydligen vara supersöt, så att bebisar som vägrar äta lassar friskt. Jag har hört många som lyckats få igång matvägrare med den.

    Jag skall på möhippa nästa helg, övernatt, för det är långt hemifrån. Det blir första natten utan bebis sedan hon föddes, skall bli superkul. Elin äter dock gröt, så hon får leva på det.

Liknande trådar

  1. Ska på möhippa i morgon.....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 07:54
  2. Min möhippa
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 22:55
  3. möhippa
    By annama in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 16:55
  4. möhippa!
    By malin75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 16:36
  5. Möhippa?
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 20:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar