Salt
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Salt

    Fråga mig inte hur, men sambon berättade att Elin fått tag i hela saltkaret och fått i sig typ 2 kryddmått rent salt, när jag inte var hemma.

    Hennes njurar kommer ju få värsta saltchocken. Kan det vara farligt?

    Jag skall på 6 månaders koll med läkare imorgon, måste komma ihåg att fråga...
  2. 1
    Salt Fråga mig inte hur, men sambon berättade att Elin fått tag i hela saltkaret och fått i sig typ 2 kryddmått rent salt, när jag inte var hemma.

    Hennes njurar kommer ju få värsta saltchocken. Kan det vara farligt?

    Jag skall på 6 månaders koll med läkare imorgon, måste komma ihåg att fråga...
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Jag ringde giftinformationscentralen, för vissa saker vill man inte chansa med.

    Vid 1 tsk vid 10 kg barn går farlighetsgräns och Elin väger ju runt 8 kg och fick nog inte i sig så mycket av slickandet på fingrarna.

    Jag fick dock lite särskilda symptom som jag skall hålla koll på och åka in ifall de dyker upp.
  4. 2
    Jag ringde giftinformationscentralen, för vissa saker vill man inte chansa med.

    Vid 1 tsk vid 10 kg barn går farlighetsgräns och Elin väger ju runt 8 kg och fick nog inte i sig så mycket av slickandet på fingrarna.

    Jag fick dock lite särskilda symptom som jag skall hålla koll på och åka in ifall de dyker upp.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Vad skönt att du ringde....
    Man vill ju inte chansa och sen då händer det något så kanman aldrig förlåta sig själv..
    Skönt att höra att det går bra nu..
  6. 3
    Vad skönt att du ringde....
    Man vill ju inte chansa och sen då händer det något så kanman aldrig förlåta sig själv..
    Skönt att höra att det går bra nu..
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Dem är snabba dem små liven har jag börjat märka. Får tag i allt! Vad bra att du ringde så att du inte behöver oroa dig om det ändå har gått bra trots allt.
  8. 4
    Dem är snabba dem små liven har jag börjat märka. Får tag i allt! Vad bra att du ringde så att du inte behöver oroa dig om det ändå har gått bra trots allt.

Liknande trådar

  1. Vad är det med salt?
    By Lattemom in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 14:18
  2. Black lava salt och rökt salt...
    By _annae_ in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 23:33
  3. Salt & salt,vad är skillnaden?
    By peperomia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 08:22
  4. Salt?
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:30
  5. Det här med salt
    By Mizen_m_två in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 11:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar