Arg, pissirriterad & ledsen :(
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Arg, pissirriterad & ledsen :(

    ...Det gäller mig då.

    Nu är det ju så att Nova ska bli storasyster snart & då blir det ju så att hon & lillebror får gå ner i tid, inge konstigt med det.

    Lillebror kommer att få en ny plats på dagis, en resursplats eftersom han är så sen med sitt tal, & han kommer att gå 5 dagar i veckan 5 timmar om dagen, kanon bra

    Nu till det kniviga...
    Nova får inte gå kvar på dagiset hon ska förflyttas till någon verksamhet för 3 timmas barn.
    Det värsta är att verksamheten ligger i en lågstadieskola *grrr*
    Så dom vill att min 4-åring ska ha sina raster med 1-6 stadie klasser, skulle inte tro det!
    Är så ledsen & arg för detta & tycker att Nova har sin rätt att behålla sin plats på sin avdelning då hon har en bror som ska gå kvar, syskon har ju förtur.

    Vi kommer att kämpa för hennes skull & lite tur i oturen sitter en annan familj i samma sits så vi tänker kämpa tillsammans.

    Vad f-n ska man göra??
    // F m. stor prinsessa, mellan prins & liten sessa.

    "När man inte vet var man ska, varför skynda?
    man vet ju ändå inte när man kommer fram".../ Nalle Puh
  2. 1
    Arg, pissirriterad & ledsen :( ...Det gäller mig då.

    Nu är det ju så att Nova ska bli storasyster snart & då blir det ju så att hon & lillebror får gå ner i tid, inge konstigt med det.

    Lillebror kommer att få en ny plats på dagis, en resursplats eftersom han är så sen med sitt tal, & han kommer att gå 5 dagar i veckan 5 timmar om dagen, kanon bra

    Nu till det kniviga...
    Nova får inte gå kvar på dagiset hon ska förflyttas till någon verksamhet för 3 timmas barn.
    Det värsta är att verksamheten ligger i en lågstadieskola *grrr*
    Så dom vill att min 4-åring ska ha sina raster med 1-6 stadie klasser, skulle inte tro det!
    Är så ledsen & arg för detta & tycker att Nova har sin rätt att behålla sin plats på sin avdelning då hon har en bror som ska gå kvar, syskon har ju förtur.

    Vi kommer att kämpa för hennes skull & lite tur i oturen sitter en annan familj i samma sits så vi tänker kämpa tillsammans.

    Vad f-n ska man göra??
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    det låter ju inte klokt. Har ingen aning om hur du ska göra, men jag tycker det låter helgalet och har inte hört någon förskola som gör så. Är det att de har så många 15-timmarsbarn så de slår ihop till ett eget 15-timmarsdagis? Är inte vitsen att de ska gå kvar med sina kompisar?

    Förstår inte alls hur de tänker. Hoppas att det löser sig
  4. 2
    det låter ju inte klokt. Har ingen aning om hur du ska göra, men jag tycker det låter helgalet och har inte hört någon förskola som gör så. Är det att de har så många 15-timmarsbarn så de slår ihop till ett eget 15-timmarsdagis? Är inte vitsen att de ska gå kvar med sina kompisar?

    Förstår inte alls hur de tänker. Hoppas att det löser sig
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Jag har aldrig hört något liknande. Men två funderingar som jag får är
    *Vad är anledningen till att ha alla 15-timmars barn samlade på denna skola?
    *och vad händer efter föräldraledigheten? Har hon då rätt att få tillbaka sin plats på den gamla förskolan eller måste hon byta igen?

    Jag tycker inte att det verkar helt genomtänkt och jag hoppas att ni får gehör för era klagomål. Kämpa på!!
  6. 3
    Jag har aldrig hört något liknande. Men två funderingar som jag får är
    *Vad är anledningen till att ha alla 15-timmars barn samlade på denna skola?
    *och vad händer efter föräldraledigheten? Har hon då rätt att få tillbaka sin plats på den gamla förskolan eller måste hon byta igen?

    Jag tycker inte att det verkar helt genomtänkt och jag hoppas att ni får gehör för era klagomål. Kämpa på!!

Liknande trådar

  1. ledsen
    By Smirran in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 09:49
  2. Så ledsen
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 09:45
  3. Oxå ledsen son...
    By ledsen in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 18:25
  4. Ledsen... såååå ledsen (ot)
    By ting- in forum Autismspektrum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:17
  5. Orolig..och ledsen ledsen
    By mina in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar