Ni med fler barn..
_0811 Novemberbarn
  1. Lincoln
    #1

    Ni med fler barn..

    När brukar dom komma in i sk. "Mes-åldern" ??
    (Har även hört ordet "spökåldern")
    Har hört att det är nån månad (ibland blir den till år) där de är jätteblyga, rädda eller väldigt osäkra med andra människor?

    Freyja inte kommit dit än iallafall.

    Vem som helst får bära, och ju fler folk som pratar med henne desto roligare har hon.
    Totalt oblyg!

    Jag var likadan, men sen blev jag extremt mesig!!!
    Ingen fick titta på mig, ingen mer än mamma och mormor fick hålla i mig.
    Jag skrek som en plågad gris så fort någon annan var i närheten!!

    Har era barn hamnat i såna perioder, och om ja, när var det isåfall?
  2. 1
    Ni med fler barn.. När brukar dom komma in i sk. "Mes-åldern" ??
    (Har även hört ordet "spökåldern")
    Har hört att det är nån månad (ibland blir den till år) där de är jätteblyga, rädda eller väldigt osäkra med andra människor?

    Freyja inte kommit dit än iallafall.

    Vem som helst får bära, och ju fler folk som pratar med henne desto roligare har hon.
    Totalt oblyg!

    Jag var likadan, men sen blev jag extremt mesig!!!
    Ingen fick titta på mig, ingen mer än mamma och mormor fick hålla i mig.
    Jag skrek som en plågad gris så fort någon annan var i närheten!!

    Har era barn hamnat i såna perioder, och om ja, när var det isåfall?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Min stora grabb har precis blivit sådan och han flyller 3 i augusti, vägrar göra något själv eller prata med andra vuxna än mamma och pappa och mormor sedan en månad tillbaka.

    Han har alltid varit supersocial innan.
  4. 2
    Min stora grabb har precis blivit sådan och han flyller 3 i augusti, vägrar göra något själv eller prata med andra vuxna än mamma och pappa och mormor sedan en månad tillbaka.

    Han har alltid varit supersocial innan.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Faktiskt började det i förrgår Fritidsfröken som alltid har fått honom att skratta tom när han gråtit var så läskig så Daniel istället började gråta. Sen kom lillmamma (storasyster) och svichade förbi och då kan man bara skratta Han älskar henne nästan mer än mamma.
    Hon var också rädd men det var för allt, spring i trappan, flygplan ute, nya människor och andra barn. Jättejobbigt eftersom det höll i sig tills för ett 1/2 år sedan, hon fyller 9 i augusti. Men hon är ett extremfall, tror jag
  6. 3
    Faktiskt började det i förrgår Fritidsfröken som alltid har fått honom att skratta tom när han gråtit var så läskig så Daniel istället började gråta. Sen kom lillmamma (storasyster) och svichade förbi och då kan man bara skratta Han älskar henne nästan mer än mamma.
    Hon var också rädd men det var för allt, spring i trappan, flygplan ute, nya människor och andra barn. Jättejobbigt eftersom det höll i sig tills för ett 1/2 år sedan, hon fyller 9 i augusti. Men hon är ett extremfall, tror jag
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Inte än

    Love är 3 nu och har aldrig varit rädd för andra. Vi har alltid kunnat lämna honom till vem som helst en stund. När han var liten kunde jag lämna honom sovandes i vagnen till en kompis och när han vaknade var han så glad att se henne och få leka med henne trots att de inte kände varandra.
    Det finns väl flera olika åldrar när det är vanligt att de inte vill vara med främmande människor. Det är väl vanligt runt 9 mån om jag inte minns fel. Men som sagt Love har aldrig visat nåt sånt.
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  8. 4
    Inte än Love är 3 nu och har aldrig varit rädd för andra. Vi har alltid kunnat lämna honom till vem som helst en stund. När han var liten kunde jag lämna honom sovandes i vagnen till en kompis och när han vaknade var han så glad att se henne och få leka med henne trots att de inte kände varandra.
    Det finns väl flera olika åldrar när det är vanligt att de inte vill vara med främmande människor. Det är väl vanligt runt 9 mån om jag inte minns fel. Men som sagt Love har aldrig visat nåt sånt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Så olika

    Min dotter har alltid varit rädd för främmande eller till och med andra än mamma & pappa.. känns det som, medan min 4-åring aldrig har haft någon sådan period. Inte ens som bebis. Då kunde vem som helst vara med honom utan att han var rädd... Så det är säkert jätteolika...
  10. 5
    Så olika Min dotter har alltid varit rädd för främmande eller till och med andra än mamma & pappa.. känns det som, medan min 4-åring aldrig har haft någon sådan period. Inte ens som bebis. Då kunde vem som helst vara med honom utan att han var rädd... Så det är säkert jätteolika...

Liknande trådar

  1. Ni med fler än ett barn.
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:15
  2. Fler än ett barn med NPF??
    By pcalma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 08:51
  3. fler barn?
    By petra in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 13:30
  4. 3 barn el. fler
    By Tina me´3 + bf 18/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 10:27
  5. Fler små barn?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar