Ni som har barn i mellanstadiet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Ni som har barn i mellanstadiet

    Eller ändå vet: Hur många barn går det i mellanstadieklasserna hos er? Ni får gärna svara vilken kommun också eller typ av kommun, om ni är öppna med sånt.
  2. 1
    Ni som har barn i mellanstadiet Eller ändå vet: Hur många barn går det i mellanstadieklasserna hos er? Ni får gärna svara vilken kommun också eller typ av kommun, om ni är öppna med sånt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Min son går i en 4-5a, en friskola, med 4a klasser och de är ca15 barn i varje klass.
  4. 2
    Min son går i en 4-5a, en friskola, med 4a klasser och de är ca15 barn i varje klass.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Det varierar men 25-30 elever kan det nog vara Stockholms kommun
  6. 3
    Det varierar men 25-30 elever kan det nog vara Stockholms kommun
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    #4
    Karlstad kommun, 5a med 22 elever.
  8. 4
    Karlstad kommun, 5a med 22 elever.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    Mina barn

    Vi bor i Stenungsund
    Sonen går i 4:an och de är 25 barn i klassen, dottern går i 6:an de är 17 barn.
    Men det sker neddragningar i kommunen och storleken på klasserna kommer att öka. Dottern börjar /:an till hösten, och där blir de 31 elever.
  10. 5
    Mina barn Vi bor i Stenungsund
    Sonen går i 4:an och de är 25 barn i klassen, dottern går i 6:an de är 17 barn.
    Men det sker neddragningar i kommunen och storleken på klasserna kommer att öka. Dottern börjar /:an till hösten, och där blir de 31 elever.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Glömde att det är ens stor kranskommun till stockholm.
  12. 6
    Glömde att det är ens stor kranskommun till stockholm.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Också Karlstad. Min son börjar 4:an i höst. De blir 22 elever, en parallellklass blir 24/25 och den tredje ungefär lika.
  14. 7
    Också Karlstad. Min son börjar 4:an i höst. De blir 22 elever, en parallellklass blir 24/25 och den tredje ungefär lika.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Del av Täby

    De är ca 25 elever i varje klass på mellanstadiet där vi bor... kanske något färre

    Lågstadiet är ca 20-22 elever i varje klass... 4 klasser som till mellanstadiet slås ihop till 3 klasser (men sedan droppar några av på vägen till andra skolor, så...)
  16. 8
    Del av Täby

    De är ca 25 elever i varje klass på mellanstadiet där vi bor... kanske något färre

    Lågstadiet är ca 20-22 elever i varje klass... 4 klasser som till mellanstadiet slås ihop till 3 klasser (men sedan droppar några av på vägen till andra skolor, så...)
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9
    I sonens klass var de 19 elever, i mellandotterns klass är de nu 23 och l lilltjejens klass kommer de att vara 26.

    I deras skola kan klasserna vara upp till 30 elever sen delar de klassen i två.
    Vi bor i Täby och de går i en kommunal skola.
  18. 9
    I sonens klass var de 19 elever, i mellandotterns klass är de nu 23 och l lilltjejens klass kommer de att vara 26.

    I deras skola kan klasserna vara upp till 30 elever sen delar de klassen i två.
    Vi bor i Täby och de går i en kommunal skola.
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10
    Kommunal skola (imt)
  20. 10
    Kommunal skola (imt)
  21. Medlem sedan
    Mar 1998
    #11
    9 st 6r är de i dotterns klass. Det är en blandad klass så det är väl någon 4:a och 5:a också.
  22. 11
    9 st 6r är de i dotterns klass. Det är en blandad klass så det är väl någon 4:a och 5:a också.
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Tack för svar om skolan! Vi har 18 barn i snitt i vår kommun nu, men det ska sparas mycket och snart har vi klasser med 30 barn i snitt! Jag tycker att det är galet mycket...
  24. 12
    Tack för svar om skolan! Vi har 18 barn i snitt i vår kommun nu, men det ska sparas mycket och snart har vi klasser med 30 barn i snitt! Jag tycker att det är galet mycket...
  25. Medlem sedan
    Feb 2005
    #13
    Ja 30 är mycket - men det är inte bara antalet barn som spelar in för hur det fungerar.
    Jag kan utan vidare säga att lilltjejens klass med 26 elever är ljusår mycket bättre att gå i än vad sonens med bara 19 var. Vi har upplevd i detta fall hur mycket det betyder med en skicklig lärare och andra kompetenta resurser.
    Sen är det ofta 2 vuxna i klassrummet med varje klass i barnens skola, läraren plus antigen en från fritids eller annan extra resurs.
  26. 13
    Ja 30 är mycket - men det är inte bara antalet barn som spelar in för hur det fungerar.
    Jag kan utan vidare säga att lilltjejens klass med 26 elever är ljusår mycket bättre att gå i än vad sonens med bara 19 var. Vi har upplevd i detta fall hur mycket det betyder med en skicklig lärare och andra kompetenta resurser.
    Sen är det ofta 2 vuxna i klassrummet med varje klass i barnens skola, läraren plus antigen en från fritids eller annan extra resurs.
  27. Medlem sedan
    Jan 1999
    #14
    Min son går i en 3-5:a, och de är 28 elever totalt.
    Vi bor i en kommun precis utanför Göteborg, med ca 31 000 invånare.
  28. 14
    Min son går i en 3-5:a, och de är 28 elever totalt.
    Vi bor i en kommun precis utanför Göteborg, med ca 31 000 invånare.
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    2 vuxna verkar det inte vara tal om här, alla extra resurser ska bort också :-(. Plus att barnen ska bussas mellan en och två mil till nya storskolor på centralorten (från fjärde klass) och att mellanstadierna läggs ner helt i orterna utanför centralorten :-(.
  30. 15
    2 vuxna verkar det inte vara tal om här, alla extra resurser ska bort också :-(. Plus att barnen ska bussas mellan en och två mil till nya storskolor på centralorten (från fjärde klass) och att mellanstadierna läggs ner helt i orterna utanför centralorten :-(.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    18 i ena och 22 i andra.
  32. 16
    18 i ena och 22 i andra.
  33. Medlem sedan
    Jan 1999
    #17
    De har förresten 2 lärare, en på heltid och en 80%
  34. 17
    De har förresten 2 lärare, en på heltid och en 80%
  35. Salander
    #18
    mellan 21-30 elever ungefär. Beroende på hur många som är födda det året. Snitt runt 25 kanske
  36. 18
    mellan 21-30 elever ungefär. Beroende på hur många som är födda det året. Snitt runt 25 kanske
  37. Medlem sedan
    Nov 2008
    #19

    Friskola i Skinnskattebergs...

    kommun.
    Min bonusdotter går i en 4-6:a och jag tror att dom är 12 st. Till hösten blir dom 17 st. i 4-6:an (då kommer även min son att gå i den klassen). Egentligen är gränsen satt till 15 barn/klass men höstens "grupp" är så bra sammansatt så det görs ett undantag.
    Mina barn kommer ALDRIG att gå i Skinnskattebergs kommunala skola !
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  38. 19
    Friskola i Skinnskattebergs... kommun.
    Min bonusdotter går i en 4-6:a och jag tror att dom är 12 st. Till hösten blir dom 17 st. i 4-6:an (då kommer även min son att gå i den klassen). Egentligen är gränsen satt till 15 barn/klass men höstens "grupp" är så bra sammansatt så det görs ett undantag.
    Mina barn kommer ALDRIG att gå i Skinnskattebergs kommunala skola !
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20
    24 barn i en 4:a.
    Lantbygdsskola, men en väldigt poppis sådan.
    182 elever på hela skolan.
  40. 20
    24 barn i en 4:a.
    Lantbygdsskola, men en väldigt poppis sådan.
    182 elever på hela skolan.

Liknande trådar

  1. Engelskläxa i mellanstadiet.
    By Gabricia in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 22:38
  2. Barn i mellanstadiet
    By Har ni någon idé? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 08:12
  3. Ni som har barn på mellanstadiet
    By ~Ida~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 13:55
  4. Gå kvar på mellanstadiet ett år?
    By Mmmadeleine in forum Skolbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 15:50
  5. Skolresa i mellanstadiet
    By KarolinaA in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 14:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar