förvärkar eller latensfas? Fan vet..
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    förvärkar eller latensfas? Fan vet..

    Jag har blivit hemskickad från förlossningen två gånger nu på bara några dagar (fått åka in för misstänkt havandeskapsförgiftning, lång historia). Natten mellan torsdag och fredag spenderades på rum på förlossningen eftersom intaget var fullt, hade regelbundna sammandragningar/värkar var femte minut hela natten som kändes rätt rejält. Så när de skulle kolla tappen igår morse var jag ganska så säker på att något måste ha hänt..icke sa nicke, fortfarande hård och omogen...suck. Så det blev hemgång trots att jag fortfarande hade dessa käcka sammandragningar. De fortsatte hela dagen igår med ojämna mellanrum och hela natten. Förvärkar? Latensfas? Pinvärkar? Vem vet. Hur länge ska man orka vara vaken och framförallt hur ska man orka om/när det verkligen sätter igång på riktigt??? Usch vad jag är less. Någon som haft något liknande?
  2. 1
    förvärkar eller latensfas? Fan vet.. Jag har blivit hemskickad från förlossningen två gånger nu på bara några dagar (fått åka in för misstänkt havandeskapsförgiftning, lång historia). Natten mellan torsdag och fredag spenderades på rum på förlossningen eftersom intaget var fullt, hade regelbundna sammandragningar/värkar var femte minut hela natten som kändes rätt rejält. Så när de skulle kolla tappen igår morse var jag ganska så säker på att något måste ha hänt..icke sa nicke, fortfarande hård och omogen...suck. Så det blev hemgång trots att jag fortfarande hade dessa käcka sammandragningar. De fortsatte hela dagen igår med ojämna mellanrum och hela natten. Förvärkar? Latensfas? Pinvärkar? Vem vet. Hur länge ska man orka vara vaken och framförallt hur ska man orka om/när det verkligen sätter igång på riktigt??? Usch vad jag är less. Någon som haft något liknande?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Jag har haft värkar/sammandragningar nu snart en vecka. Slemproppen började gå i onsdags. I fredags blev jag rejält blöt i trosorna så jag trodde det var vattnet som börjat gått. Åkte in på förlossning i går där de konstaterade att det inte var vattnet utan bara tunnflytande genomskinliga flytningar. Det kommer även slem. Jag har 2 barn sen tidigare och de förlossningarna har startat pangbom med värkar och så har det varit klart. Så denna gång känns som det inte kommer nåt barn, fast det gör det ju men det känns avlägset.. Jag har gått 2 dagar över tiden nu.
    Hoppas det sätter igång för dig snart!
  4. 2
    Jag har haft värkar/sammandragningar nu snart en vecka. Slemproppen började gå i onsdags. I fredags blev jag rejält blöt i trosorna så jag trodde det var vattnet som börjat gått. Åkte in på förlossning i går där de konstaterade att det inte var vattnet utan bara tunnflytande genomskinliga flytningar. Det kommer även slem. Jag har 2 barn sen tidigare och de förlossningarna har startat pangbom med värkar och så har det varit klart. Så denna gång känns som det inte kommer nåt barn, fast det gör det ju men det känns avlägset.. Jag har gått 2 dagar över tiden nu.
    Hoppas det sätter igång för dig snart!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Jag hade pinvärkar i tre dygn då jag fick min dotter. I perioder var de regelbundna och täta, men ibland kunde det gå 30-40 minuter emellan. På morgonen det fjärde dygnet stod jag inte ut längre och åkte in till förlossningen där jag fick något som stoppade verkarna (bricanyl?) och något att sova på. Så jag vilade under förmiddagen och sedan fram emot kvällen så drog värkarna igång igen och då såg de att det ändå verkade vara på gång för linmodertappen var utplånad, så då satte de igång förlossningen.

    Har du provat att bada för att se om det stillar värkarna lite? Försök också att vila så mycket du kan.

    Hoppas att det lugnar sig så du hinner hämta dig innan det är dags på riktigt!!!

    *På besök från juni-gruppen*
  6. 3
    Jag hade pinvärkar i tre dygn då jag fick min dotter. I perioder var de regelbundna och täta, men ibland kunde det gå 30-40 minuter emellan. På morgonen det fjärde dygnet stod jag inte ut längre och åkte in till förlossningen där jag fick något som stoppade verkarna (bricanyl?) och något att sova på. Så jag vilade under förmiddagen och sedan fram emot kvällen så drog värkarna igång igen och då såg de att det ändå verkade vara på gång för linmodertappen var utplånad, så då satte de igång förlossningen.

    Har du provat att bada för att se om det stillar värkarna lite? Försök också att vila så mycket du kan.

    Hoppas att det lugnar sig så du hinner hämta dig innan det är dags på riktigt!!!

    *På besök från juni-gruppen*

Liknande trådar

  1. Lång latensfas
    By mariagon in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 12:29
  2. Förvärkar eller?
    By MondoCane in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 17:42
  3. Förvärkar eller nåt annat?
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 23:10
  4. lång latensfas
    By Längtar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 07:29
  5. Sd eller förvärkar??
    By Linda m Elias o bf 29/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar