Skenor
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Skenor

    Idag när det har varit en härlig sommardag och jag har varit klädd i shorts och t-shirt kom jag att tänka på min barndoms skenor. Jag hade nästan alltid skenor och ganska klumpiga skor samt långbyxor på mig. När jag var så liten att jag kröp omkring och lekte var det nödvändigt med skor och långbyxor för att inte skrapa sönder fötter och ben. Men jag var klädd så även när jag blev äldre och mest satt i rullstol. Nu har jag inte haft skenor på säkert 30 år och idag har jag varit utan skor större delen av dagen.

    Hur gör ni med era barn en varm sommardag, bär de skenor eller slipper de dem när värmen kommer?
  2. 1
    Skenor Idag när det har varit en härlig sommardag och jag har varit klädd i shorts och t-shirt kom jag att tänka på min barndoms skenor. Jag hade nästan alltid skenor och ganska klumpiga skor samt långbyxor på mig. När jag var så liten att jag kröp omkring och lekte var det nödvändigt med skor och långbyxor för att inte skrapa sönder fötter och ben. Men jag var klädd så även när jag blev äldre och mest satt i rullstol. Nu har jag inte haft skenor på säkert 30 år och idag har jag varit utan skor större delen av dagen.

    Hur gör ni med era barn en varm sommardag, bär de skenor eller slipper de dem när värmen kommer?
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Hej!
    I dag har det varit varmt här i Malmö så sonen fick vara utan skenor i sina sandaler.
    Skoldagar har vi kört halva dan så är skenor på bla för att han ska stå ett tag, på em så av med skenor då ha blir så varm.
    Skulle fötterna svullna av värmen så inga skenor av naturlig orsak.

    Eva med Jakob
  4. 2
    Hej!
    I dag har det varit varmt här i Malmö så sonen fick vara utan skenor i sina sandaler.
    Skoldagar har vi kört halva dan så är skenor på bla för att han ska stå ett tag, på em så av med skenor då ha blir så varm.
    Skulle fötterna svullna av värmen så inga skenor av naturlig orsak.

    Eva med Jakob
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Svullna fötter

    Svullna fötter i värmen har jag ofta och får då tränga på mig skor. Är jag hemma såna dagar eller bara ute med hunden här i närheten så skippar jag skorna och är barfota och struntar i om folk tittar.
  6. 3
    Svullna fötter Svullna fötter i värmen har jag ofta och får då tränga på mig skor. Är jag hemma såna dagar eller bara ute med hunden här i närheten så skippar jag skorna och är barfota och struntar i om folk tittar.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    På jämt...

    i rullstolen är det ett måste då benen svullnar *alltid*. Men hemma i solstolen i liggande läge fungerar det bra utan! Låter härligt att kunna slippa dom
  8. 4
    På jämt... i rullstolen är det ett måste då benen svullnar *alltid*. Men hemma i solstolen i liggande läge fungerar det bra utan! Låter härligt att kunna slippa dom

Liknande trådar

  1. skenor?
    By Naima in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 17:02
  2. plast skenor
    By Naima in forum Klumpfot
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 21:38
  3. skenor?
    By Naima in forum Klumpfot
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:14
  4. Skor - skenor
    By micra1 in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 14:30
  5. Skenor efterlyses
    By Anso m F-02 o A-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar