Dålig hy!
_97 Alla barn
  1. Claras mamma
    #1

    Dålig hy!

    Är det fler än jag vars barn redan fått finnar? Min 11,5-åring har en hel del i ansiktet och även uppe på ryggen. Jag hade också dålig hy som ung, men inte så tidigt som dottern, tror det började först i 13-14-årsåldern. Har köpt skonsam tvål på apoteket, men där sa de att man inte ska behandla alltför tidigt, utan bara se till att hålla rent. Blir det värre senare får man börja med aktiv behandling. Dottern själv bryr sig inte så mycket, det är faktiskt mest jag som lider i hennes ställe, kanske jag drar paralleller med min egen ungdom? Tar gärna emot tips om någon har!
  2. 1
    Dålig hy! Är det fler än jag vars barn redan fått finnar? Min 11,5-åring har en hel del i ansiktet och även uppe på ryggen. Jag hade också dålig hy som ung, men inte så tidigt som dottern, tror det började först i 13-14-årsåldern. Har köpt skonsam tvål på apoteket, men där sa de att man inte ska behandla alltför tidigt, utan bara se till att hålla rent. Blir det värre senare får man börja med aktiv behandling. Dottern själv bryr sig inte så mycket, det är faktiskt mest jag som lider i hennes ställe, kanske jag drar paralleller med min egen ungdom? Tar gärna emot tips om någon har!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Ja, o min dotter har nog ärvt det från sin pappa, som i senare år medicinerades mot sina problem.

    Maja får mest plitor i pannan,... så dom syns ju inte så mycket... o honverkar inte heller ha så ont av dom...
    Mest jag som lider, här oxå...
    Jag försöker inte göra så stor affär av det, eftersom hon själv inte bryr sej....

    Har pratat med hud mottagningen, där hennes pappa gick.
    Men man va tvungen att få remiss från VC, o dit vill jag inte gå o säga att vi har problem med hennes hy... hon tycker ju inte det....

    Men jag hoppas vi får "förtur" till hud mottagningen om hon får problem....
    Som sagt va både hennes pappa o faster har medicinerat för detta... dom har i sin tur ärvt det av sin mamma....

    Långt o dåligt med råd... .... men fler med samma problem...
  4. 2
    Ja, o min dotter har nog ärvt det från sin pappa, som i senare år medicinerades mot sina problem.

    Maja får mest plitor i pannan,... så dom syns ju inte så mycket... o honverkar inte heller ha så ont av dom...
    Mest jag som lider, här oxå...
    Jag försöker inte göra så stor affär av det, eftersom hon själv inte bryr sej....

    Har pratat med hud mottagningen, där hennes pappa gick.
    Men man va tvungen att få remiss från VC, o dit vill jag inte gå o säga att vi har problem med hennes hy... hon tycker ju inte det....

    Men jag hoppas vi får "förtur" till hud mottagningen om hon får problem....
    Som sagt va både hennes pappa o faster har medicinerat för detta... dom har i sin tur ärvt det av sin mamma....

    Långt o dåligt med råd... .... men fler med samma problem...
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Nä, det är ju ingen idé att göra saken större, dessutom när de själva inte bryr sig så mycket ännu, du har rätt! Komplexen kommer nog med åren...Och medicinera redan vid 12 år är i tidigaste laget. Jag får leta upp nåt medel som lindrar det värsta. Tack för svar!
  6. 3
    Nä, det är ju ingen idé att göra saken större, dessutom när de själva inte bryr sig så mycket ännu, du har rätt! Komplexen kommer nog med åren...Och medicinera redan vid 12 år är i tidigaste laget. Jag får leta upp nåt medel som lindrar det värsta. Tack för svar!
  7. maylin
    #4

    Fet hy

    Min 12 åring har fet hy och får snabbtfett hår nu. Har har stora pormaskar mest runt näsan och får nån småfinne då och då.
    Han har även börjat få lite hår under näsan och rösten är på väg att ändras.
  8. 4
    Fet hy Min 12 åring har fet hy och får snabbtfett hår nu. Har har stora pormaskar mest runt näsan och får nån småfinne då och då.
    Han har även börjat få lite hår under näsan och rösten är på väg att ändras.
  9. Medlem sedan
    Mar 1999
    #5

    Här med...

    Hej! Skulle precis lägga in ett inlägg om detta, ja...vår 12-åring börjar få finnar på näsan. Är det för tidigt att han börjar använda såna pads Clearasil?
  10. 5
    Här med... Hej! Skulle precis lägga in ett inlägg om detta, ja...vår 12-åring börjar få finnar på näsan. Är det för tidigt att han börjar använda såna pads Clearasil?
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    Min son har fått kroppbehåring, svettlukt och finnar, en vanlig tonåring med andra ord.
    Finnarna började vid årskiftet men istället för att irritera sig på dom så är han stolt över att bli stor.
    Men nu har han bara 4-5 röda finnar i ansiktet, inte så mycket.
  12. 6
    Min son har fått kroppbehåring, svettlukt och finnar, en vanlig tonåring med andra ord.
    Finnarna började vid årskiftet men istället för att irritera sig på dom så är han stolt över att bli stor.
    Men nu har han bara 4-5 röda finnar i ansiktet, inte så mycket.

Liknande trådar

  1. Uhhh - dålig, DÅLIG mamma..
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:31
  2. Killar- Dålig lust, dålig prestation?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 12:12
  3. dålig våg??
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 08:55
  4. Dålig planering = Dålig vecka!
    By sprengja in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 20:08
  5. Dålig hörsel eller dålig förståelse
    By gunsan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 19:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar