2 nya namn i min skalle
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    2 nya namn i min skalle

    Hittade 2 st nya namn som jag inte kan släppa det ena Dorotea har funnits ett tag men vi släppte det så maken inte gillade det ...Men vi vill ha ett namn som helst inte ligger i topp 100...och det gör inte Dorotea..
    Likaså Peggy har fastnat...
    Sedan innan är favvon Olivia.

    Vad tycker ni?
  2. 1
    2 nya namn i min skalle Hittade 2 st nya namn som jag inte kan släppa det ena Dorotea har funnits ett tag men vi släppte det så maken inte gillade det ...Men vi vill ha ett namn som helst inte ligger i topp 100...och det gör inte Dorotea..
    Likaså Peggy har fastnat...
    Sedan innan är favvon Olivia.

    Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Oj, som norrlänning tänker jag direkt på samhället Dorotea! Men det är ju ett kvinnonamn och fint, så varför inte?!
    /Mari med Alvin 18/6-07 och Pelle med bf 26/6-09
  4. 2
    Oj, som norrlänning tänker jag direkt på samhället Dorotea! Men det är ju ett kvinnonamn och fint, så varför inte?!
    /Mari med Alvin 18/6-07 och Pelle med bf 26/6-09
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag förstod nästan att nån skulle tänka på byn...men det ett kvinnonamn som betyder "Guds gåva" på latin, tydligen:-)
  6. 3
    Jag förstod nästan att nån skulle tänka på byn...men det ett kvinnonamn som betyder "Guds gåva" på latin, tydligen:-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    olivia är vårt namn som vi har om det blir en flicka och lustigt nog oliver om en kille
    så bra val Dorotea gilla rjag inte då det är en ort för mig och inte kommer jag döpa mitt barn till Skövde som oxå är en ort, men valet är erat!
  8. 4
    olivia är vårt namn som vi har om det blir en flicka och lustigt nog oliver om en kille
    så bra val Dorotea gilla rjag inte då det är en ort för mig och inte kommer jag döpa mitt barn till Skövde som oxå är en ort, men valet är erat!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Men faktiskt så må det vara en ort men det är ett namn också som jag skrev betyder Gudsgåva men men...
    Peggy då?
    Olivia är vår favorit och det tror jag det blir också så men man vill ha lite att välja på...
    Vi hade Johannes om det hade vart en kille eller Edwin
  10. 5
    Men faktiskt så må det vara en ort men det är ett namn också som jag skrev betyder Gudsgåva men men...
    Peggy då?
    Olivia är vår favorit och det tror jag det blir också så men man vill ha lite att välja på...
    Vi hade Johannes om det hade vart en kille eller Edwin
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Jag tycker att Olivia är jättefint.. De andra vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, som dom skrev ovan om Dorotea så är det ett ortsnamn för mig.. Peggy kan ju visserligen vara lite coolt och ovanligt men samtidigt låter det som ett väldigt "hårt" namn.. Äh, jag vet inte..
    Men inte ska man bry sig om vad andra tycker utan välja det som känns bäst för er.. =)
  12. 6
    Jag tycker att Olivia är jättefint.. De andra vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, som dom skrev ovan om Dorotea så är det ett ortsnamn för mig.. Peggy kan ju visserligen vara lite coolt och ovanligt men samtidigt låter det som ett väldigt "hårt" namn.. Äh, jag vet inte..
    Men inte ska man bry sig om vad andra tycker utan välja det som känns bäst för er.. =)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Med största sannolikhet så kommer det bli Olivia eftersom vi pratat om Olivia hela tiden sen vi fick veta att det var en tjej, men maken hakade upps ig på att vi bara hade ett tilltalsnamn...

    Ser en mörkhårig tjej framför mig med blå ögon;-)
  14. 7
    Med största sannolikhet så kommer det bli Olivia eftersom vi pratat om Olivia hela tiden sen vi fick veta att det var en tjej, men maken hakade upps ig på att vi bara hade ett tilltalsnamn...

    Ser en mörkhårig tjej framför mig med blå ögon;-)
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    *smakar lite på namnen* hmm, Peggy är inte min favorit men det ska ni inte bry er om- ni ska ju precis som de andra skriver välja ett namn som ni gillar
    Olivia är fint men som du skriver rätt vanligt. Tycker ifs inte ni ska fästa er vid det heller. Om jag inte har fel var Olivia vanligare för några år sedan? Sådant svänger ju. När vi gav vår dotter namnet Lova för snart 5½ år sedan var det relativt ovanligt- nu finns det massor av små "Lovor" men inte gör det oss något
    Så till Dorotea- ju mer jag provar att säga det desto bättre tycker jag det känns. Tycker faktiskt det känns som ett riktigt sött namn på en liten flicka (Ett annat namn som jag på något sätt tycker är lite likt Dorotea (fråga inte hur jag ser likheten ) och som jag gillar är Beata. Det namnet gick dock inte hem hos sambon så hos oss blir det en liten Elma).
    Lycka till med namnvalet.
  16. 8
    *smakar lite på namnen* hmm, Peggy är inte min favorit men det ska ni inte bry er om- ni ska ju precis som de andra skriver välja ett namn som ni gillar
    Olivia är fint men som du skriver rätt vanligt. Tycker ifs inte ni ska fästa er vid det heller. Om jag inte har fel var Olivia vanligare för några år sedan? Sådant svänger ju. När vi gav vår dotter namnet Lova för snart 5½ år sedan var det relativt ovanligt- nu finns det massor av små "Lovor" men inte gör det oss något
    Så till Dorotea- ju mer jag provar att säga det desto bättre tycker jag det känns. Tycker faktiskt det känns som ett riktigt sött namn på en liten flicka (Ett annat namn som jag på något sätt tycker är lite likt Dorotea (fråga inte hur jag ser likheten ) och som jag gillar är Beata. Det namnet gick dock inte hem hos sambon så hos oss blir det en liten Elma).
    Lycka till med namnvalet.
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Tycker att Olivia är ett jättefint namn. När det gäller Peggy kommer jag att tänka på "våra värsta år"...
    Dorotea är inte så dumt. Tror att man glömmer bort att det är en ort efter ett tag.
  18. 9
    Tycker att Olivia är ett jättefint namn. När det gäller Peggy kommer jag att tänka på "våra värsta år"...
    Dorotea är inte så dumt. Tror att man glömmer bort att det är en ort efter ett tag.
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    Olivia och Dorotea tycker jag är superfint. Kanske kan man stava Dorothea så blir det inte precis som orten? Men jag tänker att det är en ort döpt efter en kvinna och inte tvärtom så mig stör det inte. Peggy tänker jag på grisen i mupparna, men som någon annan skrev så finns ska man inte lyssna så mycket på andra.

    Kram!
  20. 10
    Olivia och Dorotea tycker jag är superfint. Kanske kan man stava Dorothea så blir det inte precis som orten? Men jag tänker att det är en ort döpt efter en kvinna och inte tvärtom så mig stör det inte. Peggy tänker jag på grisen i mupparna, men som någon annan skrev så finns ska man inte lyssna så mycket på andra.

    Kram!
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Peggy är fint lite för utländsk för oss
  22. 11
    Peggy är fint lite för utländsk för oss
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Själv vill jag ju döpa mitt barn till Louie, trots att apan i Djungelboken heter så, så lyssna inte på mig!
  24. 12
    Själv vill jag ju döpa mitt barn till Louie, trots att apan i Djungelboken heter så, så lyssna inte på mig!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Tack! Jo Beata och Bianca och Beatrice har jag haft som förslag men vi heter Haglund i efternamn så maken tyckte att namn på B gick bort eftersom barnet då får initialerna BH...långsökt tyckte jag men men...
  26. 13
    Tack! Jo Beata och Bianca och Beatrice har jag haft som förslag men vi heter Haglund i efternamn så maken tyckte att namn på B gick bort eftersom barnet då får initialerna BH...långsökt tyckte jag men men...
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Antagligen hihi :-)
  28. 14
    Antagligen hihi :-)
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Hahaha vilka roliga assisiationer (åh så felstavat men hjärnan min klarar inte av att klura ut hur det stavas nu)man har till namn.
    Men du har rätt Skulle det bli Dorothea så skulle man nog stava det med th.
  30. 15
    Hahaha vilka roliga assisiationer (åh så felstavat men hjärnan min klarar inte av att klura ut hur det stavas nu)man har till namn.
    Men du har rätt Skulle det bli Dorothea så skulle man nog stava det med th.
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16
    Varför inte Olivia Peggy Dorotea? Med Olivia som tilltalsnamn? Peggy är rätt coolt faktiskt. Dorotea är vackert som ord, och med fin betydelse, men som tilltalsnamn tror jag att det lätt skulle bli så att hon kallas "Dorro" eller nåt liknande och det är ju inte så himla snyggt.
  32. 16
    Varför inte Olivia Peggy Dorotea? Med Olivia som tilltalsnamn? Peggy är rätt coolt faktiskt. Dorotea är vackert som ord, och med fin betydelse, men som tilltalsnamn tror jag att det lätt skulle bli så att hon kallas "Dorro" eller nåt liknande och det är ju inte så himla snyggt.
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17
    Hehe, ja, det var långsökt! Men sant i och för sig.

    Var det i Parlamentet de tog upp det här med pojken som föräldrarna vill döpa till Q kort och gott, och nån sa att det var väl ok om han fick heta Ken i andranamn?
  34. 17
    Hehe, ja, det var långsökt! Men sant i och för sig.

    Var det i Parlamentet de tog upp det här med pojken som föräldrarna vill döpa till Q kort och gott, och nån sa att det var väl ok om han fick heta Ken i andranamn?
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Haha ok i Parlamentet hörde det skämtet hemma :-)
    Men hur ofta använder man sina initialer nuförtiden?

    Jaja en fix idé som han har iallafall...
  36. 18
    Haha ok i Parlamentet hörde det skämtet hemma :-)
    Men hur ofta använder man sina initialer nuförtiden?

    Jaja en fix idé som han har iallafall...
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Det hade kunnat vara en ide men Eva är traditionsbundet så det ändras inte på:-)
    Vi får se vem det är som kommer ut, tror det är en Olivia:-)
  38. 19
    Det hade kunnat vara en ide men Eva är traditionsbundet så det ändras inte på:-)
    Vi får se vem det är som kommer ut, tror det är en Olivia:-)
  39. Medlem sedan
    Oct 2000
    #20
    Jag säger som Fixo.. Olivia Peggy Dorothea (skulle jag ha stavat ) Fast ni ska få in Eva åxå, för visst var det så (jag heter det med)

    Peggy är tufft o Dorothea vackert fast jag hade en bångstyrig favorithäst (russ) som hette så

    Kram på dig

    ps.. *OT* Nu fick vi strömavbrott.. "jippi".. o jag som ville dricka kaffe innan vi går till skolan för att piggna till.. Hoppas att det är ett kort avbrott.. sist hade vi ett på ett par timmar..
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  40. 20
    Jag säger som Fixo.. Olivia Peggy Dorothea (skulle jag ha stavat ) Fast ni ska få in Eva åxå, för visst var det så (jag heter det med)

    Peggy är tufft o Dorothea vackert fast jag hade en bångstyrig favorithäst (russ) som hette så

    Kram på dig

    ps.. *OT* Nu fick vi strömavbrott.. "jippi".. o jag som ville dricka kaffe innan vi går till skolan för att piggna till.. Hoppas att det är ett kort avbrott.. sist hade vi ett på ett par timmar..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Min tjocka skalle
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 20:31
  2. Död skalle keps???
    By Ladymed4 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 16:30
  3. 2 frågor i min skalle
    By Gnagarn in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:56
  4. Sned skalle
    By Graboid in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 21:30
  5. Sned skalle
    By Graboid in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar