Tandlös
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Tandlös

    I vintras slog Alfred i sin ena framtand på förskolan så den blev yttepyttelite lös och jag hoppades att den skulle växa fast igen. Det gjorde den inte, men den blev inte heller mer lös. Men så för ett par veckor sedan gjorde han mig uppmärksam på att tanden var jättelös... Igår trillade den så till slut ut.

    Det känns lite märkligt att han redan nu som 4-åring ska vara tandlös eftersom det inte är länge sedan som storebror tappade sina framtänder (då han var 6,5 år)...

    Här är en bild på honom: http://didriksson.wordpress.com/2009/06/01/trott/
    /Åse
  2. 1
    Tandlös I vintras slog Alfred i sin ena framtand på förskolan så den blev yttepyttelite lös och jag hoppades att den skulle växa fast igen. Det gjorde den inte, men den blev inte heller mer lös. Men så för ett par veckor sedan gjorde han mig uppmärksam på att tanden var jättelös... Igår trillade den så till slut ut.

    Det känns lite märkligt att han redan nu som 4-åring ska vara tandlös eftersom det inte är länge sedan som storebror tappade sina framtänder (då han var 6,5 år)...

    Här är en bild på honom: http://didriksson.wordpress.com/2009/06/01/trott/
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Busunge!

    Våra barns kusin ramlade någongång i treårsåldern och slog i en tand så illa att tanden dog och var tvungen att dras ut. Tycker de ser så busiga ut med glugg, men det gör ju äldre barn som tappar tänder också.
    --oOo-- Mamma till Axel -99, Hjalmar -02 & Signe -05 --oOo--
  4. 2
    Busunge! Våra barns kusin ramlade någongång i treårsåldern och slog i en tand så illa att tanden dog och var tvungen att dras ut. Tycker de ser så busiga ut med glugg, men det gör ju äldre barn som tappar tänder också.

Liknande trådar

  1. Tandlös!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:05
  2. Ej tandlös! :)
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 13:17
  3. Tandlös
    By Sannja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 20:54
  4. tandlös
    By giho34 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 10:33
  5. Tandlös
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar