Mer ep på sommaren?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Mer ep på sommaren?

    Det var väldigt vad det var låg aktivitet här. Jag har själv inte varit inne på månader och det har tydligen inte många andra heller. Hur som helst så undrar jag om någon med barn som har ep har märkt att anfallen förändras under årets ljusaste månader. Min son får betyldigt fler små frånvaroattacker under maj-aug. Enl läkaren finns inga studier som påvisar detta och alltså existerar det inte...... Men jag är helt säker att det beror på ljuset. Nån som har samma erfarenhet?
  2. 1
    Mer ep på sommaren? Det var väldigt vad det var låg aktivitet här. Jag har själv inte varit inne på månader och det har tydligen inte många andra heller. Hur som helst så undrar jag om någon med barn som har ep har märkt att anfallen förändras under årets ljusaste månader. Min son får betyldigt fler små frånvaroattacker under maj-aug. Enl läkaren finns inga studier som påvisar detta och alltså existerar det inte...... Men jag är helt säker att det beror på ljuset. Nån som har samma erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Jag har en vänninna med EP och hon har sagt att hon har det värst just på de tiderna pga. att solen är starkare. Hon använder solglasögon och är försiktigare. Om jag förstod saken rätt så beror det på att solen reflekterar och det glimmar mot saker, löv etc. Svårt att förklara men det är nog ungefär samma ulösande faktisor som tex. spel/tv där det blir snabba, vassa klipp, "blixtrar"
  4. 2
    Jag har en vänninna med EP och hon har sagt att hon har det värst just på de tiderna pga. att solen är starkare. Hon använder solglasögon och är försiktigare. Om jag förstod saken rätt så beror det på att solen reflekterar och det glimmar mot saker, löv etc. Svårt att förklara men det är nog ungefär samma ulösande faktisor som tex. spel/tv där det blir snabba, vassa klipp, "blixtrar"
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Tolkade ep som förkortning för Epilepsi men om det inte var det som menades med EP så får mitt svar räknas bort
  6. 3
    Tolkade ep som förkortning för Epilepsi men om det inte var det som menades med EP så får mitt svar räknas bort

Liknande trådar

  1. Med sommaren...
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 12:58
  2. Bio-sommaren
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 03:34
  3. Sommaren -08
    By esmeral in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 06:51
  4. sommaren!!!
    By Mars1 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 11:28
  5. Sommaren är här!!!
    By joppi33 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 13:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar