Nån som pratar läkarspråk???
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Nån som pratar läkarspråk???

    Vi har varit till doktorn för att Viggo klagat på ont i ryggen ett tag. Jag gissade att det är för att jag har diskbråck och klagar ibland men läkaren tyckte det var säkrast att kolla up det ändå. Han hittade iaf inget fel då och så tog de massa prover och skickade iväg. Nu fick jag ett brav som sa att allt såg normalt ut utom de vita blodkropparna som var normala till antalet men "de olika sorterna avvek litegrann". Vad betyder det??? Nån som har nån koll? Blir lite orolig nu faktiskt för när jag hör vita blodkroppar tänker jag leukemi, men vet inte varför jag tänker på det... Till saken hör att min pappa ligger på sjukhus just nu och de tror det är nåt neurologiskt men vet inte vad så jag går om kring och är helnojjig nu och detta gjorde ju inte saken bättre. Det står att han ska få komma och ta nya prover om tre veckor så det verkar ju inte akut men blir ju nervös såklart...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    Nån som pratar läkarspråk??? Vi har varit till doktorn för att Viggo klagat på ont i ryggen ett tag. Jag gissade att det är för att jag har diskbråck och klagar ibland men läkaren tyckte det var säkrast att kolla up det ändå. Han hittade iaf inget fel då och så tog de massa prover och skickade iväg. Nu fick jag ett brav som sa att allt såg normalt ut utom de vita blodkropparna som var normala till antalet men "de olika sorterna avvek litegrann". Vad betyder det??? Nån som har nån koll? Blir lite orolig nu faktiskt för när jag hör vita blodkroppar tänker jag leukemi, men vet inte varför jag tänker på det... Till saken hör att min pappa ligger på sjukhus just nu och de tror det är nåt neurologiskt men vet inte vad så jag går om kring och är helnojjig nu och detta gjorde ju inte saken bättre. Det står att han ska få komma och ta nya prover om tre veckor så det verkar ju inte akut men blir ju nervös såklart...
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Vänta och se.

    Det är nog bara dumt att spekulera och ännu dummare att läsa på internet, försök låta bli. Det är säkert ingen fara.
    Känner du dig orolig så ring till läkaren ni varit hos och be honom/henne förklara brevet närmare. Det är nog det bästa.
    Tre veckor tyder hursomhelst på att det inte är något akut iaf, tvärtom kanske man vill vänta ut det som ev orsakar förändringen.
    Håller tummarna för att allt ser OK ut nästa gång!
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  4. 2
    Vänta och se. Det är nog bara dumt att spekulera och ännu dummare att läsa på internet, försök låta bli. Det är säkert ingen fara.
    Känner du dig orolig så ring till läkaren ni varit hos och be honom/henne förklara brevet närmare. Det är nog det bästa.
    Tre veckor tyder hursomhelst på att det inte är något akut iaf, tvärtom kanske man vill vänta ut det som ev orsakar förändringen.
    Håller tummarna för att allt ser OK ut nästa gång!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    jag tycker att

    du ska ringa och få en förklaring så du slipper gå och vara orolig, och kanske alldeles i onödan!! Det är lätt att låta fantasin ränna iväg och hitta på det ena värre än det andra... Om du inte redan gjort det, så ta kontakt med läkaren och be att han/hon förklarar innehållet i brevet så du får lite kolla på vad som menades egentligen. Jag tror inte heller det är någon fara på taket om de vill kolla om proverna först om tre veckor, men ring så du får veta! Kram!
    Jalla m storebror H -04 & lillebror O sept -06
  6. 3
    jag tycker att du ska ringa och få en förklaring så du slipper gå och vara orolig, och kanske alldeles i onödan!! Det är lätt att låta fantasin ränna iväg och hitta på det ena värre än det andra... Om du inte redan gjort det, så ta kontakt med läkaren och be att han/hon förklarar innehållet i brevet så du får lite kolla på vad som menades egentligen. Jag tror inte heller det är någon fara på taket om de vill kolla om proverna först om tre veckor, men ring så du får veta! Kram!

Liknande trådar

  1. Översätta läkarspråk?
    By hellokiller+N in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 19:25
  2. Någon som förstår "läkarspråk"?
    By Carina m H03 & E05 in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 13:38
  3. Någon som förstår "läkarspråk"?
    By Carina m H03 & E05 in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 13:54
  4. Någon som förstår läkarspråk?
    By Carina m H03 & E05 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 21:12
  5. Saga pratar o pratar...
    By Helene o Saga in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 11:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar