Lillasyster är här!
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Lillasyster är här!

    I tisdags föddes hon efter en igångsatt förlossning. När väl det hela satte igång så tog det två timmar tills hon var ute, usch jag hade glömt hur ont det gör att föda barn. Men NU är hon här, fantastiskt söt och rar. Lillebror är stolt som en tupp och båda storsyskonen tävlar om att få ligga bredvid henne, hålla henne eller i största allmänhet bara titta och beundra varje andetag och handrörelse hon gör. Dom tycker redan att hon verkar ha lärt sig en hel del. Namnlös är hon dock ännu. Namnförslag???
  2. 1
    Lillasyster är här! I tisdags föddes hon efter en igångsatt förlossning. När väl det hela satte igång så tog det två timmar tills hon var ute, usch jag hade glömt hur ont det gör att föda barn. Men NU är hon här, fantastiskt söt och rar. Lillebror är stolt som en tupp och båda storsyskonen tävlar om att få ligga bredvid henne, hålla henne eller i största allmänhet bara titta och beundra varje andetag och handrörelse hon gör. Dom tycker redan att hon verkar ha lärt sig en hel del. Namnlös är hon dock ännu. Namnförslag???
  3. Malla
    #2

    GRATTIS!

    Så det var redan dags! Tänk vad andras graviditeter går fort Jag förstår att syskonen är lyckliga. Små nyfödda bebisar är ju riktiga underverk Namn är svårt.....Jag har jobbat med en Ingemo och tycker att det är ganska så fräckt, men kanske udda. Likaså är namnet Gurli, men ändå ett namn med stuns. Sedan gillar jag namnet Ally men det har tv-serien förstört Andra namn jag gillar just nu är Edit, Ester och Gunnel.
  4. 2
    GRATTIS! Så det var redan dags! Tänk vad andras graviditeter går fort Jag förstår att syskonen är lyckliga. Små nyfödda bebisar är ju riktiga underverk Namn är svårt.....Jag har jobbat med en Ingemo och tycker att det är ganska så fräckt, men kanske udda. Likaså är namnet Gurli, men ändå ett namn med stuns. Sedan gillar jag namnet Ally men det har tv-serien förstört Andra namn jag gillar just nu är Edit, Ester och Gunnel.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    Grattis till lillprinsessan. Namn är svårt. Har inget på lut just nu men ni kommer säkert på nåt. Kram och lycka till.
  6. 3
    Grattis till lillprinsessan. Namn är svårt. Har inget på lut just nu men ni kommer säkert på nåt. Kram och lycka till.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Ooo vad skönt att höra att allt har gått bra!!! Grattis till underverket! Ska grubbla lite på namn men det är ju liite svårt att veta vilken typ av namn du gillar... Storasyster, Lillebror och Lillasyster? ;-)
  8. 4
    Ooo vad skönt att höra att allt har gått bra!!! Grattis till underverket! Ska grubbla lite på namn men det är ju liite svårt att veta vilken typ av namn du gillar... Storasyster, Lillebror och Lillasyster? ;-)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Grattis, Björna! Bra gjort! Det är en prestation att föda barn, den blir inte mindre för att man gjort det förr. Härligt att det gick bra, och så kul med en liten syster! Flicknamn jag gillar är förutom Majken då, Hillevi, Marta, Jorunn, Liv. Villemo finns ju också, men är väldigt ovanligt. Så kul att få välja namn, det är ju bland det roligaste man kan göra... Vore så kul att få veta vad ni väljer, du kan väl messa, om inte annat? Hoppas allt går väl med amning och syskonkärlek!
  10. 5
    Grattis, Björna! Bra gjort! Det är en prestation att föda barn, den blir inte mindre för att man gjort det förr. Härligt att det gick bra, och så kul med en liten syster! Flicknamn jag gillar är förutom Majken då, Hillevi, Marta, Jorunn, Liv. Villemo finns ju också, men är väldigt ovanligt. Så kul att få välja namn, det är ju bland det roligaste man kan göra... Vore så kul att få veta vad ni väljer, du kan väl messa, om inte annat? Hoppas allt går väl med amning och syskonkärlek!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Grattis till lillasyster!!!!! hur mycket vägde hon?
    namnförslag är svårt...lycka till!!!!
  12. 6
    Grattis till lillasyster!!!!! hur mycket vägde hon?
    namnförslag är svårt...lycka till!!!!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Grattis!!!! Jobbigt att du behövde bli igångsatt, men skönt att det inte tog så lång tid. Härligt att syskonen är så förtjusta i lillasyster
  14. 7
    Grattis!!!! Jobbigt att du behövde bli igångsatt, men skönt att det inte tog så lång tid. Härligt att syskonen är så förtjusta i lillasyster
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Grattis till tösen!!!
  16. 8
    Grattis till tösen!!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    GRATTIS GRATTIS, vad härligt. Hur stor var hon?
    Namnförslag: Siri, Edith, Ester, Beata, Lisa, Märta, Amalia, Greta, Elna, Hedvig *hihi*

    Kram Jeanette
  18. 9
    GRATTIS GRATTIS, vad härligt. Hur stor var hon?
    Namnförslag: Siri, Edith, Ester, Beata, Lisa, Märta, Amalia, Greta, Elna, Hedvig *hihi*

    Kram Jeanette
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Förstår inte alls vad du menar.... . Det får väl bli Lillasyster...
  20. 10
    Förstår inte alls vad du menar.... . Det får väl bli Lillasyster...
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Det här var vår största bebis hitills. 4 kilo när hon föddes och 5 kilo nu när hon är 4 veckor. Tack för namnförslag, Edit är en stark kandidat just nu.
  22. 11
    Det här var vår största bebis hitills. 4 kilo när hon föddes och 5 kilo nu när hon är 4 veckor. Tack för namnförslag, Edit är en stark kandidat just nu.
  23. Malla
    #12
    Jag som trodde att du fått stora barn. Det måste bero på att min 04a växte så långsamt Mina andra har dock växt snabbt och vägt 5-6 kilo vid en månad. Min ene pojke gick upp från 3,9 kg till 6,2 kg på fyra veckor.....Grattis ännu en gång till lillasyster
  24. 12
    Jag som trodde att du fått stora barn. Det måste bero på att min 04a växte så långsamt Mina andra har dock växt snabbt och vägt 5-6 kilo vid en månad. Min ene pojke gick upp från 3,9 kg till 6,2 kg på fyra veckor.....Grattis ännu en gång till lillasyster
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13
    Åhhh, GRATTIS till en helt fantastisk Lillasyster!! Klart Storebror är stolt... fattas bara Om namnfrågan ännu inte är löst så föreslår jag Mira eller Vera.
  26. 13
    Åhhh, GRATTIS till en helt fantastisk Lillasyster!! Klart Storebror är stolt... fattas bara Om namnfrågan ännu inte är löst så föreslår jag Mira eller Vera.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Hur går det nu då? Vad fick hon heta och funkar allt som det ska? Kram!
  28. 14
    Hur går det nu då? Vad fick hon heta och funkar allt som det ska? Kram!

Liknande trådar

  1. Lillasyster är här
    By mamma till D & A in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:23
  2. en lillasyster!
    By Ullu in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 08:58
  3. Lillasyster
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 19:58
  4. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar