Hur matcha chinos?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Hur matcha chinos?

    Jag har köpt ett par chinos, men jag vet inte hur jag ska matcha dem. Vad tycker ni är snyggt till?
    Byxorna är beige, eller kanske snarare smutsvita, och ganska snäva nedtill.

    Jag har hittills provat med en rutig figursydd skjorta och bekväma svarta skor. Det var inte fult, matchade nog chinosen rätt bra. Men det kändes som att jag hade klätt ut mig till ingenjör. (Eller, alltså, jag _är_ ingenjör, men jag ser inte ut som en typisk sådan; kvinna (-är inte typisk ingenjör än...), liten och smal, halvlång rufsigt hår; hellre hippiekjol än jeans).

    Jag är överhuvud taget inte så förtjust i byxor, men det är smidigt ibland (rätt ofta). Och jag hade tröttnat på slafsiga linnebyxor, och tänkte att chinos kanske är snyggare. (Snyggbyxor i konstmaterial eller strechjeans går bort för mig på sommaren -jag är aldeles för värmekänslig...)
  2. 1
    Hur matcha chinos? Jag har köpt ett par chinos, men jag vet inte hur jag ska matcha dem. Vad tycker ni är snyggt till?
    Byxorna är beige, eller kanske snarare smutsvita, och ganska snäva nedtill.

    Jag har hittills provat med en rutig figursydd skjorta och bekväma svarta skor. Det var inte fult, matchade nog chinosen rätt bra. Men det kändes som att jag hade klätt ut mig till ingenjör. (Eller, alltså, jag _är_ ingenjör, men jag ser inte ut som en typisk sådan; kvinna (-är inte typisk ingenjör än...), liten och smal, halvlång rufsigt hår; hellre hippiekjol än jeans).

    Jag är överhuvud taget inte så förtjust i byxor, men det är smidigt ibland (rätt ofta). Och jag hade tröttnat på slafsiga linnebyxor, och tänkte att chinos kanske är snyggare. (Snyggbyxor i konstmaterial eller strechjeans går bort för mig på sommaren -jag är aldeles för värmekänslig...)
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    ag tycker inte att det är snyggt att matcha chinos med skjorta. Jag tycker att man ska ha en tight överdel för att inte se ut som en dammig kemilärare. Överdel som framhäver kvinnligheten och HÖGklackade pumps.
  4. 2
    ag tycker inte att det är snyggt att matcha chinos med skjorta. Jag tycker att man ska ha en tight överdel för att inte se ut som en dammig kemilärare. Överdel som framhäver kvinnligheten och HÖGklackade pumps.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Det beror på hur de ser ut - jag har köpt smala ankellånga chinos, de är snygga med ballerina och en tight/figursydd skjorta/blus till typ dessa:
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow...ALL&shoptype=S
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow...ALL&shoptype=S
  6. 3
    Det beror på hur de ser ut - jag har köpt smala ankellånga chinos, de är snygga med ballerina och en tight/figursydd skjorta/blus till typ dessa:
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow...ALL&shoptype=S
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow...ALL&shoptype=S
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Nr 1 på sid 1 är den första blusen, nr 5 på sida 3 är den andra.
  8. 4
    Nr 1 på sid 1 är den första blusen, nr 5 på sida 3 är den andra.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Tack för era svar!
    En tajt topp eller en mer kvinnlig blus till får det bli. (T.ex. min lilla ljusblå blus med sommarblommor.)
    Skor är värre... Jag har köpt byxorna för att ha dem i rätt vardagliga sammanhang. Högklackade pumps har jag bara till fest (för obekvämt till vardags), och dessa byxor har jag inte till fest. Jag ska testa med ballerinaskor till -det kan nog bli bra; om jag inte ska gå för långt, då behövs bättre skor... (eller så får jag ta linnebyxorna de dagarna...)
  10. 5
    Tack för era svar!
    En tajt topp eller en mer kvinnlig blus till får det bli. (T.ex. min lilla ljusblå blus med sommarblommor.)
    Skor är värre... Jag har köpt byxorna för att ha dem i rätt vardagliga sammanhang. Högklackade pumps har jag bara till fest (för obekvämt till vardags), och dessa byxor har jag inte till fest. Jag ska testa med ballerinaskor till -det kan nog bli bra; om jag inte ska gå för långt, då behövs bättre skor... (eller så får jag ta linnebyxorna de dagarna...)
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Jättesvårt, för mig representerar chinos en låtsasledig seglarstil som inte alls känns som jag. Kommer aldrig att äga några. Men smalrandig lätt figursydd skjorta i blått och vitt är väl fräscht. Och ett par snygga bruna remsandaler.
  12. 6
    Jättesvårt, för mig representerar chinos en låtsasledig seglarstil som inte alls känns som jag. Kommer aldrig att äga några. Men smalrandig lätt figursydd skjorta i blått och vitt är väl fräscht. Och ett par snygga bruna remsandaler.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Chinos är ett plagg som jag tycker är jättesnyggt på andra, men själv får jag aldrig till det Min svägerska är ofta skitsnygg i chinos, tight topp, en kofta och loafers. Hon fixar verkligen den där lite preppy amerikanska looken, medan jag ser utklädd ut...
  14. 7
    Chinos är ett plagg som jag tycker är jättesnyggt på andra, men själv får jag aldrig till det Min svägerska är ofta skitsnygg i chinos, tight topp, en kofta och loafers. Hon fixar verkligen den där lite preppy amerikanska looken, medan jag ser utklädd ut...
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Modet säger: antingen väldigt modernt, upprullade med höga klackar till och ett tajt linne. Eller väldigt preppy med sailorrandig tröja och vita tygskor.

    Tycker det är ett jättesvårt plagg, jag trivs inte i någon av lookerna ovan. Jag har använt mina beige chinos till t-shirt och stickad kavaj i rosa + svarta ballerinaskor, det kändes helt OK.
  16. 8
    Modet säger: antingen väldigt modernt, upprullade med höga klackar till och ett tajt linne. Eller väldigt preppy med sailorrandig tröja och vita tygskor.

    Tycker det är ett jättesvårt plagg, jag trivs inte i någon av lookerna ovan. Jag har använt mina beige chinos till t-shirt och stickad kavaj i rosa + svarta ballerinaskor, det kändes helt OK.
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Annars är det jättefint med låga converse till, vita är ju fint på sommaren!
  18. 9
    Annars är det jättefint med låga converse till, vita är ju fint på sommaren!
  19. Medlem sedan
    Aug 2001
    #10

    Tycker också att det är svårt!

    Jag har varit anti-chinos länge, men kände att jag behövde nya jobb-brallor och eftersom det är på modet just nu så köpte jag två par. De är jättesköna!
    Idag hade jag svarta chinos med benen upprullade litegrann, svarta ballerinaskor, svart linne och en kort beige kofta. Det kändes helt ok!
    Jag har även ett par beiga byxor men de har jag svårare att matcha.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  20. 10
    Tycker också att det är svårt! Jag har varit anti-chinos länge, men kände att jag behövde nya jobb-brallor och eftersom det är på modet just nu så köpte jag två par. De är jättesköna!
    Idag hade jag svarta chinos med benen upprullade litegrann, svarta ballerinaskor, svart linne och en kort beige kofta. Det kändes helt ok!
    Jag har även ett par beiga byxor men de har jag svårare att matcha.
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11
    Ni som har chinos, var har ni köpt dem? Tycker att det är så svårt att hitta några som sitter snyggt.
  22. 11
    Ni som har chinos, var har ni köpt dem? Tycker att det är så svårt att hitta några som sitter snyggt.
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    Åhléns

    Jag köpte mina på Åhléns. Jag minnsi nte märket på dem, men vi har ett litet Åhléns, så det var troligen något av deras egna märken...
    Jag vet ju inte vad du gillar för byxor; men de här var höga i midjan (som jag gillar), mellanvida vid låren och smala i nederdelen av benen.
  24. 12
    Åhléns Jag köpte mina på Åhléns. Jag minnsi nte märket på dem, men vi har ett litet Åhléns, så det var troligen något av deras egna märken...
    Jag vet ju inte vad du gillar för byxor; men de här var höga i midjan (som jag gillar), mellanvida vid låren och smala i nederdelen av benen.
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13
    Aha...Åhlens har jag faktiskt inte ens tänkt på, men det låter som om jag måste titta in där! Tack för tipset!
  26. 13
    Aha...Åhlens har jag faktiskt inte ens tänkt på, men det låter som om jag måste titta in där! Tack för tipset!
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14
    Aha, loafers!
    Jag har ett par mycket kvinliga loafers, de skulle nog vara snygga till!
  28. 14
    Aha, loafers!
    Jag har ett par mycket kvinliga loafers, de skulle nog vara snygga till!
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15
    Håller med till fullo.Båda stilarn är fina.
    Jag skjälv är mest nr. 2
  30. 15
    Håller med till fullo.Båda stilarn är fina.
    Jag skjälv är mest nr. 2

Liknande trådar

  1. Skor till chinos?
    By pudding* in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 21:46
  2. ... och det där med chinos
    By CarolinaK in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 11:54
  3. Beiga, smala chinos?
    By CarolinaK in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-18, 18:41
  4. chinos, snyggbyxor i 98??
    By iggan in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:10
  5. Chinos till 4-åring
    By Agi in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar