50-årskris... - Sidan 2
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #21
    Det går inte in här heller men ändå... stundtals slås jag av insikten!
  2. 21
    Det går inte in här heller men ändå... stundtals slås jag av insikten!
  3. anonym 60
    #22

    Vilken inställning?!

    Jag är visserligen inte 50 än men mycket ska hända på ett par år om karlarna plötsligt ska vända mig ryggen. Vad har du fått det där ifrån? Jag kan hålla med om att det skulle vara svårt att hitta en yngre man på nätet med bara uppgiften kvinna 50 år men får han se hela paketet så lär det inte vara några problem alls, inte ens att fånga en 35-åring om jag så ville. Siffran 50 i sig är väldigt trist och kanske inte så lockande, det håller jag med om men om det som erbjuds inte ser ut som 50 är det bara att tuta och köra så det så.
  4. 22
    Vilken inställning?! Jag är visserligen inte 50 än men mycket ska hända på ett par år om karlarna plötsligt ska vända mig ryggen. Vad har du fått det där ifrån? Jag kan hålla med om att det skulle vara svårt att hitta en yngre man på nätet med bara uppgiften kvinna 50 år men får han se hela paketet så lär det inte vara några problem alls, inte ens att fånga en 35-åring om jag så ville. Siffran 50 i sig är väldigt trist och kanske inte så lockande, det håller jag med om men om det som erbjuds inte ser ut som 50 är det bara att tuta och köra så det så.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #23
    Jag har inte heller råd att gå i pension. Och oron för jobbet finns ju. Efter 67 lär det vara kopplat till åldern om man får vara kvar.
  6. 23
    Jag har inte heller råd att gå i pension. Och oron för jobbet finns ju. Efter 67 lär det vara kopplat till åldern om man får vara kvar.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #24
    Usch det låter tråkigt! Jag tror att de flesta tror att jag är mycket yngre (har den erfarenheten) men den verkliga åldern är kanske avskräckande. Åtminstone för de män som vill bilda familj och få barn och det kan jag förstå, men annars... Nu letar jag inte karl - har en redan, men ändå. Ännu mer åldersnoja...
  8. 24
    Usch det låter tråkigt! Jag tror att de flesta tror att jag är mycket yngre (har den erfarenheten) men den verkliga åldern är kanske avskräckande. Åtminstone för de män som vill bilda familj och få barn och det kan jag förstå, men annars... Nu letar jag inte karl - har en redan, men ändå. Ännu mer åldersnoja...
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #25
    Men då måste man ju ha en bra pension! Annars blir det inte roligt!
  10. 25
    Men då måste man ju ha en bra pension! Annars blir det inte roligt!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #26
    Är inte 50 än men min kris har börjat nu ändå, min man fyllde 50 i år och då startade tankarna även hos mig- hjälp! Åren går så fort,
  12. 26
    Är inte 50 än men min kris har börjat nu ändå, min man fyllde 50 i år och då startade tankarna även hos mig- hjälp! Åren går så fort,
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #27
    Är det verkligen så illa? Apropå ålder så var vi hos några "nyare" vänner i helgen, mannen där trodde jag var 45 högst.. Att min man är 52 trodde han på men tog för givet att jag var högst 45. Kul, hehe... Obs, jag säger inte själv att jag ser yngre ut, det var de som tyckte så. Jag är inte förtjust i att vara drygt 50..
  14. 27
    Är det verkligen så illa? Apropå ålder så var vi hos några "nyare" vänner i helgen, mannen där trodde jag var 45 högst.. Att min man är 52 trodde han på men tog för givet att jag var högst 45. Kul, hehe... Obs, jag säger inte själv att jag ser yngre ut, det var de som tyckte så. Jag är inte förtjust i att vara drygt 50..
  15. Anonym49
    #28
    Hur gör du för att hålla dig så fräsch? Tränar du? Håller dig smal? Jag är 49 men tycker kroppen är sliten nu efter flera barn och själva livet.
  16. 28
    Hur gör du för att hålla dig så fräsch? Tränar du? Håller dig smal? Jag är 49 men tycker kroppen är sliten nu efter flera barn och själva livet.
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #29
    Hon har nog träffat fel män då... Kanske skulle pröva en bar med mindre inslag av dreglande snuskon ;-)
  18. 29
    Hon har nog träffat fel män då... Kanske skulle pröva en bar med mindre inslag av dreglande snuskon ;-)
  19. Medlem sedan
    Dec 1998
    #30
    Träning gör under för välbefinnandet. Rekommenderar det verkligen.
  20. 30
    Träning gör under för välbefinnandet. Rekommenderar det verkligen.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #31

    usch ja!

    jag är inte 50 men har lite kris ändå. Jag tänker dock inte ett smack på jobbet som jag gärna skulle vilja vara utan. Jag har så mycket att pyssla med ändå.

    Däremot tycker jag att det är skrämmande att livet börjar få en ände. Förut var allt oändligt på nåt sätt, nu känns det helt annorlunda. *ryyyys*
  22. 31
    usch ja! jag är inte 50 men har lite kris ändå. Jag tänker dock inte ett smack på jobbet som jag gärna skulle vilja vara utan. Jag har så mycket att pyssla med ändå.

    Däremot tycker jag att det är skrämmande att livet börjar få en ände. Förut var allt oändligt på nåt sätt, nu känns det helt annorlunda. *ryyyys*
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #32
    ????????? Min ena kompis (47 år gammal) har just gift sig med en kvinna som är 50. Min pappa har nyligen skaffat sig ny flickvän, hon är 64. Min granne som är drygt 50 har ny pojkvän på gång.
  24. 32
    ????????? Min ena kompis (47 år gammal) har just gift sig med en kvinna som är 50. Min pappa har nyligen skaffat sig ny flickvän, hon är 64. Min granne som är drygt 50 har ny pojkvän på gång.
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #33

    Naturligtvis inte!

    Jag är 52, vad skulle jag med en 25- eller 30-åring till? Det vore totalt ointressant.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  26. 33
    Naturligtvis inte! Jag är 52, vad skulle jag med en 25- eller 30-åring till? Det vore totalt ointressant.
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    #34
    Jag känner en kvinna som fyllt 80 och är nykär i en 89-årig man! Det är så härligt att se dom, de rör vid varandra hela tiden och skrattar och skojar. Underbart!
  28. 34
    Jag känner en kvinna som fyllt 80 och är nykär i en 89-årig man! Det är så härligt att se dom, de rör vid varandra hela tiden och skrattar och skojar. Underbart!
  29. anonym 60
    #35

    Jag tränar väldigt mycket

    och är otroligt fokuserad och hoppar aldrig över en träning + att jag äter väldigt rätt och röker inte. Har haft denna inställning sedan jag var 30 och det har gett resultat. Det handlar om prioriteringar. Jag är ensamstående med ett barn varannan vecka ska tilläggas men jag går ut och powerwalkar 30 min varje lunch som exempel och cyklar till och från jobbet så nog finns tid även de veckor jag inte har barn.
  30. 35
    Jag tränar väldigt mycket och är otroligt fokuserad och hoppar aldrig över en träning + att jag äter väldigt rätt och röker inte. Har haft denna inställning sedan jag var 30 och det har gett resultat. Det handlar om prioriteringar. Jag är ensamstående med ett barn varannan vecka ska tilläggas men jag går ut och powerwalkar 30 min varje lunch som exempel och cyklar till och från jobbet så nog finns tid även de veckor jag inte har barn.
  31. Anonym kvinna
    #36
    Men är det inte fint och härligt med en ung kropp?? Det är det jag tror alla män vill ha.Jag skulle själv dra mig för att visa mig för en ny man..skäms över att jag inte är ung längre. det är ju bara att titta på hur många unga kvinnor som våldtas, inte våldtar män 50-åringar! Nu menar jag förstås inte att det vore nåt att bli våldtagen, hoppas ingen missförstår. Men män vill ha fasta kroppar och ungdom, det vet jag.
  32. 36
    Men är det inte fint och härligt med en ung kropp?? Det är det jag tror alla män vill ha.Jag skulle själv dra mig för att visa mig för en ny man..skäms över att jag inte är ung längre. det är ju bara att titta på hur många unga kvinnor som våldtas, inte våldtar män 50-åringar! Nu menar jag förstås inte att det vore nåt att bli våldtagen, hoppas ingen missförstår. Men män vill ha fasta kroppar och ungdom, det vet jag.
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #37

    För ögonblicket kanske

    Men inte på litet sikt. Vad skulle jag ha gemensamt med en 25-åring som inte har några erfarenheter av livet?

    Det du "vet" må vara det du har erfarenhet av vilket låter tråkigt. Det är inte samma sak som att det är på det viset generellt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 37
    För ögonblicket kanske Men inte på litet sikt. Vad skulle jag ha gemensamt med en 25-åring som inte har några erfarenheter av livet?

    Det du "vet" må vara det du har erfarenhet av vilket låter tråkigt. Det är inte samma sak som att det är på det viset generellt.
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #38
    Är det bara en kropp som är viktig för dig? Är det så du tänker när det gäller relationer? Först och främst måste han ha en slät kropp...

    Eller varför tror du att alla män bara är intresserade av en kropp? Jag tycker det är rätt nedvärderande mot män i allmänhet...

    Våldtäkt har inte ett dugg med unga kroppar att göra f ö. Våldtäkt förekommer i alla åldrar inklusive mot äldre kvinnor.

    Ärligt talat: Så länge du kryper ihop och skäms över din kropp kommer den att vara mindre attraktiv än om du accepterar den som den är.

    Jag skulle helt frankt inte stå ut med en partner som bara gnäller om att kroppen inte ser ut som en retuscherad fotomodells.

    Om du tycker det är svårt att hitta män så testa att byta attityd så tror jag det nappar bättre. Mindre gnölligt offer, mer attityd!

    50 är ingen ålder att gå i kloster.
  36. 38
    Är det bara en kropp som är viktig för dig? Är det så du tänker när det gäller relationer? Först och främst måste han ha en slät kropp...

    Eller varför tror du att alla män bara är intresserade av en kropp? Jag tycker det är rätt nedvärderande mot män i allmänhet...

    Våldtäkt har inte ett dugg med unga kroppar att göra f ö. Våldtäkt förekommer i alla åldrar inklusive mot äldre kvinnor.

    Ärligt talat: Så länge du kryper ihop och skäms över din kropp kommer den att vara mindre attraktiv än om du accepterar den som den är.

    Jag skulle helt frankt inte stå ut med en partner som bara gnäller om att kroppen inte ser ut som en retuscherad fotomodells.

    Om du tycker det är svårt att hitta män så testa att byta attityd så tror jag det nappar bättre. Mindre gnölligt offer, mer attityd!

    50 är ingen ålder att gå i kloster.
  37. anonym 60
    #39

    Om man lägger manken till

    så kan dom flesta ha en mycket eller hyfsat fast kropp även vid 50. Handlar om att prioritera och inget annat och att skylla på barnafödande kanske är relevant för ngn procent, men absolut inte alla, det handlar om felprioriteringar och lathet.
    Tror inte jag skulle gå på stan en mörk natt i minikjol trots att jag närmar mig 50, så det så. Tilläggas att min man har en mycket fast och muskulös kropp och han är över 50. Tycker dina inlägg har lite offermentaliget över sig, gör något åt din kropp i stället.
  38. 39
    Om man lägger manken till så kan dom flesta ha en mycket eller hyfsat fast kropp även vid 50. Handlar om att prioritera och inget annat och att skylla på barnafödande kanske är relevant för ngn procent, men absolut inte alla, det handlar om felprioriteringar och lathet.
    Tror inte jag skulle gå på stan en mörk natt i minikjol trots att jag närmar mig 50, så det så. Tilläggas att min man har en mycket fast och muskulös kropp och han är över 50. Tycker dina inlägg har lite offermentaliget över sig, gör något åt din kropp i stället.
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #40
    Hade jag råd, så skulle jag sluta lönearbeta i morgon. Och börja jobba ideelt, med sådant osm är roligt.

    Har som plan att . när ajg går i pesnion, sälja huset och jobba som volontär ett år. OCh sedan köpa lägenhet och gå på alla teaterföreställnngar och museers som finns.

    Men vi får se, på 20 år kan jag hinna ändra mej flera gånger. Jag menar på de senaste 20 åren hag jag bytt jobb åtsilliga gåner, så vad ajg vill , det förändras.

    Det jag tycker är knepigare att förhålla sej till, det är att livet är ändligt. Visserligen tycker ajg det är en trösterik tanke, på sitt sätt, men rätt knepig ändå
  40. 40
    Hade jag råd, så skulle jag sluta lönearbeta i morgon. Och börja jobba ideelt, med sådant osm är roligt.

    Har som plan att . när ajg går i pesnion, sälja huset och jobba som volontär ett år. OCh sedan köpa lägenhet och gå på alla teaterföreställnngar och museers som finns.

    Men vi får se, på 20 år kan jag hinna ändra mej flera gånger. Jag menar på de senaste 20 åren hag jag bytt jobb åtsilliga gåner, så vad ajg vill , det förändras.

    Det jag tycker är knepigare att förhålla sej till, det är att livet är ändligt. Visserligen tycker ajg det är en trösterik tanke, på sitt sätt, men rätt knepig ändå
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. 40-årskris
    By Ekonomen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 09:10
  2. 30-årskris??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 07:18
  3. 35-årskris?
    By Anonym in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 08:53
  4. 40-årskris
    By MrsHyde in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 12:31
  5. 30-årskris?
    By Förvirrad in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar