Avslutningsgåva till en som slutar 9:an
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2006

Avslutningsgåva till en som slutar 9:an

Brukar man ge det?
    Har sett på många boggar bl.a att folk köpt det till sina barn som slutat nian.
    Gammal medlem i nya kläder
  2. 1
    Avslutningsgåva till en som slutar 9:an Brukar man ge det?
    Har sett på många boggar bl.a att folk köpt det till sina barn som slutat nian.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    Vi köper avslutningsgåva varje år. Det kan tex vara en bok, ett billigare smycke, biobiljett, klocka el dyl.

När mina barn går ut 9:an kommer de definitivt att få en lite finare present.
  4. 2
    Vi köper avslutningsgåva varje år. Det kan tex vara en bok, ett billigare smycke, biobiljett, klocka el dyl.

När mina barn går ut 9:an kommer de definitivt att få en lite finare present.
  5. Medlem sedan
    May 2004

Vi har..

då inte köpt något, vi gav en ros det är det enda.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Vi har.. då inte köpt något, vi gav en ros det är det enda.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    Har inte ens tänkt på det i år eftersom det varit massor omkring oss en tid nu.
    Men när du säger det så har ju alltid våra barn fått något när de haft avslutning men jag har aldrig tänkt på det på det sättet.
    Får nog fara ut och leta efter något lite finare till dottern.
  8. 4
    Har inte ens tänkt på det i år eftersom det varit massor omkring oss en tid nu.
    Men när du säger det så har ju alltid våra barn fått något när de haft avslutning men jag har aldrig tänkt på det på det sättet.
    Får nog fara ut och leta efter något lite finare till dottern.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    Vi har inte gjort det. Barnens mormor har köpt dem varsin ros när de har slutat åk 9, vi har inte köpt nåt.
    Vi brukar inte köpa presenter till barnen när det är skolavslutning, men vi brukar gå ut och äta lunch, det har vi gjort i några år nu.
  10. 5
    Vi har inte gjort det. Barnens mormor har köpt dem varsin ros när de har slutat åk 9, vi har inte köpt nåt.
    Vi brukar inte köpa presenter till barnen när det är skolavslutning, men vi brukar gå ut och äta lunch, det har vi gjort i några år nu.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    Ja blomma har vi fixat.
  12. 6
    Ja blomma har vi fixat.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    Nä bara en ros fick min grabb, ja oxå gick vi ut o käkade på lördagen efter..
  14. 7
    Nä bara en ros fick min grabb, ja oxå gick vi ut o käkade på lördagen efter..
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    Det är mysigt.
    Nu går dottern ut på kvällen och äter innan med alla i klassen och läraren så det blir inte aktuellt den dagen i alla fall.
  16. 8
    Det är mysigt.
    Nu går dottern ut på kvällen och äter innan med alla i klassen och läraren så det blir inte aktuellt den dagen i alla fall.
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    Då skippar jag presenten, hon får blomman och så kan vi äta ute dagene fter och fira lite.
  18. 9
    Då skippar jag presenten, hon får blomman och så kan vi äta ute dagene fter och fira lite.
  19. Medlem sedan
    May 2004

Mm i år..

Ja blomma har vi fixat.
    har vi en som också tar studenten så vi tänkte ta med ungarna ut på något matställe men det får bli när allt är över.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Mm i år..
    Ja blomma har vi fixat.
    har vi en som också tar studenten så vi tänkte ta med ungarna ut på något matställe men det får bli när allt är över.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    Vår son fick det, han gick ut med strålande betyg och vi ville inte göra som många att betala per bra betyg. Sen fyllde han år samma dag som han gick ut 9:an. Så han fick dykcert av oss - det hade han önskat sig länge, och var bra mycket dyrare än vad 16-års presenten annars skulle varit.
  22. 11
    Vår son fick det, han gick ut med strålande betyg och vi ville inte göra som många att betala per bra betyg. Sen fyllde han år samma dag som han gick ut 9:an. Så han fick dykcert av oss - det hade han önskat sig länge, och var bra mycket dyrare än vad 16-års presenten annars skulle varit.
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    Nej att betala för per bra betyg vill vi inte heller göra.

Lillsyrran säger nu att hon vill att vi ska ge henne ett halsband så jag får se om jag kan komma iväg ock fixa det.
  24. 12
    Nej att betala för per bra betyg vill vi inte heller göra.

Lillsyrran säger nu att hon vill att vi ska ge henne ett halsband så jag får se om jag kan komma iväg ock fixa det.
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    Jag köpte en rosa Fred Perry-tröja till min son när han slutade nian häromdan.
  26. 13
    Jag köpte en rosa Fred Perry-tröja till min son när han slutade nian häromdan.
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    Guldkort på grönan ville hon ha och fick. Men av sin farmor och farfar. Vi gav henne en ring
  28. 14
    Guldkort på grönan ville hon ha och fick. Men av sin farmor och farfar. Vi gav henne en ring

Liknande trådar

1. Vad köper man till en chef som slutar
    By nick in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2018-06-14, 20:59
  2. Jag slutar till lunch
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 10:04
  3. pressent tips till fröken som slutar
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 17:41
  4. Present till fröken som slutar
    By eject in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 16:57
  5. När man slutar
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 08:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar