Syskon?
_0712 Decemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Syskon?

    Då har vi försökt två dagar under ÄL så får vi se om det blir ett litet syskon! Spännande! Är medveten om att det kan ta lång tid innan jag blir gravid igen men det gick på första försöket förra barnet så det kan ju vara så att det tar sig fort nu också även om det hör till ovanligheten... Oavsett så är det spännande! Kan testa mig om 1-2 veckor så får vi se.. och ska försöka att inte ha för höga förväntningar.

    Hur många av er andra är gravida igen/planerar för syskon och i så fall när?

    Om det tar sig för oss närmsta månaderna så hamnar vi ju under den där gränsen, "bli gravid igen innan första barnet är 1 år och nio månader".. men har ärligt talat inte läst på så mycket är inte helt säker på vad det innebär mer än att jag tror att SGI kommer byggas på samma som för första barnet. Har visserligen jobbat lite emellan med högre lön än tidigare så det kanske inte spelar roll? Om någon vet får ni gärna förklara. Men rörigt, ja det är det!

    Men det är som sagt spännande att försöka igen!
  2. 1
    Syskon? Då har vi försökt två dagar under ÄL så får vi se om det blir ett litet syskon! Spännande! Är medveten om att det kan ta lång tid innan jag blir gravid igen men det gick på första försöket förra barnet så det kan ju vara så att det tar sig fort nu också även om det hör till ovanligheten... Oavsett så är det spännande! Kan testa mig om 1-2 veckor så får vi se.. och ska försöka att inte ha för höga förväntningar.

    Hur många av er andra är gravida igen/planerar för syskon och i så fall när?

    Om det tar sig för oss närmsta månaderna så hamnar vi ju under den där gränsen, "bli gravid igen innan första barnet är 1 år och nio månader".. men har ärligt talat inte läst på så mycket är inte helt säker på vad det innebär mer än att jag tror att SGI kommer byggas på samma som för första barnet. Har visserligen jobbat lite emellan med högre lön än tidigare så det kanske inte spelar roll? Om någon vet får ni gärna förklara. Men rörigt, ja det är det!

    Men det är som sagt spännande att försöka igen!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Hejsan! Vi ska få syskon till Felix i december tror vi, hari nte så stor koll
    Om ni kommer under gränsen 1år å 9 månader så får du samma FP som tidigare, SGI kan bli sänkt ändå för den baseras på aktuell inkomst.

    Hoppas ni lyckas på första försöket även denna gången
  4. 2
    Hejsan! Vi ska få syskon till Felix i december tror vi, hari nte så stor koll
    Om ni kommer under gränsen 1år å 9 månader så får du samma FP som tidigare, SGI kan bli sänkt ändå för den baseras på aktuell inkomst.

    Hoppas ni lyckas på första försöket även denna gången
  5. Anonym
    #3
    Vad roligt! Grattis så mycket!!

    Ja än så länge väntar jag med spänning på att testa mig för att se om det tog sig den här månaden
  6. 3
    Vad roligt! Grattis så mycket!!

    Ja än så länge väntar jag med spänning på att testa mig för att se om det tog sig den här månaden
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4

    Vi var snabba =)

    Så Melvin (071203) har redan fått en lilla syster (090217). Är jätte dålig på allt (mer eller mindre) när det gäller försäkringskassan, tycker det ramlar ner nya brev i brevlådan hela tiden om ändringar osv när det gäller allt som har med barn att göra så man kan väll säga att jag är lite förvirrad =).

    Jag håller tummarna för att det blir possetivt på stickan =).
  8. 4
    Vi var snabba =) Så Melvin (071203) har redan fått en lilla syster (090217). Är jätte dålig på allt (mer eller mindre) när det gäller försäkringskassan, tycker det ramlar ner nya brev i brevlådan hela tiden om ändringar osv när det gäller allt som har med barn att göra så man kan väll säga att jag är lite förvirrad =).

    Jag håller tummarna för att det blir possetivt på stickan =).
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Positivt på stickan!!! eller femte stickan rättare sagt... trodde inte på det och så var det så svagt streck sista dagarna så var tvungen att göra om det ... och igen... och igen! Köpte idag ett annat test som alldeles nyss visade tydligare positivt så nu blev jag så glad så jag skriver medlemsnamnet istället Sedan förstår jag ju att allt kan hända på vägen. Men det borde väl vara bra att fira och vara glad så länge det varar och sedan ta besvikenheten och smällen om det ändå blir MF? Illamåendet började igår så nu har jag även införskaffat åksjukarmband och syltad ingefära att ta till. (Tror att ingefära skulle vara bra mot illamående?)

    Hoppas ni andra tjejer och era familjer mår bra! Jag mår toppen! eller... tja förutom illamåendet iaf! och jättelycklig (redan väldigt känslosam)! Härlig start på semestern. Kram!
  10. 5
    Positivt på stickan!!! eller femte stickan rättare sagt... trodde inte på det och så var det så svagt streck sista dagarna så var tvungen att göra om det ... och igen... och igen! Köpte idag ett annat test som alldeles nyss visade tydligare positivt så nu blev jag så glad så jag skriver medlemsnamnet istället Sedan förstår jag ju att allt kan hända på vägen. Men det borde väl vara bra att fira och vara glad så länge det varar och sedan ta besvikenheten och smällen om det ändå blir MF? Illamåendet började igår så nu har jag även införskaffat åksjukarmband och syltad ingefära att ta till. (Tror att ingefära skulle vara bra mot illamående?)

    Hoppas ni andra tjejer och era familjer mår bra! Jag mår toppen! eller... tja förutom illamåendet iaf! och jättelycklig (redan väldigt känslosam)! Härlig start på semestern. Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Grattis!! Va roligt! När blir Bf för dig?

    Hoppas illamåendet snart ger med sig, de är inge skoj att ha. Ingefära sägs hjälpa mot illamående säger de lärda, själv tuggade jag läkerol för glatta livet
  12. 6
    Grattis!! Va roligt! När blir Bf för dig?

    Hoppas illamåendet snart ger med sig, de är inge skoj att ha. Ingefära sägs hjälpa mot illamående säger de lärda, själv tuggade jag läkerol för glatta livet
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Tack så mycket! I början av mars, femte tror jag.
  14. 7
    Tack så mycket! I början av mars, femte tror jag.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Åh vad roligt!! Stort grattis!! Klart du ska vara glad, skulle det gå åt pipan (peppar, peppar) så skulle du nog bli precis lika ledsen oavsett...

    Vi är också sugna på ett syskon (mina minsta syskon har beställt en tjej) men väljer att vänta med bebisfabriken till nästa sommar... Vi gifter oss till våren och är ju inte jättelajbans att vara nyförlöst eller jättemegagravid på sin allra vackraste dag... Vi spar det till bröllopsresan! =)

    Ha en trevlig semester! kram!
  16. 8
    Åh vad roligt!! Stort grattis!! Klart du ska vara glad, skulle det gå åt pipan (peppar, peppar) så skulle du nog bli precis lika ledsen oavsett...

    Vi är också sugna på ett syskon (mina minsta syskon har beställt en tjej) men väljer att vänta med bebisfabriken till nästa sommar... Vi gifter oss till våren och är ju inte jättelajbans att vara nyförlöst eller jättemegagravid på sin allra vackraste dag... Vi spar det till bröllopsresan! =)

    Ha en trevlig semester! kram!
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    GRATTIS! Oj vad roligt!!
  18. 9
    GRATTIS! Oj vad roligt!!
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10

    Me too...

    Det är ju supertidigt att berätta, men jag har också fått plus på stickan. BF ligger på 4 mars, har jag för mig det var. Jag tycker på ett sätt att det känns roligare den här gången, för nu gläder jag mig från start helt och hållet. Förra gången var jag i någon slags chock den första tiden (glad men fattade inte kanske man kan säga). Maken och jag verkar passa bra ihop och vara fertila - vi fick reslutat efter första försöket den här gången också...
  20. 10
    Me too... Det är ju supertidigt att berätta, men jag har också fått plus på stickan. BF ligger på 4 mars, har jag för mig det var. Jag tycker på ett sätt att det känns roligare den här gången, för nu gläder jag mig från start helt och hållet. Förra gången var jag i någon slags chock den första tiden (glad men fattade inte kanske man kan säga). Maken och jag verkar passa bra ihop och vara fertila - vi fick reslutat efter första försöket den här gången också...
  21. Medlem sedan
    Jun 2008
    #11
    Glömde ju: GRATTIS Clementine!!!
  22. 11
    Glömde ju: GRATTIS Clementine!!!
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12
    Vi har redan fått syskon i MAj iår Hur går det för er?
  24. 12
    Vi har redan fått syskon i MAj iår Hur går det för er?
  25. Medlem sedan
    Jun 2008
    #13
    Det går framåt här, men jag tycker att det är segt. Vecka 25+0 idag. Fortfarande över 3 månader kvar...

    Vi försöker förbereda Linnea så gott det går på kommande syskonet. Pratar om bebisen i magen, hon får gärna klappa, krama och pussa den. Har köpt ett bar "att få syskon"-böcker som vi iaf kan titta i, prata om och läsa lite ur. (Hon är inte helt redo än för att lyssna på en läst berättelse). Hon tycker iaf mycket om att se bebisar på bild, så vi hoppas att hon ser fram emot det på sitt sätt, hur mycket hon nu förstår.
  26. 13
    Det går framåt här, men jag tycker att det är segt. Vecka 25+0 idag. Fortfarande över 3 månader kvar...

    Vi försöker förbereda Linnea så gott det går på kommande syskonet. Pratar om bebisen i magen, hon får gärna klappa, krama och pussa den. Har köpt ett bar "att få syskon"-böcker som vi iaf kan titta i, prata om och läsa lite ur. (Hon är inte helt redo än för att lyssna på en läst berättelse). Hon tycker iaf mycket om att se bebisar på bild, så vi hoppas att hon ser fram emot det på sitt sätt, hur mycket hon nu förstår.
  27. Medlem sedan
    Aug 2010
    #14
    hej ja planerar med syskon till sonen, och försökt både under ägglossningen men hoppas det man blir gravid snart för man vill blir det ju,
  28. 14
    hej ja planerar med syskon till sonen, och försökt både under ägglossningen men hoppas det man blir gravid snart för man vill blir det ju,

Liknande trådar

  1. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:44
  2. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:39
  3. BT Syskon eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 13:53
  4. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  5. Syskon möter nytt syskon??
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar