hur luktar hasch när man rökt?
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    hur luktar hasch när man rökt?

    fick nyligen reda på omvägar att en av dotterns kompisar i utkanten av gänget blivit ertappad med hasch hemma. Och insåg att jag inte har en aning om vare sig hur det ser ut orökt, hur det luktar när man nyligen rökt eller efter ett tag.

    Tror inte att hon själv skulle förvara ngt hemma vare sig åt sig själv eller kompis eftersom hela familjen glatt rotar runt bland varandraas saker, lånar kläder av varandra etc. Tror inte heller att hon skulle röka själv, men skulle gärna vilja få ett sätt att veta om hon varit tillsammans med andra när de rökt. Om det går att känna på doften tex?

    Kompisgänget är "lojala" mot varandra, och låter nog varandra ha sina hemligheter och och problem ifred så länge det inte blir alltför allvarligt. De har tex slagit larm vid mobbning och anorexia, men vet inte hur de bedömer alkohol, droger och sex.
    Imorgon är en ny dag
  2. 1
    hur luktar hasch när man rökt? fick nyligen reda på omvägar att en av dotterns kompisar i utkanten av gänget blivit ertappad med hasch hemma. Och insåg att jag inte har en aning om vare sig hur det ser ut orökt, hur det luktar när man nyligen rökt eller efter ett tag.

    Tror inte att hon själv skulle förvara ngt hemma vare sig åt sig själv eller kompis eftersom hela familjen glatt rotar runt bland varandraas saker, lånar kläder av varandra etc. Tror inte heller att hon skulle röka själv, men skulle gärna vilja få ett sätt att veta om hon varit tillsammans med andra när de rökt. Om det går att känna på doften tex?

    Kompisgänget är "lojala" mot varandra, och låter nog varandra ha sina hemligheter och och problem ifred så länge det inte blir alltför allvarligt. De har tex slagit larm vid mobbning och anorexia, men vet inte hur de bedömer alkohol, droger och sex.
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Det är en sötaktig doft.. Lite tung doft..
  4. 2
    Det är en sötaktig doft.. Lite tung doft..
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    kan kanske jämföras lite som hur vattenpipa luktar. Fast tyngre doft.
  6. 3
    kan kanske jämföras lite som hur vattenpipa luktar. Fast tyngre doft.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    hur länge sitter den i, tex i kläder eller hår?
    tror du att tex en tröja som "varit med" skulle doftsätta ett helt rum?
  8. 4
    hur länge sitter den i, tex i kläder eller hår?
    tror du att tex en tröja som "varit med" skulle doftsätta ett helt rum?
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    det vet jag hur det luktar Den kan ju bli ganska söt om man tex har ngn frukt essens, kan haschdoften oxå vara det?
  10. 5
    det vet jag hur det luktar Den kan ju bli ganska söt om man tex har ngn frukt essens, kan haschdoften oxå vara det?
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Ja alltså jag hade känt av den doften om där var en tröja som luktade.. Men skulle ändå misstänka att den som "äger" rummet ändå vet mer än den säger..
  12. 6
    Ja alltså jag hade känt av den doften om där var en tröja som luktade.. Men skulle ändå misstänka att den som "äger" rummet ändå vet mer än den säger..
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    just det.. det är den där söta lukten som jag försöker förklara. det är tung, söt doft.

    Den hars jag har sett har varit i små biltar, mörkbrun/svarta, lite lätt oljiga. röks i pipa..
    Nästan som en liten träbit.
  14. 7
    just det.. det är den där söta lukten som jag försöker förklara. det är tung, söt doft.

    Den hars jag har sett har varit i små biltar, mörkbrun/svarta, lite lätt oljiga. röks i pipa..
    Nästan som en liten träbit.
  15. Anonym
    #8
    Hade du (eller "man") känt doften även om man rökt vanliga cigaretter samtidigt?
  16. 8
    Hade du (eller "man") känt doften även om man rökt vanliga cigaretter samtidigt?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Ja det tycker jag att man gör.. Hasch doften är så speciell så den märker man helt klart om någon rökt även om där rökts vanliga cigaretter..
  18. 9
    Ja det tycker jag att man gör.. Hasch doften är så speciell så den märker man helt klart om någon rökt även om där rökts vanliga cigaretter..
  19. Medlem sedan
    Jan 1998
    #10
    Lite stickande och söt doft
  20. 10
    Lite stickande och söt doft
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    tack för hjälpen! Sniffar vidare bland tonnisarna
  22. 11
    tack för hjälpen! Sniffar vidare bland tonnisarna
  23. Medlem sedan
    Apr 2009
    #12
    förstår, dags att städa bort rökelsen ur rummet med andra ord. Eller i alla fall alla söta dofter...

    bra att veta hur det ser ut oxå, ifall att...
    Tack!
  24. 12
    förstår, dags att städa bort rökelsen ur rummet med andra ord. Eller i alla fall alla söta dofter...

    bra att veta hur det ser ut oxå, ifall att...
    Tack!
  25. Medlem sedan
    Apr 2009
    #13
    tack!
  26. 13
    tack!
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Har du salvia hemma så bränn den, så får du en liten uppfattning.
  28. 14
    Har du salvia hemma så bränn den, så får du en liten uppfattning.
  29. menmen
    #15

    men när det inte luktar..

    nånting alls och sonen säger att de rökt på. vad ska man tro då? han säger att de rökte tidigare på kvällen så därför luktar det inte längre. ingen lukt på fingrarna eller munnen! har hört att man kan äta det. hur gör man då?
  30. 15
    men när det inte luktar.. nånting alls och sonen säger att de rökt på. vad ska man tro då? han säger att de rökte tidigare på kvällen så därför luktar det inte längre. ingen lukt på fingrarna eller munnen! har hört att man kan äta det. hur gör man då?

Liknande trådar

  1. Hasch...
    By Anonym in forum Tonåringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 10:14
  2. Apropà hasch
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 12:40
  3. om hasch
    By mamman1234 in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 15:11
  4. Min dotter har rökt hasch:-( Hjälp..
    By Hjälp in forum Tonåringar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 08:37
  5. Hasch
    By pass in forum Tonåringar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 08:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar