Hej allihopa (gammal stammis)
_0512 Decemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Hej allihopa (gammal stammis)

    gammal stammis som vill va anonym, hoppas ni förstår... hörrni, ja har en jättekonstig fråga.. vi tillhör ju denna gamla grupp.. och denna fråga handlar om amning. Jag ammade alltså tills hn var 1,5år, och efter ett halvår försvann mjölken .. sen dess har jag inte kunnat klämma fram något. våra barn fyller ju 4 i vinter, så det är 2 år sen jag ens kunde få fram mjölk efter amningen... nu i veckan har det börjat rinna mjölk igen.. jag blev jätteorolig, fattar inget, om jag klämmer så kommer det fram droppar av råmjölk (den här genomskinliga vattniga saken).. Fick höra av en kompis att man kan få tillbaka bröstmjölk upp till 10 år efter en graviditet.. stämmer detta eller är det nåt skumt på gång?
  2. 1
    Hej allihopa (gammal stammis) gammal stammis som vill va anonym, hoppas ni förstår... hörrni, ja har en jättekonstig fråga.. vi tillhör ju denna gamla grupp.. och denna fråga handlar om amning. Jag ammade alltså tills hn var 1,5år, och efter ett halvår försvann mjölken .. sen dess har jag inte kunnat klämma fram något. våra barn fyller ju 4 i vinter, så det är 2 år sen jag ens kunde få fram mjölk efter amningen... nu i veckan har det börjat rinna mjölk igen.. jag blev jätteorolig, fattar inget, om jag klämmer så kommer det fram droppar av råmjölk (den här genomskinliga vattniga saken).. Fick höra av en kompis att man kan få tillbaka bröstmjölk upp till 10 år efter en graviditet.. stämmer detta eller är det nåt skumt på gång?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Jag ammade

    ju aldrig, men jag kan ändå ibland pressa ut lite råmjölk, trots att den aldrig kom igång. Jag har hört att det kan komma råmjölk flera år efter. Det finns tom de som fått fram mjölk utan att ens fått barn. . Men om du är orolig så ring BM och fråga, så kanske du får komma på koll.
  4. 2
    Jag ammade ju aldrig, men jag kan ändå ibland pressa ut lite råmjölk, trots att den aldrig kom igång. Jag har hört att det kan komma råmjölk flera år efter. Det finns tom de som fått fram mjölk utan att ens fått barn. . Men om du är orolig så ring BM och fråga, så kanske du får komma på koll.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag har fått informationen att om man en gång fött barn så kan man under resten av sitt liv trigga igång mjölkproduktionen oavsett om man har små barn eller inte. Min svägerska tex har inte haft små/ammande barn på över 20 år men hennes bröst läcker lite ibland. Naturen är skum. ;-)
  6. 3
    Jag har fått informationen att om man en gång fött barn så kan man under resten av sitt liv trigga igång mjölkproduktionen oavsett om man har små barn eller inte. Min svägerska tex har inte haft små/ammande barn på över 20 år men hennes bröst läcker lite ibland. Naturen är skum. ;-)

Liknande trådar

  1. rapport från en gammal stammis
    By villhabarn. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 17:04
  2. Snart stammis på sjukhuset!
    By rocken in forum _1006 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 22:24
  3. Gammal stammis kikar in...
    By Asereht in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 19:57
  4. stammis på aff
    By rebuskort in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 19:50
  5. Tur att jag inte är någon stammis
    By Bullen in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar