Tips på plockmat
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Tips på plockmat

    Ska ha stor fest nästa helg och gästerna kommer inte komma samtidigt. Vill gärna bjuda på något enklare till de som kommer så de inte går hungriga. På kvällen är det tänkt att vi ska grilla med massa olika tillbehör.
    Men jag behöver tips på något att bjuda på . . . som kan ligga framme kanske en stund eller ja jag vet inte riktigt.
    Snittar ?
    Kallskuret ?
    Något enkelt färdigt vill jag ha.
    Har lite kontakter med en catering som har väldigt mycket fisk och chark som jag kan använda mig utav.
    Välkommen in till min blogg http://sandrasfamily.blogg.se
  2. 1
    Tips på plockmat Ska ha stor fest nästa helg och gästerna kommer inte komma samtidigt. Vill gärna bjuda på något enklare till de som kommer så de inte går hungriga. På kvällen är det tänkt att vi ska grilla med massa olika tillbehör.
    Men jag behöver tips på något att bjuda på . . . som kan ligga framme kanske en stund eller ja jag vet inte riktigt.
    Snittar ?
    Kallskuret ?
    Något enkelt färdigt vill jag ha.
    Har lite kontakter med en catering som har väldigt mycket fisk och chark som jag kan använda mig utav.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Om de inte kommer samtidigt så skulle jag tycka att det är bättre att du lägger upp så mycket du tror går åt i taget och byter fat allteftersom. Annars riskerar du att gästerna som kommer sist får tråkig/torkad/vissen eller till och med sjukdomsspridande mat...

    Ha dessutom gärna kylklampar under faten/smöret etc. Då håller det sig fräscht längre i sommarvärmen.

    Jag skulle föreslå en god potatissallad och marinerad rostbiff. Köper du färdig rostbiff behöver du bara hälla på den extra marinaden.
    En god sallad och så gott bröd till + ost. Det är enkelt och minimalt med arbetsinsats om du köper det mesta klart eller nära nog klart.
  4. 2
    Om de inte kommer samtidigt så skulle jag tycka att det är bättre att du lägger upp så mycket du tror går åt i taget och byter fat allteftersom. Annars riskerar du att gästerna som kommer sist får tråkig/torkad/vissen eller till och med sjukdomsspridande mat...

    Ha dessutom gärna kylklampar under faten/smöret etc. Då håller det sig fräscht längre i sommarvärmen.

    Jag skulle föreslå en god potatissallad och marinerad rostbiff. Köper du färdig rostbiff behöver du bara hälla på den extra marinaden.
    En god sallad och så gott bröd till + ost. Det är enkelt och minimalt med arbetsinsats om du köper det mesta klart eller nära nog klart.

Liknande trådar

  1. Tips på plockmat?
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 20:45
  2. Tips på plockmat
    By Danwin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:17
  3. Tips på plockmat?
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 14:18
  4. Tips på plockmat/kex?
    By mavan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 07:18
  5. Tips på plockmat?
    By mallemus in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 13:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar